כיצד פילאטיס משלים צורות אימון אחרות?

מהו פילאטיס? איך עובד השילוב בין פילאטיס וחדר כושר? ומה עם השילוב פילאטיס עם יוגה ומדיטציה? ומהי הגישה ההוליסטית?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

כושר וספורטאורטופדיה
כיצד פילאטיס משלים צורות אימון אחרות? צילום: Pixabay

כדי לשמור על הבריאות בשגרה השוחקת אנשים התחילו להשקיע בבריאות הפיזית והנפשית שלהם. רבים התחילו להירשם לחדר כושר או לעשות סוגים אחרים של פעילות גופנית. בין סוגי האימון האלה קיים הפילאטיס, המשלים אימונים בחדר כושר, תרגול יוגה, מדיטציה ועוד.

מה זה פילאטיס?

פילאטיס היא צורת אימון שפותחה על ידי ג'וזף פילאטיס בתחילת המאה ה-20. האימון מתמקד בבניית כוח, גמישות, יציבות וחיזוק שרירי הליבה. תרגילי פילאטיס נעשים בדרך כלל על מזרן או מיטות מיוחדות לפילאטיס כמו הרפורמר או קאדילק, ומאופיינים בתנועות זורמות ונשימה עמוקה.

איך עובד השילוב בין פילאטיס וחדר כושר?

זה שנים נהפך חדר כושר לדבר המועדף עבור אלה הרוצים לשמור עם אורח חיים בריא. אימונים בחדר כושר לרוב סובבים סביב תרגילי התנגדות, אירובי והרמת משקולות. פילאטיס שם דגש על יציבות וחיזוק הגוף. כמו כן, חיזוק שרירי באמצעות פילאטיס יכול לשפר את שיווי המשקל, האיזון והשליטה הכללית בגוף, אשר חיוניים למיקסום האימונים בחדר כושר. שרירי ליבה חזקים מסייעים גם במניעת פציעות במהלך הרמת משקולות.

בנוסף לכך, פילאטיס מורכב ממגוון תרגילי מתיחות המשפרים את הגמישות ואת תנועת המפרקים. שילוב של פילאטיס עם אימונים בחדר כושר יכול להפחית את הסיכון ליצירת חוסר איזון בשרירים, להגדיל את טווח התנועה ולשפר את התנועות האחרות. רבים ממבקרי חדר כושר עלולים להיפצע. פילאטיס יכול להסיע בהחלמה מהירה יותר. בעוד אימונים בחדר כושר מתמקדים בעיקר בכוח פיזי, פילאטיס תורם לחיבור חזק של גוף ונפש.

 

ומה עם השילוב פילאטיס עם יוגה ומדיטציה?

יוגה ומדיטציה ידועים ביכולתם לפתח שלווה פנימית, ריכוז ובהירות. פילאטיס המתמקד בשליטה בנשימה ותנועה, משלים את התרגילים הללו בצורה יפה. פילאטיס מעודד את המשתתפים לחוות את הרגע, בדומה למדיטציה ויוגה. ההתמקדות בנשימה ובתנועה, מסייעת בהפחתת מתחים ותורמת להרפיה נפשית. גם פילאטיס וגם יוגה מתמקדים ביישור הגוף ושיווי משקל. שילוב של שלושה סוגי אימון האלה אלו יכול לשפר את הקשב לגוף להפחית את הסיכון לכאבים כרוניים ולבעיות שרירים ושלד. פילאטיס, כמו יוגה ומדיטציה, מוריד מתח. התנועות המבוקרות והקצביות יכולות לעזור לשחרר מתח פיזי.

 

הגישה ההוליסטית: פילאטיס ושיטות פעילות גופנית אחרות

בנוסף לחדר הכושר, היוגה והמדיטציה, אנשים רבים עוסקים בצורות שונות של פעילות גופנית, כגון ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה. פילאטיס הוא צורה מצוינת של אימון צולב, שיכול לשפר את הביצועים בפעילויות ספורט אחרות. פילאטיס המשולב עם ריצה ורכיבה על אופניים משפר את הכושר והביצועים. שילוב תרגילי פילאטיס בשגרת האימונים יכול לעזור לרצים ולרוכבי אופניים לחזק את שרירי הליבה ולשפר את הגמישות והשיווי משקל, כולם חיוניים לפעילויות המבוססות על סיבולת. פילאטיס המשלב הרבה שרירים לא רק מסייע במניעת פציעות אלא גם עוזר בהשגת תנועה טובה במהלך ריצה ורכיבה על אופניים. כמו כן, פילאטיס הוא שילוב מצוין עם שחייה המשפר את הביצועים והגמישות במים.
איך שלא מסתכלים על זה, פילאטיס יכול להיות שילוב מוצלח של כמה סוגים של פעילות גופנית לרבות אימונים בחדר כושר, יוגה, מדיטציה וצורות אחרות של אימון גופני. המטרה הרחבה של פילאטיס היא החיבור בין הגוף לנפש, בין שהמטרה היא לבנות כוח, לשפר את הגמישות, להוריד מתח או למנוע פציעות, פילאטיס יכול להשתלב בצורה חלקה בשגרת האימון הקיימת ולהגביר את האפקטיביות.

המאמר הינו תוכן ממומן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן