צמחי המרפא שאסור לפספס – מאזנים סוכר ולחץ דם, נלחמים בקורונה ומפחיתים סיכון לסרטן

אילו צמחי מרפא יכולים לסייע לאזן את הסוכר ולחץ הדם, לנקות רעלים מהגוף, לחזק חיסוניות ולהילחם בסרטן? ומה אם קיים תוסף טבעי המטפל ביעילות בסוכרת ומציע שפע של יתרונות בריאותיים נוספים?

תוספי תזונהצמחי מרפא
צמחי המרפא שאסור לפספס

אילו צמחי מרפא יכולים לסייע לאזן את הסוכר ולחץ הדם, לחזק חיסוניות ולהילחם בסרטן? איזה צמח ייחודי ינקה רעלים מהגוף בדרך הטובה ביותר? מהם צמחי המרפא שאסור לפספס שמסייעים להילחם בווירוסים כמו קורונה? ומה אם התשובות נמצאות בתוך שישה צמחים יוצאי דופן? האם מרכיבי צמחים שונים יכולים להתאחד כדי ליצור פתרון בריאותי הוליסטי ויעיל? ומה אם קיים תוסף טבעי המטפל ביעילות בסוכרת ומציע שפע של יתרונות בריאותיים נוספים? בכתבה זו נשיב על שאלות מסקרנות אלה.

בעידן של היום, גוברת ההכרה ביעילותם של פתרונות טבעיים – חלופות פרמצבטיות ללא תופעות לוואי בלתי רצויות או סיכונים. המודעות הגוברת והמבורכת הזו הובילה לזרם של תוספי מזון טבעיים המציפים את השוק. מתוך המבחר העצום שעל המדפים, עולה גם אי ודאות לגבי אילו תוספים טבעיים באמת עומדים בהבטחותיהם, או במילים אחרות, אילו תוספים טבעיים באמת עובדים.

צמחי מרפא מועילים: חפשו את התוספים הטבעיים המגובים מחקרית

כאשר מדובר בבחירת מוצרים טבעיים כחלופות לתרופות פרמצבטיות, אחד השיקולים החשובים הוא נוכחותם של מחקרים מדעיים, עדויות וראיות. שלא כמו הפיתוי של הבטחות נוצצות, גימיקים וטענות ריקות, מוצרים הנתמכים על ידי מחקרים מקצועיים מציעים בסיס איתן של אמינות. בסופו של יום אנחנו לא רוצים שימכרו לנו "חתול בשק".

ואם כבר מדברים מחקרית, ישנם כמה צמחי מרפא שכדאי לכם מאוד להכיר בהקשר של כמה וכמה אתגרים בריאותיים נפוצים באורח החיים המודרני:

1. איזון ושמירה על לחץ דם תקין:

הרכיבים הפוטנטים (רכיבים חזקים ופעילים בעלי השפעה משמעותית על הגוף) המצויים ב צמחי מרפא, כגון לענה (ARTEMISIA), תות עץ (MORUS ALBA), קינמון ((CINNAMOMUM , פקעות ורד (ROSE HIPS), שן הארי (TARAXACUM) ו-סרפד (URTICA), ממלאים תפקיד מכריע בקידום בריאות הלב וכלי הדם. רכיבים אלו מכילים נוגדי חמצון המסייעים במניעת חסימות עורקים ומשפרים מהותית את גמישות העורקים. על ידי שילוב של צמחים יוצאי דופן אלה בשגרה שלכם, תחוו פרופיל לחץ דם מאוזן יותר, מה שמפחית את הסיכון ליתר לחץ דם וסיבוכים נלווים.

הלענה, למשל מכילה תרכובת ייחודית בולטת בשם "chamazulene", (כאמאזולֶן), אשר פועלת כנוגדת חמצון עוצמתית הנלחמת בלחץ חמצוני הנקשר עם סרטן, מחלות לב, אלצהיימר ומחלות אחרות.

במחקר שפורסם ב- 2011 (1) ונערך בקרב 31 אנשים למשך 6 שבועות, צריכת משקה ורדים המכיל 40 גרם אבקת ורדים באופן יומי הובילה לירידה משמעותית בלחץ הדם, הכולסטרול הכולל והכולסטרול LDL (ה"רע"), בהשוואה לקבוצת הביקורת.

ועוד, שורה של מחקרים הוכיחו כי תות עץ מפחית את רמות הכולסטרול. במחקר מ- 2015 (2) שנערך על בעלי חיים, תה עלי תות לבן הפחית טריגליצרידים, כולסטרול כולל וכולסטרול LDL, כמו כן מחקר נוסף (3) הראה שמתן תמצית תות לחולדות בדיאטה גבוהה של כולסטרול הפחית הן את הכולסטרול הכללי והן את ה-LDL.

כידוע רמות גבוהות של כולסטרול LDL יכולות לתרום להתפתחות טרשת עורקים, להצרת העורקים ולהגברת ההתנגדות לזרימת הדם. התנגדות מוגברת מעלה כאמור את לחץ הדם.

2. הגנה אנטי-ויראלית:

צמחי מרפא מסוימים, תתפלאו לדעת, גם מגנים עליכם מפני זיהומים ויראליים, כולל שפעת וקורונה – COVID-19. לא מעט מחקרים הדגישו את התכונות האנטי-ויראליות של צמחים ייחודיים אלה. בתקופה שבה איומים ויראליים הם לא מילה גסה, צמחים אלה מציעים שכבת הגנה נוספת ויעילה מאי פעם.

בפברואר 2022 פורסם מחקר (4) שכותרתו: "השפעות אנטי-ויראליות של ארטמיסינין ונגזרותיו נגד פרוטאז ראשי של SARS-CoV-2…". המחקר חקר את התכונות האנטי-ויראליות הפוטנציאליות של ארטמיסינין – תרכובת טבעית שנמצאת בצמח הלענה, במיוחד ב-Artemisia annua (לענה חד שנתית). מסקנת המחקר הייתה, כי תמצית לענה הוכיחה פוטנציאל כמעכבת של חלבון SARS-CoV-2 Mpro, חלבון הקשור לנגיף הקורונה.

3. שמירה על בריאות ותפקוד הלבלב:

לבלב מתוחזק ופועל היטב מבטיח ייצור וניצול מיטביים של אינסולין. כמה מחקרים מצביעים על כך שתמציות עלי תות הן בעלות השפעה מגנה על תאי הבטא, האחראים בפועל על ייצור האינסולין בלבלב. על פי מחקר שפורסם ב- 2018 (5), תמציות עלי תות יכולות למנוע מחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD) הנגרמת מהשמנת יתר על ידי ויסות אדיפוציטוקינים, דלקות ולחץ חמצוני. בעוד שהמחקר הנ"ל מתמקד בעיקר בבריאות הכבד, היתרונות הפוטנציאליים של תמציות עלי תות בהפחתת דלקת ולחץ חמצוני תורמים בעקיפין גם לשימור תאי בטא בלבלב, האחראים לא רק לייצור האינסולין אלא גם לוויסות הסוכר בדם.

4. סיוע בניקוי רעלים – "דיטוקס":

כשהסתיו מגיע, זה הזמן הטוב ביותר לניקוי רעלים. זה הזמן בו הגוף שלנו מחפש להתאפס ולעשות "ריסטרט" אחרי החגים המפנקים. שלושה צמחים מרפא פופולריים – שן הארי, סרפד וקינמון – ממלאים תפקידים מרכזיים בתהליך ניקוי רעלים זה.

שן הארי, עשיר בנוגדי חמצון ופיטו נוטריינטים (תרכובות טבעיות המצויות בצמחים), תומך במיוחד בבריאות הכבד שהוא האיבר העיקרי האחראי לניקוי הרעלים בגוף. תכונותיו המשתנות של צמח נפלא זה מעודדות סילוק רעלים ונוזלים עודפים ומקלות על ניקוי דרכי השתן.

הסרפד, עמוס בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, מסייע בניקוי רעלים על ידי קידום עיכול בריא והפחתת דלקת. כמו כן, הוא תומך במנגנוני ניקוי הרעלים הטבעיים של הכבד.

ובנוסף- קינמון, הידוע ביתרונות המטבוליים ובעל תכונות אנטי דלקתיות עוצמתיות (6), מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם (7). בכך הוא מפחית את העומס על מסלולי ניקוי הרעלים בגוף.

5. הפחתת הסיכון לסרטן:

כידוע, אנשים עם סוכרת מתמודדים עם סיכון מוגבר לפתח סרטן. סיכון מוגבר זה, בולט במיוחד במקרים של סרטן השד והמעי, ולכן נדרשת הגנה רב-גונית להפחתת האיומים הפוטנציאליים הללו בקרב חולי הסוכרת. שלושה מרכיבים טבעיים מבטיחים, לענה, שן הארי ותות עץ, נחקרו רבות בשל הפוטנציאל שלהם לחזק את המערכת האימונית – המערכת החיסונית ולספק לגוף הגנה חיונית מפני סרטן.

מחקרים מצביעים על כך שארטמיסינין, המופק מלענה, מפגין תכונות נוגדות גידולים, בעוד שתמציות עלי תות מדגימות השפעות נוגדות חמצון המסייעות בחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף.

ואילו אחת הטענות הבריאותיות המשמעותיות ביותר לגבי תמצית שן הארי היא הפוטנציאל שלה לעכב ולמנוע צמיחה של תאים סרטניים. מחקר בן 4 שבועות שפורסם ב- 2018 (8) שנעשה על חולדות, הראה כי צריכת תמצית שורש שן הארי שינתה מסלולים ספציפיים המעורבים בדיכוי הצמיחה והתפשטות של תאי סרטן השד. מחקרים נוספים (9, 10) מצאו שתמצית שורש שן הארי מאטה את צמיחתם של תאים סרטניים בכבד, במעי הגס וברקמת הקיבה.

אסכרקס – תוסף טבעי לטיפול בסוכרת עם גיבוי מחקרי אמיתי

בתחום התוספים הטבעיים, אסכרקס מתגלה כתוסף יעיל שבאמת עובד, כשהוא מגובה בתמיכה מחקרית קלינית חזקה. מעבר לשורה של מחקרים המוכיחים את יעילותו של כל אחד ואחד מרכיביו הטבעיים ב- 100% של המוצר, בוצע כאן בישראל מחקר מקיף ע”י ד”ר דב פוגל, מפתח המוצר וצוותו ובשיתוף “מכבי שירותי בריאות”. המחקר בוצע על חולי סוכרת מסוג 2 בהתאם לפרוטוקול שאושר והוסמך ע”י הוועדות השונות האחראיות לניסויים בבני אדם (ועדת הלסינקי).

תוצאות המחקר היו פנומנליות, לא פחות מזה! נמצא כי בקרב 103 חולי סוכרת מסוג 2 שסיימו 12 שבועות של צריכת המוצר, טיפול ומעקב אלה היו הממצאים:

  • ירידה בממוצע של ערכי הגלוקוז בדם מ- 211 מ”ג ל- 133 מ”ג (37%)
  • ההמוגלובין המסוכרר ירד מ- 9.0% ל- 7.1% (22%)
  • ממוצע הירידה של כלל הכולסטרול ל- 185 מ”ג (13%)
  • הטריגליצרידים ירדו ל -160 מ”ג (40%)

במחקר אחר מ- 2015, שנמשך 12 שבועות בקרב 32 אנשים, נטילת טבלית ורדים של 100 מ"ג בכל יום הפחיתה משמעותית את השומן הבטני. החוקרים ייחסו את ההשפעה הזו לטילירוסיד (Tiliroside), נוגד חמצון חזק המצוי בפקעות הוורד שעשוי להגביר את חילוף החומרים של השומן.

אבל אם חשבתם שבזה מסתכמים היתרונות של אסכרקס, יש לנו חדשות מצוינות בשבילכם – זו רק ההתחלה!
המהפך הבריאותי שתחוו ברגע שתתחילו לצרוך את אסכרקס הוא פשוט מדהים.

אסכרקס: הרבה יותר מעוד תוסף נגד סוכרת

מעבר ליכולותיו המדהימות בטיפול בסוכרת, אסכרקס מתגאה במגוון רחב של יתרונות בריאותיים מרשימים ומוכחים בשל היותו מכיל 6 צמחי מרפא סופר עוצמתיים שהוזכרו כאמור: תות עץ – MORUS ALBA, סירפד -URTICA, לענה – ARTEMISIA, שן הארי – TARAXACUM, פקעות ורד ROSE HIPS ו- קינמון CINNAMOMUM, מה שהופך אותו ל"תוסף על" ומבסס אותו כפתרון הוליסטי אמיתי ועוצמתי לבריאות שלכם, הרבה מעבר לגבולות הסוכרת.

5 יתרונות בריאותיים מדהימים שלא ידעתם על התוסף הטבעי היעיל לטיפול בסוכרת: 

עם הכוח לאזן את לחץ הדם, להתגונן מפני וירוסים, לתמוך בהגנה נגד סרטן, לסייע בניקוי רעלים ולשמור על בריאות הלבלב, אסכרקס הוא פיתרון טבעי יוצא דופן שמומלץ בחום לאמץ אותו כחלק מהשגרה.

אסכרקס – התוסף הטבעי שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפספס
בין אם אתם סובלים מסוכרת, טרום סוכרת או רמות גבוהות של סוכר בדם, אסכרקס יעשה הרבה יותר מ"רק" לאזן אתכם. אסכרקס הוא תוסף חיוני שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפספס.

כתבה זו היא תוכן מקודם.

למידע נוסף או התנסות במוצר, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

Error: Contact form not found.

מקורות:

1. Andersson U, Berger K, Högberg A, Landin-Olsson M, Holm C. Effects of rose hip intake on risk markers of type 2 diabetes and cardiovascular disease: a randomized, double-blind, cross-over investigation in obese persons. Eur J Clin Nutr. 2012 May;66(5):585-90. doi: 10.1038/ejcn.2011.203. Epub 2011 Dec 14. PMID: 22166897; PMCID: PMC3343291.

2. Wilson RD, Islam MS. Effects of white mulberry (Morus alba) leaf tea investigated in a type 2 diabetes model of rats. Acta Pol Pharm. 2015 Jan-Feb;72(1):153-60. PMID: 25850211.

3. Lee S, Lee MS, Chang E, Lee Y, Lee J, Kim J, Kim CT, Kim IH, Kim Y. Mulberry Fruit Extract Promotes Serum HDL-Cholesterol Levels and Suppresses Hepatic microRNA-33 Expression in Rats Fed High Cholesterol/Cholic Acid Diet. Nutrients. 2020 May 21;12(5):1499. doi: 10.3390/nu12051499. PMID: 32455724; PMCID: PMC7284868.

4. Badraoui R, Saoudi M, Hamadou WS, Elkahoui S, Siddiqui AJ, Alam JM, Jamal A, Adnan M, Suliemen AME, Alreshidi MM, Yadav DK, Naïli H, Ben-Nasr H. Antiviral Effects of Artemisinin and Its Derivatives against SARS-CoV-2 Main Protease: Computational Evidences and Interactions with ACE2 Allelic Variants. Pharmaceuticals (Basel). 2022 Jan 22;15(2):129. doi: 10.3390/ph15020129. PMID: 35215242; PMCID: PMC8877620.

5. Peng CH, Lin HT, Chung DJ, Huang CN, Wang CJ. Mulberry Leaf Extracts prevent obesity-induced NAFLD with regulating adipocytokines, inflammation and oxidative stress. J Food Drug Anal. 2018 Apr;26(2):778-787. doi: 10.1016/j.jfda.2017.10.008. Epub 2017 Dec 2. PMID: 29567249; PMCID: PMC9322217.

6. Gunawardena D, Karunaweera N, Lee S, van Der Kooy F, Harman DG, Raju R, Bennett L, Gyengesi E, Sucher NJ, Münch G. Anti-inflammatory activity of cinnamon (C. zeylanicum and C. cassia) extracts – identification of E-cinnamaldehyde and o-methoxy cinnamaldehyde as the most potent bioactive compounds. Food Funct. 2015 Mar;6(3):910-9. doi: 10.1039/c4fo00680a. PMID: 25629927.

7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK560688/

8. Nassan MA, Soliman MM, Ismail SA, El-Shazly S. Effect of Taraxacum officinale extract on PI3K/Akt pathway in DMBA-induced breast cancer in albino rats. Biosci Rep. 2018 Dec 21;38(6):BSR20180334. doi: 10.1042/BSR20180334. PMID: 30126855; PMCID: PMC6435453.

9. Ovadje P, Ammar S, Guerrero JA, Arnason JT, Pandey S. Dandelion root extract affects colorectal cancer proliferation and survival through the activation of multiple death signalling pathways. Oncotarget. 2016 Nov 8;7(45):73080-73100. doi: 10.18632/oncotarget.11485. PMID: 27564258; PMCID: PMC5341965.

10. Rehman G, Hamayun M, Iqbal A, Khan SA, Khan H, Shehzad A, Khan AL, Hussain A, Kim HY, Ahmad J, Ahmad A, Ali A, Lee IJ. Effect of Methanolic Extract of Dandelion Roots on Cancer Cell Lines and AMP-Activated Protein Kinase Pathway. Front Pharmacol. 2017 Nov 28;8:875. doi: 10.3389/fphar.2017.00875. PMID: 29234282; PMCID: PMC5712354.

11. Nagatomo A, Nishida N, Fukuhara I, Noro A, Kozai Y, Sato H, Matsuura Y. Daily intake of rosehip extract decreases abdominal visceral fat in preobese subjects: a randomized, double-blind, placebo-controlled clinical trial. Diabetes Metab Syndr Obes. 2015 Mar 6;8:147-56. doi: 10.2147/DMSO.S78623. PMID: 25834460; PMCID: PMC4358417.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן