מדריך ציפוי שיניים ב-2023

מדריך ציפוי שיניים: איך לבחור את החומר המתאים לכתר , מה כולל תהליך השתלת כתר דנטלי ומהם היתרונות של כתר שיניים מזירקוניה?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רופאי שיניים
מדריך ציפוי שיניים ב-2023. צילום: freepik

כתרים דנטליים הם מבנים מיוחדים המכסים שן או חלק ממנה כמתן מענה לחורים או סדקים בשיניים. כתרים נעשים מחומרים שונים ובאמצעות טכנולוגיות ושיטות שונות. כתרים בדרך כלל נותנים תמיכה לשיניים שבורות, חלשות או פגומות. כתרים דנטליים משמשים בתור כיסוי לשן שחוקה או עקומה, ויחד עם שילוב של גשרים יהיה ניתן לחזק את השיניים וליישר אותן.

איך לבחור את החומר המתאים לכתר

בכל מה שנוגע לבחירת החומרים מהם עשויים הכתרים, אתם עלולים למצוא את עצמכם בדילמה – מצד אחד, אתם רוצים לבחור בטיפול אופטימלי למצב שלכם, כזה שלא יבלוט ולא יכער לכם את חלל הפה. אמנם מצד שני לסוג החומר והפרוצדורה הטיפולית יש מחיר, ואתם צריכים לשקול היטב מה אתם בוחרים ועד כמה אתם מוכנים להשקיע.

יש כתרים העשויים קרמיקה, מתכת וחומר נוסף הנקרא זירקוניה. לכל אחד מהסוגים הנ"ל יש יתרונות על פני האחרים.

כתרי זירקוניה עשויים מזרקוניום, חומר קרמי הנחשב לעמיד במיוחד ונמצא בתעשייה בצורות שונות ולצרכים שונים.

מהם היתרונות של כתר שיניים מזירקוניה?

בשנים האחרונות ובמיוחד לקראת שנת 2023 אנו עדים ליותר ויותר אנשים שבוחרים בכתרי זרקוניה בשל מגוון רחב של יתרונות שהוא מקנה למטופל.

עוצמה ויציבות מרשימים

אולי היתרון הבולט ביותר של כתר זירקוניה הוא החוזק והעמידות שלו לאורך זמן. בעוד כתרים אחרים עלולים להיפגם ולהיהרס בשל נגיסה בעוצמה רבה או בגלל שחיקה ובלאי עם השנים, כתרי זירקוניה יכולים לעמוס בלחצים שהלסת מפעילה עם השיניים והחניכיים. זירקוניום, כאמור, נחשב לחומר חזק ועמיד במיוחד המקנה לו תכונות של יציבות והגנה לטווח ארוך.

כיוון שכתרים לחלל הפה חייבים להיות עשויים מחומרים חזקים ויציבים שיכולים לשאת בעומסים ובלחצים המופעלים בתוך חלל הפה, בחירה של כתרי זרקוניה הינה בחירה מעולה ובמיוחד באזור השיניים הטוחנות והאחוריות, שם מופעל הכי הרבה לחץ.

אפקטיבי לאורך שנים

לא תרצו ללכת ולהחליף את הכתרים שלכם כל כמה חודשים ואפילו כל שנתיים- שלוש, הלא כן? בחירה של כתר חייבת להיות חכמה, ובבחירה של כתר זרקוניה הינה טובה לא פחות מבחירה של כתר על בסיס מתכתי. כתרים כאלה יכולים להחזיק מעמד אפילו לאחר 5 שנים.

מותאם לגוף שלכם

כל ניתוח השתלתי מכל סוג מערב סיכון שהגוף לא יקבל את החומר המושתל וידחה אותו, אך במקרים של השתלת כתר זרקוניה הבעיה הזו מתגמדת. התאימות הביולוגית של כתר זרקוניה מאפשרת השתלה חלקה ללא חששות של דחיה, כלומר פחות סיכון וסיכוי שהגוף ייצר תגובת נגד או דלקת.

כמובן שכתרי זירקוניה הינם מעולים, אך בהחלט לא האפשרות היחידה ובטח לא שתתאים לכל אחד באופן גורף. כתרים לשיניים יכולים להיות עשויים מחומרים טובים אחרים כמו תרכובות קרמיות, חרסינה, מתכת ועוד.

מה כולל תהליך השתלת כתר דנטלי

יש יותר מסוג אחד של הליכים להתקנת הכתר על גבי השן. בלא מעט מקרים רופא השיניים יחליט על התקנה של כתר זמני בביקור ראשון ובביקור השני ליצוק את הכתר הקבוע במקומו. באמצעים וציוד מתאים יהיה ניתן לבצע באותו יום את ההשתלה של הכתר קומפלט.

במהלך הביקורים הרופא יבצע צילום רנטגן של הפה, יעשה שימוש בהרדמה מקומית, יסיר במידת הצורך חלק מהשכבה העליונה והחיצונית לשן, יתקין כתר זמני כאשר במקביל שולח את הסרטוט למעבדת שיניים מיוחדת שתכין את הכתר הקבוע, ולאחר מכן במפגש השני יהיה ניתן להתקין אותו.

יש מגוון ציפויים לשיניים, כל אחד בעל התכונות וההמלצות השונות והספציפיות שלו. חשוב ליצור קשר עם רופא השיניים שלכם ולהתייעץ איתו בנוגע לכל הפרוצדורות שיכולות להיות רלוונטיות ומועדפות.

 

כתבה זו הינה כתבת תוכן ממומן.

דילוג לתוכן