מהו ערך טריגליצרידים גבוה?

מהם ערכי טריגליצרידים גבוהים המצריכים טיפול? מהם ערכי טריגליצרידים גבוהים במיוחד ומה הערכים הגבוליים הגבוהים? מהן רמות טריגליצרידים תקינים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
מהו ערך טריגליצרידים גבוה? צילום: Pexels-fayette-reynolds

מהם רמות טריגליצרידים גבוהים המצריכים טיפול? טריגליצרידים הם שומנים בדם, בדומה לכולסטרול. רמות גבוהות של שומנים אלה בדם נגרמות מגורמים שונים וביניהם תזונה ואכילה לא בריאה. עודף טריגליצרידים בדם מעלה את הסיכון למחלות ומוות, שבץ מוחי ומחלות לב. מהם ערכי טריגליצרידים גבוהים בדם? מהו ערך טריגליצרידים גבוה המהווה סיכון? מה מעלה טריגליצרידים? מהן רמות טריגליצרידים תקינים?

בקצרה נציין כי רמות תקינות של טריגליצרידים בדם הם כאלה שמתחת ל150 מיליגרם לדציליטר. לעומת זאת ערכים שגבוהים מ150 מ"ג לד"ל הם גבוהים אך בתוך ערכים אלה יש טווח המציין את חומרת עודף הטריגליצרידים. ראו לעניין את הערכים המספרים של מדדי טריגליצרידים גבוהים ותקינים בהמשך הכתבה.

עוד בנושא ערכי טריגליצרידים:

ערכי טריגליצרידים גבוהים נגרמים מסיבות שונות. צריכת מזונות עתירי פחמימות, שומנים, סוכר, מזון מעובד, אלכוהול ועישון, צריכת תרופות מסוימות, משקל יתר, השמנה, מחלות כמו סוכרת, עודף לחץ דם עלולים להוביל לטריגליצרידים בערך גבוה. לכן לפני שפונים לטיפול טבעי בטריגליצרידים או שינוי אורחות החיים, כדאי לפנות לרופא מומחה לאבחון מקיף, ייעוץ, טיפול וליווי.

מהו ערך טריגליצרידים גבוה?

מהו ערך טריגליצרידים גבוה? ומהו ערך טריגליצרידים תקינים? מהי רמה גבוה במיוחד של טריגליצרידים ומהי הרמה הגבולית הגבוהה?

  • כאשר אדם סובלי מערך טריגליצרידים גבוה הדבר מהווה סיכון לתחלואה כאמור. ערך טריגליצרידים גבוה מוגדר כערך שמעל 150 מיליגרם לדציליטר.
  • ערכים תקינים של טריגליצרידים מוגדרים מתחת ל-150 מ"ג/ד"ל.
  • מי שמתאפיין בערך טריגליצרידים גבוה בין 150 ל-199 מיליגרם לדציליטר נחשב כסובל מרמות גבוליות גבוהות.
  • אדם המתאפיין בעודף טריגליצרידים 200 מיליגרם עד 500 מ"ג לד"ל מוגדר כבעל רמה גבוהה בעלת סיכון של טריגליצרידים בדם.
  •  מי שסובל מערכי טריגליצרידים של 500 מיליגרם לדציליטר או יותר מוגדר כמצוי ברמת טריגליצרידים גבוהה במיוחד ומצוי בסיכון למחלות כמו שבץ ומחלות לב אך גם לתחלואה כמו דלקת בלבלב .

האם טריגליצרידים מסוכן?

היפרטריגליצרידמיה – טריגליצרידים גבוהים מהווה סיכון בריאותי. אכן ניתן לומר בוודאות כי ערך עודף של טריגליצרידים מסוכן. טריגליצרידים מובילים למשקע טרשתי בכלי הדם. משקע זה חוסם את העורקים. בכך הוא מצר את זרימת הדם בדומה לשומני דם אחרים כמו כולסטרול. הצרה של כלי הדם מגבירה את הסיכון לשבץ מוחי ומחלות לב. מעבר לכך ערך טריגליצרידים מסוכן וגבוהה עלול להוביל למחלות מסוכנות נוספות. למשל טריגליצרידים גבוהים עלולים להוביל לדלקת בלבלב, כבד שומני, תסמונת מטבולית הכוללת גם יתר לחת דם וסוכרת, וכן מהווה גורם סיכון לסרטן הלבלב.

דילוג לתוכן