פעילות לילדים בבית, משחקים, קהוט, טריוויה וחידונים

אילו משחקים יכולים לשמש ילדים בבית? רשימה של עשרות פעילויות לשאלוני טריוויה, חידות, משחקי קהוט מוכן, הצעות לפעילויות כשמשעמם, משחקי היכרות וחברה להפחתת לחצים רגשיים ולעורר מחשבה וידע? 

שי לביא

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
פעילויות פנאי וחברה: משחקים, קהוט, טריוויה וחידות. צילום:Pixabay congerdesign

אילו משחקים יכולים לשמש ילדים בבית? לפניכם רשימה של עשרות פעילויות וקישורים מיידיים לשאלוני טריוויה, חידות, משחקי קהוט מוכן, חידוני קהוט ושאלות לקהוט בנושאים שונים, הצעות לפעילויות כשמשעמם, משחקי היכרות עם חברים ועוד. אז מהם המשחקים שיכולים להפחית לחצים, לעודד חשיבה, צבירת ידע וחיבורים חברתיים? מה השפעתם של משחקים ופעילויות לילדים בבית ועם חברים?

בזמנים של לחץ ואף בעתות שגרה, עיסוק במשחקים חברתיים, מפגש עם אחרים והשתתפות בפעילויות פנאי כגון טריוויה, שאלוני קהוט, פעילויות חברתיות וחידונים יכולים להיות מועילים לשיפור תחושותינו הרגשיות והחברתיות. ראשית, משחקים ופעילויות חברתיות מספקים לאנשים הזדמנות להתחבר ולתקשר עם אחרים. כבני אדם, אנו יצורים חברתיים. קיימת ביננו כמיהה לתחושת שייכות וחיבור. זו חשובה לבריאות הנפשית שלנו. עיסוק במשחקים חברתיים מאפשר לנו ליצור קשר עם אחרים, לצחוק, לצאת מהשגרה ולתמוך אחד בשני. משחק יחד יוצר סביבה חיובית ונינוחה, שעוזרת להפחית מתח ולספק מפלט זמני מהטרדות. זאת בין אם מדובר על חידון טריוויה בו נאתגר את בני המשפחה, שאלון קהוט לחברים או חידות מצחיקות ומחכימות עם חבר או חברה.

כך משחקים במחשב יחד עם חברים, טריוויה, חידונים יכולים למלא את זממנו לצד משחקי קופסה, לוח וחברה. למשל משחק קלפים משפחתי, טאקי, ביליארד או באולינג תוצרת בית, כדורגל, בינגו, חדר בריחה ביתי עם חידות, מונופול, שחמט, שבץ נא, החבילה הגיעה, טלפון שבור, מחבואים, תוספת גובה, תופסת צבעים, פרה עיוורת ועוד.

יתרה מכך, מפגש עם אנשים חדשים באמצעות פעילויות מעשירות ומרחיבות דעת, מקרבות ומעמיקות אלו יכול להרחיב את הרשתות החברתיות שלנו, להעמיק היכרויות, ולספק חיבור קהילתי או חברתי. בניית חברויות ומערכות יחסים והעמקתן יכולה להיות מועילה ומעצימה במיוחד. מערכות אלה עשויות לסייע כמערכת תמיכה גם בזמנים קשים. שיתוף חוויות, פורקן תסכולים וקבלת אמפתיה מאחרים יכולים להקל על מתח ולספק נקודת מבט רעננה על האתגרים שלנו.

הצעות למשחקים, פעילויות, קהוט, טריוויה וחידות

השתתפות בטריוויה, חידונים, שאלוני היכרות, משחקי קהוט מבדרים, משחקי פנאי וחברה, עשויים להסיט את תשומת הלב שלנו מגורמי לחץ. השקעת עצמנו בפעילויות אלו מאפשרת למוח שלנו להתמקד במשהו מהנה ומעורר נפשית, שיכול לעזור להסיח את דעתנו מהרהורים ודפוסי חשיבה שליליים. תחושת ההישג שמגיעה עם מענה מוצלח על שאלות טריוויה או השלמת חידונים יכולה להגביר את ההערכה העצמית והביטחון שלנו, ולהפחית את רמות הלחץ.

יתר על כן, פעילויות פנאי כמו חידוני ושאלות העמקה על עצמנו יכולים לשמש גם סוג של גילוי עצמי וצמיחה אישית. עיסוק בפעילויות המאתגרות את הידע והכישורים שלנו, את ההבנה שלנו על העולם, על הסובבים אותנו ועל עצמנו יכולה לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלנו ולהגביר את המודעות העצמית שלנו. זה עשוי להעניק לנו תחושת מטרה וכיוון, שיכולים להיות בעלי ערך במיוחד בתקופות של לחץ כאשר אנו עלולים להרגיש מוצפים או אבודים.

מלבד שאלות היכרות, חידוני קהוט ופעילויות פנאי, נוכל להנות גם ממשחקים חברתיים, משפחתיים, קהוט מוכן, שאלוני טריוויה, חידות והצעות לפעילויות למשפחה וילדים. לפניכם מספר הצעות ייחודיות:

משחקים ופעילויות

משחקים ופעילויות מעניינות ומהנות שאפשר לעשות כשמשעמם בבית, משחקים לקבוצה להיכרות טובה יותר, משחקי קהוט וחידוני קהוט וגם רעיונות לשאלות למשחק קהוט כיפי:

טריוויה וחידות

שאלות טריוויה – ידע כללי בנושאים שונים עשויות לספק פעילות מהנה לכל אחד. בין אם נשתמש בשאלונים עם עצמנו, ובמיוחד אם נאתגר חבר או חברה, עמיתים, בני משפחה או בכיתה, הפעילות מעניינת וכיפית. נוכל להשיב על שאלות ידע כללי בנושאים שונים, ידע כללי, חידות מי אני, חידות מתמטיות ושאלות מצחיקות ומעוררות חשיבה.

משחקי שאלות והיכרות עצמית

גם פעילויות של היכרות עצמית, העמקה ושיח עם עצמנו, עם או ללא חברים שיאתגרו אותנו יכול להוות פעילות מהנה ומועילה. כך נוכל לפתור שאלונים של 100 שאלות על עצמי לבדנו, או עם חבר או חברה שנוכל לחלוק איתן מהתשובות, נוכל להשיב על אתגר מי מכיר אותי הכי טוב עם מספר בני משפחה או חברה, לענות על חידון חברות קשה עד כמה חבריך באמת מכירים אותך או להשיב על שאלות לקהוט על עצמי שמיועד לנו או לאחרים.

משחק מהנה!

דילוג לתוכן