מה לא לאכול כשיש כולסטרול גבוה?

10 סוגי מזונות שאסור לאכול כשהכולסטרול בדם גבוה: מה אסור לאכול כאשר הכולסטרול גבוה? אילו מזונות מעלים את רמת הכולסטרול הרע LDL בדם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
10 סוגי מזונות: מה לא לאכול כשיש כולסטרול גבוה? צילום: RitaE Pixabay

מאילו מזונות כדאי להמנע כשיש כולסטרול גבוה? מה אסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה? מה לא לאכול כשיש כולסטרול גבוה בדם? פתרונות שונים מסייעים להפחתת כולסטרול גבוה בדם ועודף טריגליצרידים. מלבד טיפול תרופתי להורדת כולסטרול, ניתן להוריד כולסטרול באמצעות תזונה.

מלבד הקפדה מה לא לאכול כשיש כולסטרול גבוה ומה כדאי לאכול כדי להוריד כולסטרול כמו סויה, דגים או שוקולד מריר, נוכל להעזר גם בשיטות אחרות להורדת כולסטרול. למשל נגביר את תכיפות הפעילות הגופנית, לווסת לחץ רגשי, לשלב צמחי מרפא להפחתת כולסטרול גבוה ותבלינים. למשל אכילת שום, תה ירוק, קינמון, חילבה וסיבים תזונתיים.

הסיבות לעודף כולסטרול משתנות. כולסטרול גבוה נגרם מסיבות הקשורות לתזונה אך גם מסיבות רבות אחרות. למשל בשל צריכת אלכוהול, עישון סיגריות, לחץ נפשי, שימוש בתרופות מסומות, גנטיקה, מחלות שונות ועודף משקל. גם מיעוט פעילות גופנית גורם לכולסטרול בדם. לכן, נציין שלפני שנפנה לתרופות טבעיות, שיטות אלטרנטיביות, שינוי אורחות החיים להורדת כולסטרול, חשוב לפנות לרופא לאבחון, ייעות וטיפול רפואי.

עוד בנושא כולסטרול :

10 סוגי מזונות: מה לא לאכול כשיש כולסטרול גבוה?

מה אסור לאכול כשהכולסטרול בדם גבוה? מהם המזונות שמזיקים ומעלים את הכולסטרול הרע LDL? אילו מזונות גוררים תהליך טרשתי ומגבירים את שומני הדם? מה לא לאכול כשיש כולסטרול גבוה? לפניכם מפורטים מזונות שלא כדאי לאכול כשסובלים מעודף כולסטרול בדם וביניהם בשר עתיר שומן, מאכלים הכוללים מרגרינה וחמאה, מאכלים מעובדים עתירי שומן, מזונות עשירים שומן רווי ושומן טראנס כמו סטייק, בורקס, גלידה או בורקס. אז מה עוד לא כדאי לאכול כשיש כולסטרול גבוה? 

  1. מזון מטוגן כמו לביבות, צי'פס וטוגנים.
  2. בשר עשיר בשומן כמו כבד, לבבות, המבורגר, קציצות שומניות, שווארמה, ונקניק.
  3. גבינות עתירות שומן, גבינות קשות ומאכלי חלב עשירים בשומנים כמו קצפת.
  4. חמאה ומרגרינה, שומנים רווים ושומני טראנס כמו אלה המצוים בבורקס וג'חנון ועוגיות.
  5. שמנים כמו שמן דקלים ושמן קוקוס.
  6. מאכלים מעובדים ועשירים בפחמימות כמו קורנפלקס, פסטה, לחם לבן או עוגות.
  7. מזונות עתירי סוכר כמו מיצים ממותקים, ממתקים, סוכריות, עוגיות ועוגות.
  8. מזונות עשירים בשומן כמו פיצה, חלמוני ביצים ומלאווח.
  9. אלכוהול ומזונות המכילים אלכוהול.
  10. רטבים עתירי שומן ופחמימות כמו רוטב מבוסס מיונז.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן