עודף כולסטרול – מה עושים?

מה עושים כדי להוריד כולסטרול גבוה בדם? איך אפשר להוריד את רמות הכולסטרול באמצעות שיטות טבעיות? מה עושים לטיפול בכולסטרול גבוה מעבר לתרופות?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבקרדיולוגיה
סובלים מעודף כולסטרול - מה עושים ? צילום: Pixabay Stevepb

מה עושים כדי להוריד כולסטרול גבוה בדם? איך אפשר להוריד את רמות הכולסטרול באמצעות שיטות טבעיות? מה ההבדל בין HDL לLDL ואיזה כולסטרול מועיל ומה מזיק? אילו תבלינים וצמחי מרפא שכיחים עוזרים להפחתת שומני דם? סובלים מעודף כולסטרול – מה עושים? איך ניתן להפחית כולסטרול ברמה גבוה בדם בשיטות שונות? כולסטרול מהווה שומן דם חיוני בגופנו. עם זאת עודף כולסטרול בדם – היפרכולסטרולמיה גורמת לטרשתיות והיצרות העורקים ולמחלות לב וכלי דם כולל סיכון מוגבר להתקף לב ושבץ מוחי. HDL הוא הכולסטרול הטוב והמועיל. LDL מהווה כולסטרול מזיק ומסוכן. כאשר מנסים להפחית כולסטרול בדם מתייחסים להורדת רמות LDL והעלאת כולסטרול טוב מסוג HDL בדם. אז כיצד מטפלים בעודף כולסטרול? מה עושים לטיפול בכולסטרול גבוה? כיצד מעלים כולסטרול הטוב HDL ? לפניכם מפורטות דרכים שונות לטיפול בכולסטרול גבוה; החל מצמחי מרפא כמו כורכום וקינמון לעודף כולסטרול, המשך בפעילות גופנית והורדה במשקל וכלה במזונות המסייעים להעלות את רמת הכולסטרול הטוב והפחתת הכולסטרול הרע בדם מסוג LDL.

הסיבות לעודף כולסטרול בדם מגוונות. עודף כולסטרול מתהווה בשל גורמים כמו עישון, צריכת אלכוהול, רמות גבוהות של מצוקה ומתח נפשי, מחלות מסוימות ותרופות המובילות לעודף כולסטרול. גם גנטיקה – היסטוריה מהשפחתית קשורה לעודף כולסטרול והשמנת יתר – עודף משקל. לצד זה סיבה שכיחה לכולסטרול גבוה קשורה לתזונה. תזונה לא בריאה מובילה לעודפי כולסטרול למשל מזונות עשירים בשומנים רוויים ושומני טראנס כמו בשר אדום שמן, מזון מטוגן, בשר מעובד, מאפים ומוצרי חלב מלאי שומן.  לכן, טרם פניה לדרכים טבעיות, שיטות אלטרנטיביות, רפואה משלימה ותרופות סבתא לכולסטרול או תזונה כנגד כולסטרול עלינו לפנות לאבחון וייעוץ רפואי לזיהוי הגורם למחלה ולאבחון המצב וקבלת המלצות לטיפול וליווי.

סובלים מעודף כולסטרול – מה עושים ?

לאחר שנעבור אבחון מקיף באשר לסיבה לכולסטרול הגבוה והמלצות טיפול בהתאם, חשוב לעבור ניטור בבדיקות תקופתיות ולהקפיד על תוואי הטיפול שנקבע לרבות שינוי אורחות החיים. כאמור לצד טיפול רפואי שיכול לכלול תרופות לכולסטרול, קיימות שיטות נוספות להפחתת רמות הכולסטרול העודף בדם. . מה עושים לטיפול בכולסטרול גבוה? אילו בשיטות להפחתת כולסטרול רע נוכל להשתמש? כיצד להעלות את הכולסטרול הטוב בגופנו? אילו שיטות טבעיות להורדת כולסטרול ללא תרופות יכולות להועיל? סובלים מיתר כולסטרול – מה עושים? לפניכם מגוון שיטות לטיפול בתופעה:

1. הקפידו על תפריט תזונתי בריא הכולל מזונות להורדת כולסטרול רע LDL. שלבו מזונות המעלים את הכולסטרול הטוב HDL ונלחמים בכולסטרול הרע. למשל אכלו מזונות כמו אגוזים, אבוקדו, שמן זית, שום, בצל, ברוקולי, ירקות, קטניות, שיבולת שועל ועוד. הימנעו מאוכל מעובד, ממתוק, עתיר פחמימות ריקות, המכיל שומן טראנס, חמאה ומרגרינה, אוכל מטוגן ומזון עתיר שומן.

2. שלבו צמחים להורדת כולסטרול ותבלינים להפחתת כולסטרול להפחתת עודף שומני דם. השתמשו בצמחים מרפא ותבלינים איכותיים ומפוקחים כנגד עודף כולסטרול. וודאו עם הרופא המטפל ששילוב אותם חומרים מועיל ואינו מתנגש עם תרופה או בעיה אחרת והוא בטוח.

3. טפלו ברמות עודפות של מתח רגשי, מצוקה, דריכות, לחץ רגשי שמובילות את הגוף לשחרר הורמונים מזיקים. מיצאו דרכים כמו פעילות ספורטיבית, שיתוף רגשי וטיפול פסיכולוגי, יוגה, מדיטציה וכו'.

4. הקפידו על פעילות גופנית סדירה 4-5 פעמים בשבוע למשך 30-50 דקות בכל פעם. הוועצו ברופא המטפל ובגורמים מקצועיים ליצירת תכנית אימון מותאמ למצבכם ומאפייניכם.

5. שמרו על משקל מאוזן והורידו במשקל כדי להמנע מהשמנת יתר ועודף משקל.

6. הפסיקו את צריכת האלכוהול. הימנעו מעישון. עישון ואלכוהול מובילים לתהליכים מזיקים הקשורים בהעלאת רמות הכולסטרול בדוף. לכן הימנעו מהם ככל האפשר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן