פרס "בוני ציון" של ארגון "נפש בנפש" לשנת 2016 בתחום הרפואה

יוענק לפרופ' חיים סידר על תרומתו יוצאת הדופן למדינת ישראל בתחום הרפואה וחקר הגנטיקה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

דם טבורי - גנטיקה
גנטיקה. סליל ד.נ.א DNA מקור: ויקיפדיה. באדיבות משרד האנרגיה האמריקני. U.S.Energy Dep

פרס "בוני ציון" של ארגון "נפש בנפש" לשנת 2016 יוענק לפרופ' חיים סידר על תרומתו יוצאת הדופן למדינת ישראל בתחום הרפואה וחקר הגנטיקה

פרס "בוני ציון" של ארגון "נפש בנפש" לשנת 2016 יוענק לעולים מארצות דוברות אנגלית אשר תרמו תרומה משמעותית למדינת ישראל בטקס חגיגי שייערך ביום ב' 23.05.16 14:00, באודיטוריום הכנסת בחסות יו״ר ועדת החוץ והביטחון חה"כ צחי הנגבי. הפרס יוענק זו השנה השלישית, ל-6 זוכים בתחומי: מדע ורפואה; יזמות עסקית וטכנולוגיה; פעילות התנדבותית; חינוך; מנהיגות צעירה בצה"ל ובשירות לאומי; ותרבות, אמנות וספורט. בנוסף יוענק פרס על "מפעל חיים".

הפרס השנה נקרא ע"ש סילבן אדמס, יזם נדל"ן קנדי שעלה לישראל לאחרונה באמצעות ארגון "נפש בנפש", אשר מקדיש את חייו ופועלו לפיתוח וקידום מדינת ישראל. אדמס המאמין בהצגת ההצלחה וההשפעה של העם הישראלי בפני העולם, רואה בפרס "בוני ציון" חלק אינטגראלי של משימה זו.

פרס "בוני ציון" של ארגון "נפש בנפש" לשנת 2016 ע"ש סילבן אדמס יוענק לשישה עולים מארצות דוברות אנגלית על עשייתם יוצאת הדופן ותרומתם למדינת ישראל. הטקס יערך בכנסת ישראל בחסות יו״ר ועדת החוץ והביטחון חה"כ צחי הנגבי (יום שני, 23.5)

הפרס בתחום מדע ורפואה יוענק לפרופ' חיים סידר, פרופסור אמריטוס לביוכימיה בבית הספר לרפואה וחקר הסרטן, באוניברסיטה העברית, על מחקרו החלוצי בתחום הגנטיקה ועבודתו בגילוי מנגנון בקרת הגנים. פרופ' סידר גילה כי בנוסף ל"טקסט" הגנטי שאנו יורשים מהורינו, אשר מכיל את כל ההוראות לבניית כל רכיב בגוף האנושי, יש מערכת נוספת של ביאור המסמלת את ה"טקסט" הגנטי ומכילה שכבה נוספת של אינפורמציה גנטית. תהליך הביאור של שכבת המידע הנוספת נעשה באמצעות תהליך כימי של מתילציית ה-DNA שחושפת האם גן מסוים הוא פעיל או רדום, היא אבן יסוד בהתפתחות האנושית. לתהליך המתילצייה תפקיד משמעותי במחלות רבות, לרבות מחלת הסרטן שבה גילויו של פרופ' סידר הובילו לפיתוח בתחום אבחון המחלה והטיפול הרפואי. למתילציית DNA תפקיד מפתח גם בהבנת ההשפעה הסביבתית על התנהגות בני האדם. פרופ' סידר עלה לישראל בשנת 1973 מארצות הברית.

בקטגוריות נוספות זכו, סקוט טובין, שותף בכיר בקרן הון הסיכון האמריקאית, Battery Ventures; ד"ר רחל לבמור, המייסדת והמנהלת של הפרויקט למניעת עגונות וסירוב גט, פרויקט משותף לארגון "ישראל צעיר" והסוכנות היהודית; סמ"ר סהר אלבז, חייל בודד מארה"ב ששירת כלוחם ביחידת "רימון" של חטיבת גבעתי, וקיבל את צל"ש הרמטכ"ל על גבורתו במבצע "צוק איתן"; ברברה לוין, ממקימי בית הספר פרנקל בירושלים בשנת 1976, בית הספר הראשון מזרם תל"י; אסטל פרידמן, פורצת דרך בתחום לימודי שפות דרך הטלוויזיה החינוכית ומפיקה של המחלקה לאנגלית בחינוכית. בנוסף לכך, יוענק פרס מפעל חיים למשה ארנס, שר הביטחון ושר החוץ לשעבר, על תרומתו לבנייתה וביטחונה של מדינת ישראל.

על ארגון "נפש בנפש" : הארגון הוקם בשנת 2002 על ידי הרב יהושע פס ואיש העסקים טוני גלברט. הארגון הפיח רוח חיים בעלייה מארצות הברית, קנדה ואנגליה וסייע בעלייתם ארצה של למעלה מ-45 אלף עולים מאז הקמתו. בפעולותיו מבקש הארגון לעודד עלייה ומעמיד מערך מקצועי ענף לרווחת העולים ועל מנת לסייע להם במעבר באמצעות מציאת תעסוקה, השתלבות בקהילה (ובמערכת הבריאות והחינוך), עלויות מעבר גבוהות והתמודדות עם הבירוקרטיה הממשלתית.

על פרס "בוני ציון" – פרס "בוני ציון" מוקיר את הישגיהם ותרומתם של עולים ממדינות דוברות אנגלית, אשר סייעו לישראל תוך מימוש מהותה של הציונות המודרנית על ידי תרומה משמעותית לפיתוחה החברתי, הכלכלי והתרבותי של המדינה. הפרס כולל את הקטגוריות הבאות: מדע ורפואה; חינוך; פעילות התנדבותית; יזמות עסקית וטכנולוגיה; תרבות, אמנות וספורט; ומנהיגות צעירה בצה"ל ובשירות לאומי.

דילוג לתוכן