כמה קלוריות יש בפיתה?

כמה קלוריות יש בפיתה רגילה מקמח לבן, כמה קלוריות יש בפיתה עיראקית או בפיתה מחיטה מלאה וכמה קלוריות יש בפיתה כוסמין או במנת פיתה עם פלאפל

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהנטורופתיה
כמה קלוריות יש בפיתה ? צילום:Robert Owen-Wahl Pixabay

פיתה הינה לחם מסורתי במטבח הים תיכוני שעשוי מקמח המופק מדגנים כמו חיטה או שיפון בתוספת שמרים. פיתה משמשת כמאכל הנלווה למנות שונות. למשל פיתה עם כדורי פלאפל. פיתה עם זעתר או פיתה דרוזית עם גבינת לאבנה. פיתה נאכלת גם עם גבינה בתוכה. קיימם גם מאכלי פיתה עם בשר כמו למשל עראייס או סינייה שהם פיתה בשילוב בשר. פיתה עם חומוס היא מאכל פופולרי גם כן. וכך גם פיתה עם נקניק למשל.

פיתות נצרכות כמאכל לצד אוכל גם כעושים גריל, מנגל "על האש". רבים הצורכים פיתה מעוניינים להמנע מצריכה מוגזמת של קלוריות על ידי פיתות. לכן חוזרת השאלה כמה קלוריות יש בפיתה אחת.

אז מהי התשובה לגבי כמה קלוריות קיימות בפיתה רגילה אחת ? התשובה הקצרה היא שבפיתה פשוטה אחת יש 250 עד 290 קלוריות.

עם זאת, ישנם סוגים שונים של פיתות. התכולה השונה של הבצק ממנו מכינים את הפיתה גורם לסוגי הפיתות השונות לכלול כמות קלוריות שונה.

כמה קלוריות יש בפיתה לסוגיה השונים?

הסוגים השונים של פיתות מכילים רכיבים שונים ולכן ערכם התזונתי משתנה. כך פיתה מקמח מלא ושיפון דלת שמן תהיה בעלת ערך גליקמי נמוך יותר ועם פחות קלוריות. פיתה דרוזית למשל אינה כמו פיתה עיראקית או גרוזינית. מלבד המשקל השונה של הפיתה ומידת דחיסות משתנה, הרכבן שונה ולכן מספר הקלוריות למאה גרם אחר.

כמה קלוריות יש בפיתה עיראקית

כמה קלוריות יש בפיתה עיראקית אחת ? בפיתה עיראקית אחת יש כ-400 קלוריות. פיתה עירקית ממוצעת שוקל בין 170 ל250 גרם. כל מאה גרם של פיתה עירקאית מכילה כ200 קלוריות. לכן פיתה אחת עירקית מכילה כ350-500 קלוריות. זאת כתלות במשקלה של הפיתה.

כמה קלוריות יש בפיתה מחיטה מלאה

כמה קלוריות יש בפיתה מחיטה מלאה? כאמור פיתה מקמח לבן אשר מכילה 250 עד 300 קלוריות לפיתה של מאה גרם. אז כמה קלוריות יש בפיתה מחיטה מלאה ? האם קיים הבדל ? ראשית קיים הבדל בערכים התזונתיים.

פיתה מחיטה מלאה כוללת יותר סיבים תזונתיים ורכיבים מזינים אחרים כמו חלבון. בנוסף, פיתה מחיטה מלאה מכילה פחות קלוריות מפיתה מקמח לבן מנופה. מאה גרם של פיתה מחיטה מלאה מכילה בין 220 ל240 קלוריות למאה גרם. פיתה מקמח שחור – פיתה מקמח מלאה שוקלת בין 80 ל-100 גרם ולכן בממוצע תכלול 230 קלוריות.

כמה קלוריות יש בפיתה כוסמין

פיתה מכוסמין הפכה לפופולרית בשל ערכה התזונתי. כמה קלוריות יש בפיתה מכוסמין ? כלומר כמה קלוריות יש בפיתה מקמח כוסמין (קמח חיטת כוסמין) ?  לעיתים קרובות פיתה מקמח חיטת כוסמין שוקלות פחות מפיתה רגילה.

עם זאת לשם השוואה נבדוק כמה קלוריות יש בפיתה כוסמין בהשוואה לפיתה רגילה באותו גודל של 100 גרם. פיתה רגילה במשקל 100 גרם כוללת כ270 קלוריות. בהשואה לכך, במאה גרם של פיתה מכוסמין או פיתה דיאטטית על בסיס כוסמין יש 200-220 קלוריות. עם זאת השאלה כמה קלוריות יש בפיתה כוסמין תזכה לתשובה שונה כיוון שכאמור פיתה זו שוקלת הרבה פחות. כל פיתה של כוסמין שוקלת בממוצע כחמישים גרם. מדובר בפיתות קטנות יותר.

לכן, פיתה מכוסמין כוללת בממוצע מאה קלוריות לפיתה. זאת בהשוואה לפיתה רגילה הכוללת כ270 קלוריות לפיתה השוקלת פי 2 ממנה. באופן יחסי עם זאת עדיין פיתה מכוסמין מכילה פחות קלוריות ומכילה רכיבים תזונתיים רבים יותר.

כמה קלוריות יש בפיתה עם פלאפל ?

רבים נוטים לאכול את הפלאפל יחד עם פיתה. מנה של פיתה עם פלאפל כוללת פיתה שלמה המכילה 270 קלוריות בממוצע. בתוך מנת פלאפל מוכנסים כשישה כדורי פלאפל. כמה קלוריות יש בכדור פלאפל ? התשובה היא שבכל כדור פלאפל יש בין 50 ל85 קלוריות.

לכן שישה כדורי פלאפל במנת פלאפל ממוצעת כוללים כ400-500 קלוריות. זאת בנוסף לרטבים כמו טחינה או חומוס שמוסיפים למנה כ100 קלוריות.

כלומר בסיכומו של דבר מנת פלאפל בפיתה כוללת כ750-850 קלוריות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן