האם קינמון מעלה לחץ דם?

האם קינמון מעלה לחץ דם? ממצאי מחקרים שונים מצביעים על תשובה מפתיעה האם קינמון משפר את מדדי לחת הדם או גורם להרעה.

רפואה משלימהקרדיולוגיה
האם קינמון מעלה לחץ דם?. צילום: Pixabay wienstock

מה הקשר בין צריכת קינמון ללחץ דם? האם קינמון מעלה לחץ דם? האם קינמון מפחית לחץ דם וסוכרת? מה הממצאים המדעיים מוכיחים לגבי השפעתו של קינמון על לחץ דם ובריאות הלב? ממצאי מחקרים שונים מצביעים על צריכת קינמון כמועילה להיבטים בריאותיים שונים.

כך ממצאים שונים פורסמו במחקרים מגוונים לגבי יתרונותיו של הקינמון. בין היתר מדענים מצאו במחקרים שקינמון מפחית דלקתיות, משפר זיכרון, מפחית סיכון למחלות כמו אלצהיימר, מפלית התפתחות של סרטו, מסייע לבריאות הפה, מפחית רמות של סוכר בדם, מסייע לתחושת השובע ובכך משפיע על שמירה על המשקל או הרזיה ומועיל כנגד סוכרתיות.

עוד בנושא קינמון וצמחי מרפא:

האם קינמון מעלה לחץ דם?

אז האם קינמון מעלה לחץ דם או מסייע להפחתת לחץ הדם? התשובה לכך היא שלילית – קינמון לא מעלה את לחץ הדם. ויתרה מכך- קינמון דווקא מוריד את לחץ הדם ומועיל לשיפור מדדי לחץ דם בכלל.

ממצאים מחקריים שונים מעלים כי צריכת קינמון דווקא עוזרת להפחתת לחץ דם. קינמון נמצא במחקרים כמועיל לשיפור מגוון מדדים הקשורים למטבוליזם אצל חולים בסוכרת. בפרט מחקרים כמו מחקר מדעי שנערך בבית החולים וולפסון הצביע על כך שהוספה של 1,200 מיליגרם של קינמון ליום בקבוצת הניסוי הפחיתה את לחץ הדם הסיסטולי של המשתתפים. זאת בהשוואה למשתתפים שטופלו בתרופת דמה ללא קינמון שלא כללה רכיבים פעילים, בה עלה דווקא לחץ הדם הסיסטולי בשיעור מסוים.

מחקר נוסף שהתפרסם בשנת 2021 העלה שוב כי צריכת קינמון שיפרה את מדדי לחץ הדם של מי שצרכו קינמון. זאת בהשוואה לאנשים שצרכו רק תרופת דמה ללא חומרים פעילים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן