תרופות סבתא להורדת לחץ דם גבוה

אילו צמחי מרפא להורדת לחץ דם נמצאו יעילים במחקר?מהם ערכי לחץ דם לא תקינים ומה הסיבות לכך? מהן התרופות העממיות שעשויות לסייע כנגד לחץ דם גבוה?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונה
תרופות סבתא להורדת לחץ דם גבוה. צילום: pixabay Andrei Vaitovich

מהם התוספים והתרופות הטבעיות להורדת לחץ דם שניתן להעזר בהן לצד טיפול תרופתיים? אילו צמחי מרפא להורדת לחץ דם נמצאו יעילים במחקרים? מהם ערכי לחץ דם תקינים? מהו לחץ דם גבוה? מהם הגורמים לרמות לחץ דם גבוהות? מהן התרופות העממיות שעשויות לסייע כנגד לחץ דם גבוה?

רבים מבקשים להפחית את לחץ הדם שלהם בדרכים טבעיות. ואמנם קיימים טיפולים טבעיים המוצעים להפחתת לחץ הדם וביניהם שינויים תזונתיים, תוספי תזונה ותמחי מרפא. זאת לצד שיטות אחרות להפחתת לחץ הדם. ואולם חשוב לזכור כי חומרים, תוספים וצמחי מרפא ושיטות המוצעות לעיתים קרובות לא הוכחו מדעית כמועילות להפחתת לחץ הדם.

לפני פניה לשיטות שאינן מוכחות בניסויים בבני אדם, חשוב להוועץ בגורם רפואי מוסמך לגבי אמינות המענה והשפעותיו האפשריות. בנוסף, גם כשמדובר בפתרון טבעי כמו שינוי תזונה, צמחי מרפא שהוכחו מדעית או פעילות גופנית להפחתת לחץ דם גבוה, חשוב לעשות זאת בתאום ולאחר ייעוץ עם הרופא המטפל. בכלליות, רצוי לפנות לטיפולי רפואה משלימה, שימוש בתוספים צמחי מרפא ותרופות טבעיות להורדת לחץ דם רק לאחר אבחון וייעוץ רפואי מקיף.

ערכי לחץ דם ותרופות טבעיות ללחץ דם

לחץ דם גבוה – יתר לחץ דם נגרם ממגוון גורמים. יתר לחץ דם נגרם מגנטיקה, אורח חיים, תרופות מסוימות ומצבים רפואיים שונים. כמה מהגורמים הנפוצים ביותר ליתר לחץ דם כוללים השמנת יתר, חוסר פעילות גופנית, תזונה לקויה ומתח. לכן, מי שסובלים מלחץ דם גבוה, חייבים לעבור קודם אבחון רפואי יסודי על מנת לטפל בשורש הבעיה. צמחי מרפא ותרופות עממיות, טיפולים ותרופות מרשם עשויות לסייע אך קודם לכן חשוב לאבחן ולקבל ייעות ותכנית טייןפול מרופא מומחה. כאשר לחץ הדם גבוה מדי, זה יכול להוביל לשחיקת כלי הדם ולהוביל לבעיות בריאותיות חמורות. לצד מחלות לב, התקף לב ושבץ.

חשוב להבין מה המשמעות של ערכי לחץ הדם האישיים שלך וכיצד להוריד לחץ דם גבוה. מהם ערכי לחץ דם נורמליים? מקובל שערכי לחץ דם תקינים נחשבים בדרך כלל מתחת ל-120/80 מ"מ כספית. מעל ערך זה לחץ דם מתחיל להחשב לא תקין.

לחץ הדם נמדד בשני מספרים. המספר הראשון -לחץ סיסטולי- מבטא את מידת הלחץ בעורקים כאשר הלב מתכווץ. המספר השני – לחץ דיאסטולי – מבטא את מידת הלחץ בעורקים כאשר הלב רפוי ולא מכווץ.

תרופות סבתא להורדת לחץ דם גבוה

אילו תרופות טבעיות ללחץ דם גבוה עשויות לסייע על פי המחקר המדעי? מהן צמחי המרפא שנמצאו כקשורים להפחתת יתר לחץ דם? כאמור, לעיתים ניתן להסתייע, בתאום עם הרופא המטפל בתרופות טבעיות להורדת לחץ הדם. ובלבד שהללו אינן מתנגשות או פוגעות בטיפול הקיים ומתאימות למטופל. לפניכם פירטנו רשימה של צמחי מרפא, תבלינים וחומרים שעשויים לסייע להפחתת לחץ דם גבוה על פי מחקרים מדעיים:

1. שום: השום עשיר באליצין, תרכובת פעילה המשפיעה לטובה על לחץ הדם. מחקרים מצאו כי נטילת תמצית שום יכולה להפחית את לחץ הדם הסיסטולי .

2. היביסקוס: מספר מחקרים מצאו ששתיית תה היביסקוס יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי כאחד.

3. עוזרר: עוזרר Hawthorn-  Crataegus הוא סוג של פירות יער ששימש לטיפול בלחץ דם גבוה כתרופת סבתא. מחקרים מצאו כי נטילת תמצית עוזרר עשויה להפחית את הלחץ .

4. שמן דגים: שמן דגים מכיל חומצות שומן אומגה 3. אומגה 3 הוכחה כמסייעת להפחתת לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי כאחד.

5. קו-אנזים Q10: קו-אנזים Q10 (CoQ10) הוא נוגד חמצון שנמצא כמפחית לחץ דם.

6. זרעי פשתן: זרעי פשתן עשירים בחומצות שומן אומגה 3, וכן בסיבים. לכן זרעי פשתן עשויים לסייע בהורדת לחץ הדם.

7. קינמון: קינמון נמצא במחקרים כמסייע להפחתת יתר לחץ דם. זאת לבד מתכונות רבות נוספות של קינמון המועיל לבריאות.

אלו הן רק חלק מהתרופות הטבעיות שיש המסתייעים בהן להפחתת יתר לחץ דם. עם זאת כאמור, חשוב לדבר עם רופא מומחה לפני ביצוע שינויים משמעותיים באורח החיים או בתזונה ולפני שילוב של תוספים, צמחי מרפא או טיפולים משלימים אחרים. הרופא שלך יכול לעזור לך להחליט אילו תרופות טבעיות מתאימות לך, אילו שינויים לנקוט ומה מתאים למאפיינים ולמצבך, לצד טיפולים ותרופות אחרות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן