מה מוריד סוכר?

איך להוריד סוכר בדם? מה מוריד סוכר? האם לימון מוריד סוכר? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? האם צום מעלה את הסוכר?איזה תבלין מוריד סוכר?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
איך להוריד סוכר בדם? מה מוריד סוכר בגופנו בהשוואה למזונות עתירי פחמימות ? האם לימון מוריד סוכר? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? צילום: Pixabay Izaqueu Alves

איך להוריד סוכר בדם? מה מוריד סוכר בגופנו בהשוואה למזונות עתירי פחמימות ? האם לימון מוריד סוכר? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? האם צום מעלה את הסוכר או מוריד אותו?איזה תבלין מוריד סוכר? לפניכם מפורטות תשובות לשאלות אלה ואחרות לגבי מה מוריד סוכר ומה משפיע על סוכרתיות בדם.

רבים תוהים מה מוריד סוכר ואיך מתבצעת הורדת סוכר ללא תרופות. התהייה הראשונית לגבי הורדת סוכר נוגעת לסוגי המאכלים שמורידים את הסוכר בדם כמו לדוגמה שעועית והתבלינים להפחתת סוכר כמו קינמון. כאשר אדם סובל מסוכרת או טרום סוכרתיות עליו לקבל ייעוץ רפואי מקיף וטיפול בהתאם למצבו. ייעוץ רפואי יכלול גם התייחסות להיבטים תזונתיים, פעילות גופנית, טיפול בעודף משקל ועוד.

במקביל לטיפולים המקובלים, רבים מבקשים לברר על נושא הורדת סוכר בדם – תרופות סבתא. תרופות סבתא כתבלינים, מזונות, תוספים או צמחי מרפא קנו אחיזה בתחום הורדת סוכר כאמצעי נוסף לטפל בסוכר גבוהה.

תרופות סבתא להורדת סוכר בדם משמשות לפי הרפואה העממית לטיפול בעודף סוכר. ואולם חשוב לוודא עם הרופא המלווה כי התוספים, התבלינים, תרופות הסבתא להורדת סוכר והשיטות האחרות שאנו נוקטים, תואמות את התרופות להפחתת סוכר שאנו נוטלים ואת מצבנו הבריאותי והפיזיולוגי.

מה מוריד סוכר?

ראשית כדאי לזכור כי לפני שינוי תזונתי ושילוב תרופות סבתא או תבלינים ומאכלים שמורידים את רמות הסוכר פעילות גופנית היא תרופה מצוינת ראשונה במעלה. פעילות גופנית מסייעת להוריד את רמת הסוכר במהלך הפעילות ולאחריה. הפעילות הגופנית מסייעת להוריד סוכר ולכן ישנה חשיבות לבצע אותה על בסיס קבוע בהתאם למצב הגופני.

אילו מוזנות מורידים סוכר? מהם הפירות והירקות שמפחיתים את רמות הסוכר? באילו מזונות יש חומרים מועילים, מזינים ובריאים התורמים לאיזון רמות הסוכר בגוף? לפניכם רשימה של מאכלים שכדאי לאכול להפחתת רמות הסוכר הגבוהה.

חשוב לציין כי בשינוי תפריט ומעבר לתזונה בריאה שמאפשרת להוריד סוכר בדם כדאי גם להפחית מזונות עם ערך גליקמי גבוהה וכאלה ומאכלים שמעלים את רמות הסוכר בדם. כך למשל כדאי להפחית מזונות כמו ממתקים, עוגות, לחם לבן, תפוחי אדמה או קורנפלקס, .

מה מוריד סוכר בדם ומסייע לרמה מאוזנת של סוכרים בגופנו? להלן מפורטים המאכלים המסייעים להוריד את הסוכר:

  1. זרעי פשתן
  2. פטריות
  3. כרוב
  4. קייל
  5. אפונה
  6. שיבולת שועל
  7. ברוקולי
  8. עגבניות
  9. כרובית
  10. קינואה
  11. חיטה מלאה
  12. אפרסקים
  13. אגסים
  14. שעועית
  15. כוסמת
  16. חומוס
  17. במיה

 

האם לימון מוריד סוכר?

והאם לימון מוריד סוכר בדם? ממצאים שונים מראים כי הפקטין שבלימון מסייע להורדת סוכר. פקטין אשר מצוי בלימון הינו סיב מסיס. סיב הפקטין כמו סיבים מסיסים אחרים נמצאו במחקרים מדעיים כגורם המפחית את עיכול העמילנים והסוכר. לכן שתייה של מיץ לימון וצריכת לימון מסייעת להפחתת סוכר.

האם צום מעלה את הסוכר או מוריד אותו?

מה השפעתו של הצום על רמות הסוכר בדם? האם צום מעלה את הסוכר? התשובה לכך היא שלילית. צום לא מעלה את הסוכר אלא מוריד אותו. צום משפיע באופן מהיר ומיידי על הפחתת רמות הסוכר בדם. רוב המזון שאנו אוכלים מכילים סוכרים. לכן צום מפחית את זמינות הסוכרים בדם בשל צמצום צריכת המזון.

אולי יעניין אותך גם בנושא סוכר בדם:

איזה תבלין מוריד סוכר?

על פי הרפואה העממית, שימוש בתבלינים שמורידים סוכר יכול לסייע וכך גם לפי ממצאים מחקריים. כך למשל ברפואה העממית משתמשים בג'ינסנג ובקינמון להורדת סוכר.

קינמון נמצא במחקרים כמפחית את רמות הסוכר בדם. השימוש בקינמון בין אם במאכלים כתבלין או באמצעות תה קינמון יכול להוריד את רמות הסוכר באופן משמעותי. שימוש תדיר בקינמון בתפריט התזונתי לרבות בתה קינמון נמצא במחקרים כמסייע להפחתת רמות הסוכר בדם.

מעבר לשימוש בקינמון במאכלים להפחתת הסוכר ולשימוש בחליטות ותה קינמון לשם הורדת הסוכר, גם שימוש בתוספי קפסולות קינמון נמצא כמועיל להפחתת רמות הסוכר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן