תרופות הסבתא המופלאות והפופולריות שמועילות להורדת כולסטרול גבוה

איזה צמח מוריד כולסטרול בצורה יעילה? אילו תרופות סבתא מסייעות לכולסטרול עודף? מהם התבלינים להורדת כולסטרול שיוכלו לסייע?

תזונהמחלות לב
תרופות הסבתא המופלאות והפופולריות שמועילות להורדת כולסטרול גבוה. צילום: Racheal Parkinson Pixabay

אילו תרופות סבתא מסייעות לכולסטרול עודף? מהם התבלינים להורדת כולסטרול שיוכלו לסייע? איזה צמח מוריד כולסטרול בצורה יעילה? להורדת כולסטרול תרופות סבתא שונות יכולות לסייע. מיהן תרופות הסבתא מבוססות צמחים שיעולות לעזור להוריד כולסטרול לפי מחקרים מדעיים?

כולסטרול גבוה – היפרכולסטרולמיה מהווה בעיה בריאותית נפוצה. לבעית עודף כולסטרול קיימות מספר סיבות אפשריות. המחקר המדעי מצא כי גנטיקה משחקת תפקיד חשוב בקביעת רמות הכולסטרול. אנשים עם היסטוריה משפחתית של כולסטרול גבוה נמצאים בסיכון מוגבר. גם התזונה משפיעה על רמות הכולסטרול. אכילת מזון עתיר שומן רווי, כולסטרול וקלוריות עודפות קשורה לכולסטרול גבוה.

כמו כן, היעדר פעילות גופנית סדירה תורמת לכך. גיל ומגדר מהווים גורמי סיכון נוספים. עודף משקל והשמנת יתר גם הם קשורים לכולסטרול גבוה בשל השפעתם על חילוף החומרים. מצבים רפואיים כגון סוכרת, מחלות כליות ותת פעילות בלוטת התריס יכולים אף הם להעלות את רמות הכולסטרול. הפחתה בצריכת שומן רווי, הגברת פעילות גופנית, שמירה על משקל בריא ונטילת תרופות במידת הצורך יכולים לסייע בהורדת כולסטרול גבוה.

>לשם הפחתת כולסטרול תרופות סבתא מסוימות נמצאו על פי מחקרים כמועילות ומפחיתות עודף כולסטרול. לפניכם רשימה של צמחי מרפא – תרופות סבתא הנהוגות ברפואה העממית אשר זכו גם לאי אלו תימוכין במחקרים מדעיים לגבי יעילות השפעתן על שומני הדם. לפני שנרחיב על תרופות סבתא להורדת כולסטרול, צמחי מרפא ותבלינים לטיפול בעודף כולסטרול, נדגיש; אם הינכם סובלים מעודף כולסטרול, יש לפנות לרופא מומחה לאבחון יסודי, ייעות וטיפול שיכול לכלול גם תרופות מתאימות. לפני כל שינוי וצריכת תוספים, תרופות, צמחי מרפא או מאכלים להורדת כולסטרול, הוועצו ברופא לשם בחינת ההתאמה והעדר התנגשויות בטיפולים.

אילו צמחים ותרופות סבתא מורידים כולסטרול ?

אז מהם אותם צמחי מרפא להפחתת כולסטרול? מיהם התבלינים והצמחים שמשמשים כתרופות סבתא לכולסטרול גבוה? להלן הפירוט על 7 צמחי המרפא והתבלינים שיכולים, לאחר ייעוץ עם רופא והתאמה ואישורן כמתאימות למצב המטופל ותרופותיו, להיות לעזר בהורדת כולסטרול:

1. שומר – שומר הוכח במחקר מדעי כבעל תכונות נוגדות חמצון ויכול לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול. הוא מכיל תרכובות כמו פיטוסטרולים, המסייעים בהורדת כולסטרול LDL (כולסטרול "רע"). שומר מכיל סטרולים צמחיים כמו קמפסטרול וסיטוסטרול. הללו תופסים את מקומם של סטרולים מזיקים בתאים ובכך מורידים את רמות הכולסטרול ה"רע" LDL בדם.

2. פפאיה – אנזימי הפפאין בפרי מפרקים מולקולות כולסטרול ומונעים את בקעתן וספיגתן מחדש במעי. בנוסף, תכולת הסיבים הגבוהה של הפפאיה יכולה לסייע בהפחתת ספיגת הכולסטרול במעי.

3. כוסברה – עלי הכוסברה מכילים שמנים אתריים. הללו מסייעים בעידוד הפרשת מרה ושיפור תנועתיות מערכת העיכול. זה מסייע בפינוי יעיל יותר של כולסטרול עודף דרך המרה. לכן ממצאים מדעיים הראו השפעה חיובית של כוסברה על הפחתת כולסטרול.

תרופות סבתא להורדת הכולסטרול:

4. קינמון – תבלין זה עשיר בטאנינים המעכבים את פעילות אנזימי הכבד אשר אחראים לייצור כולסטרול. כך הוא תורם להפחתה בייצור כולסטרול חדש בגוף. קינמון הוכח כמשפר פרופילי שומנים על ידי הפחתת כולסטרול LDL והעלאת כולסטרול HDL (טוב).

5. זעפרן – זעפרן מכיל פלבונואידים. הללו מסייעים בסילוק כולסטרול עודף מהגוף על ידי קישור למולקולות הכולסטרול והוצאתן בשתן ובצואה. לכן ממצאים מדעיים מצביעים עליו כמועיל בהפחתת כולסטרול.

6. קורנית – הקורנית עשירה מאוד בסיבים תזונתיים מסיסים כמו פקטין וגומי. הללו קושרים לכולסטרול במעיים ומונעים את ספיגתו לדם. ממצאים מדעיים מרמזים על השפעה מועילה של קורנית – טימין על כולסטרול.

7. ג'ינג'ר – מכיל ג'ינג'רולים ושמנים אתריים התורמים לשיפור זרימת הדם, הפחתת דלקת ומניעת טרשת העורקים. ג'ינג'ר נחקר לגבי השפעותיו המיטיבות על רמות הכולסטרול. הוא מכיל ג'ינג'רול, תרכובת ביו-אקטיבית המפגינה תכונות אנטי דלקתיות ועשויה לסייע בהורדת רמות כולסטרול LDL וטריגליצרידים.

מומחים ממליצים על התאמה של צמחי המרפא למטופל על ידי רופא מומחה בהתאם למאפייניו, מצבו ותרופותיו. כמו כן, יש הממליצים על שילוב מגוון צמחים אלו בתזונה להשגת השפעה מצטברת חיובית על רמות הכולסטרול. וכמובן שחשוב להוועץ ברופא מומחה לאבחון, ייעות וטיפול מעמיק, התאמה ושילוב הטיפולים. זאת לצד שינוי באורחות החיים כמו שילוב פעילו תגופנית, תזונה בריאה ועוד.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן