קמים עם כאבי גב? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

כמה טיפים לשינויים קלים שתוכלו לעשות בהרגלי השינה שלכם ובשגרת יומכם, על מנת שתוכלו להתעורר רעננים ועם פחות כאבי גב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

אורטופדיה
צילום: Sasun Bughdaryan Unsplash

אם אתם קמים עם כאבי גב סביר שהדבר משפיע על כל יומכם. בין אם אתם חווים אי-נוחות מפעם לפעם או שמא אתם סובלים מכאב כרוניים, מציאת הקלה יכולה להביא שינוי חיובי משמעותי על איכות החיים שלכם ככלל. למרבה המזל ישנם מספר שינויים קלים שתוכלו לעשות בהרגלי השינה שלכם ובשגרת יומכם, כדי שתוכלו לקום רעננים וללא כאבי גב. הינה מספר טיפים קלילים שיסייעו לכם לפתוח את היום בצורה הנכונה.

השקיעו במזרן תומך

האיכות של המזרן שלכם משפיעה עד מאוד על התמיכה שעמוד השדרה שלכם מקבל במהלך השינה. לכן, יש בכוחו של מזרן איכותי למנוע מכם לקום עם כאבי גב. חשוב לדעת כי אין דבר כזה מזרן אורתופדי, אך בחירת המזרן הנכון אשר מספק תמיכה טובה לגופכם ונוחות, היא הכרחית לשינה נטולת כאבים. ככלל, מומלץ לבחור במזרן בקשיחות בינונית, אשר מתאים את עצמו לתנוחה הטבעית של הגוף שלכם תוך הענקת תמיכה. מזרן הוויסקו הוא הבחירה המושלמת במקרה זה, שכן הוא מתאים את עצמו בצורה נהדרת לגוף, אך הוא גם יציב מספיק כדי להעניק תמיכה מצוינת.

בחרו את הכרית הנכונה

זה נכון שחשוב לבחור מזרן איכותי, אך חשוב לא פחות לבחור גם בכרית הנכונה. הכרית היא זו שתעניק את התמיכה המיטבית לצוואר ולראש שלכם. כאשר הצוואר והראש נמצאים במנח לא נכון, הם יכולים להוביל ליצירה של לחץ על עמוד השדרה, אשר בתורו יביא להתעוררות עם כאב גב. אם אתם נוהגים לישון על הגב, שקלו לבחור בכרית בקשיחות בינונית, אשר תתמוך בקימור של הצוואר שלכם.אם אתם ישנים על הצד, יתכן כי תיהנו יותר מכרית אשר תתאים את צורתם למתאר הטבעי של הצוואר שלכם. כריות ויסקו היברידיות ככל הנראה יהיו הבחירה הטובה ביותר, שכן הם מעניקות תמיכה מצוינת ויאפשרו לכם לעבור מתנוחה לתנוחה בנוחות גדולה.

נסו לשמור על יציבת שינה נכונה

שמירה על יציבת שינה נכונה יכולה לסייע במניעת התעוררות עם כאבי גב ולסייע בשמירה על בריאות עמוד השדרה. אם אתם ישנים על הגב, נסו להניח כרית קטנה מתחת לברכיים כדי להפחית את הלחץ על הגב התחתון. אם אתם מעדיפים לישון על הצד, נסו להניח כרית בין הברכיים כדי לשמור שעמוד השדרה יישאר במנח טבעי. נסו להימנע משינה על הבטן, שכן תנוחה זו עשויה להפעיל לחץ מיותר על הצוואר והגב התחתון.

שקלו את האפשרות להשקיע בטופר

אם אינכם מתכננים לרכוש מזרן חדש, עדיין תוכלו לשפר את התמיכה אותה אתם מקבלים במהלך השינה באמצעות טופר. זוהי שכבה דקה שאותה מניחים על החלק העליון, אשר מעניקה תמיכה נוספת לגוף. מומלץ גם כאן לבחור בטופר העשוי מוויסקו, כדי שתוכלו להעשיר את איכות השינה שלכם כמה שרק ניתן. הוויסקו, כפי שציינו קודם לכן, הוא חומר ייחודי אשר מתאים את עצמו בצורה נהדרת למתאר הגוף. יחד עם זאת, הוויסקו הוא חומר יציב אשר גם מעניק תמיכה מדויקת לגוף וכך הוא מסייע בהפחתה של הפעלת לחצים על אזורים שונים בגוף. בנוסף, הוויסקו גם מסייע באיזון טמפרטורת הגוף במהלך השינה, דבר אשר מונע שינה שאינה איכותית אשר יכולה להוביל לכאבים גם כן.

הימתחו לפני השינה

נסו לתרגל מתיחות עדינות לפני השינה כדי לאפשר לשרירים שלכם להירגע ולהשתחרר. המתיחות הללו יכולות לסייע בהפגת מתחים לפני השינה, כדי שגופכם יהיה רגוע ובמנח נכון לאורך כך הלילה.

מאמר זה הוא תוכן ממומן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן