הירק הנשכח שמגביר שובע ועוזר להרזיה, מראה עור בריא, ומפחית מחלות לב ועצירות

מהו ירק השורש שעוזר לשיפור גמישות העור ומראה עור בריא, מועיל לבריאות הלב ומפחית כולסטרול? מהו הירד שמועיל לבריאות מערכת העיכול ומפחית עצירות?

תזונהמחלות לב
הירק שמגביר תחושת מלאות ועוזר להורדה במשקל, מסייע למראה עור בריא, ומפחית מחלות לב ועצירות. צילום: Jutta from Pixabay

מיהו הירק הייחודי שמפחית תחושת רעב ומגביר שובע ומסייע להרזייה? מהו ירק השורש שעוזר לשיפור גמישות העור ומראה עור בריא? מה הירד שמסייע למחלות לב וכלי דם, מפחית עודף לחץ דם ומווסת את רמות הכולסטרול? מהו הירד שמועיל לבריאות מערכת העיכול ומפחית עצירות?

לפני שנפרט אודות אותו ירק שורש ייחודי נסייג; אם הינכם סובלים ממחלות, מצב רפואי, או תסמינים, פנו לרופא לאבחון רפואי וייעוץ. פניה לתוספי תזונה, שינוי תפריט תזונתי, שילוב מזונות וטיפולי רפואה משלימה, פעילות גופנית ושינוי הרגלי חיים יכול מאוד לסייע. אם זאת על מנת לטפל בשורש הבעיה, נפנה לרופא ונבצע אבחון של סיבות הבסיס של הבעיה. ולאחר שעשינו זאת, מיהו בכל זאת אותו ירק ייחודי שיכול לסייע להפחתת משקל, ניקוי רעלים, העצמת מערכת החיסון, בריאות הלב ושיפור מראה העור ובריאות העצם?

הירק הייחודי לבריאות העצמות, העור, העיכול, הלב ולהגברת השובע והפחתת משקל

זוהי הצנונית המכונה Small Radish. האם צנונית בריאה? מה טוב בצנונית? צנונית או צנון הוא ירק שורש קטן שאינו זוכה לאור הזרקורים כירקות אחרים. עם זאת, צנונית מתהדרת במגוון של ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על הבריאות. במאמר זה נפרט על סגולות הצנונית ומה בריא בה.

בפרופיל התזונתי של הצנונית או הצנון נתעמק ברכיבים הייחודיים בו – מינרלים, ויטמינים וחומרים מזינים רבים אחרים. אך ראשית, נענה על השאלה המקדמית – צנונית או צנון? מה ההבדל בין צנונית לצנון? התשובה היא שצנונית היא אחד מהזנים של צנון הגינה. הצנונית (Small Radish) יותר קטנה ויותר עגולה מהצנון (Radish). גם צנון וגם צנונית הם ירקות שורש קטנים יחסית בצבע אדום-ורד. פנין השורש הוא בצבע לבן. אפשר לאכול את העלים של הצונית כמו גם את השורש.

שפע ויטמינים ומינרלים לבריאות:

למה צנונית בריאה – מה מועיל בצנונית? צנונית בריאה במיוחד וכך גם צנון בגלל תכולת ויטמינים ומינרלים בה. הצנונית היא מקור עשיר לויטמינים ומינרלים חיוניים, כולל ויטמין C, ויטמין K, אשלגן וחומצה חומצה. צנונית או צנון הוא מקור מצוין לויטמין C. ויטמין C מועיל למערכת החיסון, מסייע לייצור קולגן לעור בריא, ופועל כנוגד חמצון רב עוצמה, המגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים מזיקים.

בנוסף, צנונית מכילה ויטמין K בשפע. זהו רכיב תזונתי חיוני לקרישת הדם ולבריאות העצם. צריכה מספקת של ויטמין K מקדמת קרישת דם תקינה ותומכת בשמירה על עצמות חזקות ובריאות.  צנונית מהווה גם מקור מצוין לאשלגן. אשלגן ממלא תפקיד חיוני בשמירה על תפקוד תקין של הלב וויסות לחץ הדם. אשלגן גם מסייע להתכווצויות שרירים ומסייע באיזון נוזלי הגוף. כמו כן, צנונית כוללת חומצה פולית, ויטמין B הכרחי לסינתזת DNA וייצור תאי דם אדומים. צריכה נאותה של חומצה פולית חיונית במיוחד לנשים בהריון, מכיוון שהיא תומכת בהתפתחות עוברית בריאה.

הירק שמגביר תחושת מלאות ועוזר להורדה במשקל, מסייע למראה עור בריא, ומפחית מחלות לב ועצירות

ולמה צנונית כל כך בריאה? איך היא משפיעה על גופנו? מדוע כדאי לאכול צנונית? להלן מספר יתרונות של הצנונית בשל תכולת חומרים מזינים שבה והשפעתם על הגוף:

1. צנונית עשירה בסיבים: צנונית מהווה מקור טוב לסיבים תזונתיים. היא מסייעת לעיכול וליציאות סדירות. דיאטה עשירה בסיבים יכולה לסייע במניעת עצירות, לווסת את רמות הסוכר בדם ולהועיל בהשמירה והפחתת משקל.

2. הצנונית מכילה הרבה נוגדי חמצון: צנוניות עשירות בנוגדי חמצון, כמו אנתוציאנינים, איזותיוציאנטים ופלבונואידים. תרכובות אלו מגנות על הגוף מפני מתח חמצוני ומפחיתות דלקתיות. הן עשויות להוריד את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן.

3. צנונית מסייעת בניקוי רעלים: הצנון ובפרט צנונן שחור מכילה תרכובות גופרית המסייעות לתפקוד הכבד . תרכובות אלו מסייעות בסילוק רעלים ומועילות לבריאות הכבד באופן כללי.

4. צנונית מועילה למערכת החיסון: תכולת ויטמין C בצנון מעצימה את המערכת החיסונית על ידי סיוע לייצור תאי דם לבנים. תאי דם לבנים מהווים רכיב חשוב למלחמה בזיהומים ומחלות.

למה טוב לאכול צנון?

5. צנונית מגבירה תחושת שובע ומסייעת לשמירה על משקל והרזייה: צנונית דלה בקלוריות ועשירה בסיבים. זה הופך אותה למועמדת משמעותית כתוספת לתפריט להפחתת משקל ושמירה על משקל מאוזן. תכולת הסיבים בצנונית מעודדת תחושות של מלאות, ומפחיתה את הסבירות לאכילת יתר. בנוסף, אופיה דל הקלוריות של הצנונית מאפשרת לנשנש אותה ללא רגשות אשם ולהכלילה במנות שונות כרכיב מזין וטעים.

6. הצנונית עשויה לשפר את בריאות הלב: השילוב של אשלגן, סיבים ונוגדי חמצון בצנונית תורם לבריאות הלב. אשלגן מסייע בוויסות לחץ הדם, בעוד שסיבים מסייעים בשמירה על רמות כולסטרול תקינות. נוגדי החמצון בצנונית נלחמים בדלקות ובלחץ חמצוני, ומפחיתים את הסיכון למחלות לב.

7. צנונית מועילה לבריאות מערכת העיכול: תכולת הרכיבים המגוונים והסיבים בצנונית מועילה לעיכול ולמניעת עצירות. בנוסף, הצנונית מכילה תרכובות טבעיות המעודדות עיכול בריא על ידי גירוי ייצור מיצי עיכול ואנזימים.

8. צנונית מסייעת לבריאות העור: תכולת ויטמין C הגבוהה של הצנון משחקת תפקיד חיוני בסינתזת הקולגן. קולגן הוא חלבון המעניק מבנה וגמישות לעור. צריכה קבועה של צנונית עשויה להשפיע על בריאות העור .

9. הצנונית מועילה לבריאות העצם: ויטמין K, הקיים בצנון, ממלא תפקיד מכריע בבריאות העצם על ידי סיוע בספיגת סידן וקידום מינרליזציה של העצם. הכללת צנונית בתזונהיכולה לעזור בחיזוק העצמות ולהפחית את הסיכון למצבים כמו אוסטאופורוזיס.

דילוג לתוכן