ללכת עם מסיכות הגנה לפנים

משרד הבריאות: לשים מסיכות מאולתרות מחוץ לבית כדי להגן על הפנים מרסיסי רוק

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
שימוש במסיכות פנים לנשימה מוגנת. אילוסטרציה: Pixabay Tumisu

בתדרוך שהעניק מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי ארגון הבריאות העולמי הכריז באופן סופי שהמחלה מנגיף הקורונה עוברת רק באופן טיפתי באמצעות רסיסי רוק ולא באופן אווירני – כלומר לא דרך האוויר. לדבריו הדבר גורם למספר מדינות ולישראל לגבש המלצות לכך שהציבור יילך עם מסכות במרחב הפתח, כמובן מי שיכול לצאת מהבית." הדבר לא יגרום לשינוי מדיניות מי יכול לצאת מהבית ומי לא".

שימוש במסיכות מאולתרות מחוץ לבית

הוא ציין כי "אנחנו בוחנים עם מספר מומחים איך ניתן להשתמש במסכות מאולתרות. מסיכות רגילות – אנחנו צריכים לצוותים הרפואיים. והציבור יכול להשתמש גם בדברים מאולתרים כמו חתיכת בד ששמים על הפנים והיא פשוט עוצרת את רסיסי הרוק שגם אנו מוציאים וגם אנו יכולים לקלוט. אנחנו בוחנים את זה וניתן היום הנחיות מסודרות לציבור בנושא." יחד עם זה, ציין מנכ"ל משרד הבריאות כי "לא צריך לרוץ לקנות מסכות. אפשר יהיה לאלתר דברים בבית. נדריך אתכם"

פרופסור סדצקי ציינה כי "אותם חולים חדשים שנבעו מאותן קבוצות שהגיעו מחו"ל והמגעים שלהם, נמצאים במצב יציב ואולי בירידה. אלו חדשות טובות שמראות לנו שהתמדה באסטרטגיה שאותה אנו קובעים מביאה למקומות טובים. היא אמרה כי יש אינדיקציה טובה לכך שגל החולים העיקרי שהיה לנו בישראל הם אותם אנשים שהגיעו מחו"ל והמגעים שלהם ומשבר גדול בעקבות נושא פורים והעדר הבדוד החברתי בפורים."  היא ציינה שהדבר מדגיש את הצורך לשמור על ההנחיות ולהקפיד על האסטרטגיה שקובע משרד הבריאות – הבידוד החברתי עם דגש על מה שיקרה בפסח.

הרחבת מעגל הבדיקות. בידוד חשוב בחג הפסח

לדברי הפרופסור סדצקי אסור להגיע לפסח באופן שבו אנשים מפירים את הבידוד החברתי.

חשוב שהבידוד יישמר בכל האוכלוסיות ובמיוחד בתת אוכלוסיות שחיות בצפיפות. "בהן באופן טבעי קשה יותר לקיים את הבידוד וקל למגיפה להתפשט"

בנושא הבדיקות ציינה הפרופסור סדצקי בחיזוק לדבריו של מנכ"ל משרד הבריאות סדסקי כי "אנו מרחיבים את מעגלי הבדיקות. צוות מומחים שישב על הנושא הזה הוסיף עוד אינדיקציות חדשות שהתחלנו מהיום להשתמש בהן – בדיקות של צוותים רפואיים סימפטומטיים (כלומר גורמים רפואיים שחווים סימפטומים) ושל אנשים ששוהים במוסד גם כשהם סימפטומטיים וגם כשהם לא סימפטומטיים ברגע שיש התפרצות של תחלואה במוסד בו הם מצויים."

לדבריה הדבר נשעה על מנת לשמור על האוכלוסיות הרגישות ועל אוכלוסיות שבכוחן להעביר את הנגיף בצורה מהירה יותר.

 

סגר על ערים מסוימות כמו בני ברק?

בימים האחרונים לנוכח תחלואה גוברת באזורים צפופים בהם התפשט נגיף הקורונה בשיעור גבוה כגמו בני ברק, נשאל מנכ"ל משרד הבריאות על הסגר. בתשובה לשאלה לגבי סגר על ערים מסוימות ציין בר סימן טוב כי:

לבקשת שר הבריאות נערך משרד הבריאות לתרחיש של סגר על ערים מסוימות. לדברי מנכ"ל משרד הבריאות הדבר "דורש מעורבות גבוה מאוד של פיקוד העורף והמשטרה ואנו נעדכן במהלך היום".

חידוש הלימודים ? לא בטווח הקרוב

ביחס לחידוש הלימודים השיב בר סימן טוב לשאלה האם צפויה חזרת תלמידים לבתי הספר אחרי חג הפסח. הוא ציין כי מדובר בהחלטה שתתקבל בפורום הממשלה, אולם מהנתונים כרגע מתקשים במשרד הבריאות לראות את זה קורה. יחד עם זה, כיוון שהמציאות משתנה "נחכה למועד הרלוונטי ונעדכן".

https://www.youtube.com/watch?v=hOCCGNLZ1Z

 

דילוג לתוכן