כמה זמן אנשים נמוכים חיים?

כמה זמן גבוהים חיים? כמה זמן אנשים נמוכים חיים בממוצע ביחס לגבוהים? ומהי תוחלת החיים של הממוצעת בישראל ובעולם ?

שי לביא

עודכן בתאריך

מדע
כמה זמן גבוהים חיים? צילום: Brian Merrill Pixabay

כמה זמן גבוהים חיים? האם גבוהים חיים יותר או פחות מאנשים נמוכים בממוצע? כמה זמן אנשים נמוכים חיים בממוצע? האם נשים חיות יותר מגברים? האם אנשים בעלי השכלה מאריכים חיים יותר בהשוואה לאנשים ללא השכלה? ומהי תוחלת החיים של הממוצעת בישראל ובעולם ? תוחלת החיים הממוצעת בישראל לפי הנתונים העדכניים ביותר של הלמ"ס לשנת 2020 היא 84.8 אצל נשים ו80.7 שנים לגברים. נשים בישראל כמו גם בעולם מאריכות חיים יותר בממוצע בהשוואה לגברים.

נתונים נוספים מצביעים גם על פער בין אנשים בעלי השכלה לאנשים ללא השכלה מתקדמת. כך בישראל נמצא לפני מספר שנים על ידי הלמ"ס כי אנשים בעלי השכלה אקדמית או בעלי בגרות חיו יותר שנים מבעלי השכלה של פחות מ12 שנות לימוד.

אולי יעניין אותך לדעת גם:

 

גובה ותוחלת חיים

ומה הקשר בין גובה לבין תוחלת חיים ? מהי תוחלת החיים של גמדים? מה הקשר בין אנשים גבוהים ותוחלת חיים נמוכה? ומה תוחלת החיים של נמוכי קומה? ממצאים רבים יותר ויותר נאספים בדבר הקשר בין גובה לתוחלת חיים.

אז האם אנשים גבוהים חיים יותר או פחות מנמוכים? התשובה היא שאנשים נמוכים חיים יותר שנים מגבוהים.

על פי הממצאים המדעיים אנשים גבוהים חיים פחות שנים בהשוואה לנמוכי קומה. נמצא כי אנשים נמוכים נוטים לחלות פחות במחלות כמו מחלות לב קרדיו וסקולריות ואחרות.

כך למשל ממצאים מחקרים העלו כי אנשים בגובה של מעל 1.72 מטר חיו כ-7.5 שנים יותר מאנשים שגובהם היה מעל 1.83 מטר.

ולדוגמה מחקר שמצא שאנשים גבוהים מעל גיל 70 חיים בממוצע שנתיים פחות בהשוואה לנמוכים. מדענים סוברים כי יתכן שהגובה הוא הגורם אשר מסביר את השוני בין תוחלת החיים הממושכת יותר של נשים לעומת גברים (נשים בממוצע נמוכות יותר מגברים).

תוחלת חיים של גמדים: לצד זה ממצאים שונים מראים כי מי שמוגדרים כגמדים – אנשים המתאפיינים בקומה נמוכה משמעותית שהיא פחות מ1.47 מטר אשר נגרמה בשל מצב רפואי או גנטי אינם זוכים למשך חיים ארוך יותר. כלומר אנשים עם גמדות מתאפיינים בתוחלת חיים דומה לזו של אנשים בעלי משקל ממוצע.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן