איך אפשר להוריד לחץ דם?

טיפול בעודף לחץ דם: איך נוכל להוריד לחץ דם באופן טבעי? מה השיטות לטיפול ביתר לחץ דם? כיצד מטפלים בלחץ דם גבוה?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

מחלות לבקרדיולוגיה
שיטות איך אפשר להוריד לחץ דם? צילום: Pixabay Daria-Yakovleva

איך אפשר להוריד את לחץ הדם? איזה אוכל מוריד לחץ דם גבוה?  מה מוריד לחץ דם? לחץ דם גבוה מהווה מצב רפואי שמשפיע באופן מזיק על בריאותנו. עודף לחץ דם עלול להוביל לאורך זמן לפגיעה בכלי הדם ובלב. לכן יתר לחץ דם גורם למחלות ומוות ממחלות לב ושבץ מוחי. לכן פונים רבים לטיפול בעודף לחץ דם בדרכים שונות לצד שימוש בתרופות: איך נוכל להוריד לחץ דם באופן טבעי? מה השיטות לטיפול ביתר לחץ דם? כיצד מטפלים בלחץ דם גבוה? כיצד ספורט משפיע על לחץ הדם? האם שתייה מסייעת להפחתת עודף לחץ דם? מה הקשר בין צריכת אלכוהול ליתר לחץ דם? אילו תבלינים ומזונות יכולים להשפיע על עודף לחץ דם?

לפני שפונים לפתרונות ושיטות שמוצעות לציבור הרחב ולמחקרים בנושא, חשוב לפנות לאבחון, ייעוץ וטיפול. הוועצות ואבחון אצל רופא מומחה יאפשרו לנו לזהות את גורם הבעיה. עודף לחץ דם נגרם מסיבות שונות. למשל עישון, אלכוהול, הפרעות שינה, מתח ומצוקה רגשית, תזונה לא בריאה, עודף מלח במזון, תרופות וחומרים כמו גלולות למניעת הריון, משקל עודף מחלות כמו בעיות בבלוטת התריס או גידולים או בעיות הורמונליות.

לאחר איתור הגורם ליתר לחץ דם, נוכל לטפל בבעיה באופן מקיף ועמוק יותר. זאת בהתאם למצב המטופל והמאפיינים שלו. לעיתים קרובות ימליץ הרופא על שימוש בתרופות להורדת לחץ דם גבוה. בנוסף לכך, נוכל להוועץ עם הרופא המומחה אפשרות לשימוש בשיטות נוספות להוריד לחץ דם גבוה.

לפניכם שיטות ודרכים שלגביהן קיימים ממצאים מדעיים המצביעים על הקשר בינן לבין עודף לחץ דם. אם הינכם מעוניינים בהפחתת לחץ הדם, פנו לרופא המטפל והוועצו איתו לגבי יישומן בהתאם למצבכם.

שיטות איך אפשר להוריד לחץ דם?

מה עוזר להפחתת לחץ הדם? כיצד לטפל ביתר לחץ דם? אילו דרכים עוזרות להוריד את לחץ הדם? אילו תלינים וצמחים יכולים להשפיע על הפחתת לחץ הדם? האם לחץ נפשי ומתח משפיע על לחץ דם? כיצד עישון משפיע על יתר לחץ דם? האם אלכוהול מעלה לחץ דם?

  1. ביצוע פעילות גופנית באופן מתון ומותאם למטופל, מפחית במקרים מסוימים בטווח הבינוני והארוך את לחץ הדם. פעילות ספורטיבית מפחית את לחץ הדם ומסייעת לבריאות הגוף, על פי מחקרים רבים.
  2. טיפול בעודף משקל כדרך להורדת לחץ הדם. הפחתת משקל עודף תסייע, על פי מחקרים להפחתת עודף לחץ דם.
  3. שתייה מים להורדת לחץ דם: מחקרים העלו כי שתיה מרובה של מים בגבולות המידתיות, מסייעים להפחתת לחץ הדם ומסייעים לבריאות טובה יותר.
  4. הפחתת שתיית קפה : שתיה של נס קפה או קפה שחור נמצא כמעלה לחץ דם. לכן שתיה מוגברת שלו עלולה לפעול באופן המעלה את לחץ הדם באופן לא רצוי.
  5. צריכת תוספים, תבלינים ומזונות להפחתת לחץ דם: שימוש בתבלינים, צמחי מרפא ומזונות שונים הוכחו כקשורים להפחתת לחץ דם. כך למשל שימוש בקינמון הוכח כמפחית לחץ דם גבוה. כך גם שום, בזיליקום וזנגביל נמצאו כקשורים להורדת לחץ דם.
  6. הפחתת עישון להורדת לחץ הדם: ממצאים מעלים כי עישון קשור ללחץ דם מוגבר. לכן הפחתת כמות הסיגריות עשויה לשמש כשיטה מועילה להורדת לחץ הדם.
  7. הימנעות מצריכת אלכוהול משמעותית תסייע להפחתת לחץ הדם במקרים רבים. צריכה משמעותית של אלכוהול מובילה לעיתים לעליה בלחץ הדם. לכן למי שסובל מעודף לחץ דם, מומלץ לצרוך אלכוהול באופן מתון.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן