תרופות סבתא לכאב גרון

בחורף ובקיץ, כשהשפעת או הקורונה ברקע, נגיפים וחיידקים מצויים בסביבה וגורמים לכאבי גרון ומחלות. תרופות לכאב גרון כוללות מגוון של אפשרויות טיפול. כך תרופות לכאבי גרון כוללות גם תרופות סבתא ודרכים טבעיות עשויות להפחית כאבי גרון המסייעות כאשר הפתרונות הסטנדרטים לא מועילים והבעיה כבר אובחנה ומטופלת רפואית. התרופות לכאבי גרון שאינן כימיות המומלצות כרפואה עממית, ...

שי לביא

עודכן בתאריך

מדעויטמינים
תה מרווה ותרופות סבתא טבעיות לטיפול בכאב גרון. צילום: Pixabay congerdesign

בחורף ובקיץ, כשהשפעת או הקורונה ברקע, נגיפים וחיידקים מצויים בסביבה וגורמים לכאבי גרון ומחלות. תרופות לכאב גרון כוללות מגוון של אפשרויות טיפול. כך תרופות לכאבי גרון כוללות גם תרופות סבתא ודרכים טבעיות עשויות להפחית כאבי גרון המסייעות כאשר הפתרונות הסטנדרטים לא מועילים והבעיה כבר אובחנה ומטופלת רפואית. התרופות לכאבי גרון שאינן כימיות המומלצות כרפואה עממית, פולקלוריסטי, כתרופות סבתא או תרופות טבעיות לא מנסות להחליף את הייעוץ הרפואי הקונבנציונלי והתרופות הקיימות.

זאת מכיוון שחשוב מאוד כאשר אנו סובלים מכאב גרון לגשת לקבלת אבחון רפואי ולתת מענה מעמיק לבעיה עצמה. תרופות סבתא או תרופות ללא מרשם או אפילו תרופות לכאבי גרון עם מרשם מספקות לעיתים קרובות מענה נקודתי. המענה שהם מציעות, בין אם בהפחתת כאב הגרון באמצעות חומר כימי בתרופה ובין אם באמצעים אחרים הוא לתסמין. הבעיה היא שתסמין זה מבטא בעיה אחרת. לכן חשוב לקבל ייעוץ רפואי בעת כאב גרון. זאת לפני שפונים לתרופות רפואה משלימה או תרופות ללא מרשם לכאבי גרון כמו אקמול או לכסניות, סוכריות המכילות מינרלים כמו אבץ ודומיהן.

להבין למה הגרון כואב לפני שימוש בדרכי טיפול בכאב גרון

אבחון וטיפול רפואי כשכואב הגרון חשוב. זאת כיוון שהסיבות לכאבי גרון מגוונות ויש צורך לתת מענה לגורם הבעיה ולא רק לתסמין שהוא כאב הגרון. רבים מכאבי גרון נוצרים מפתוגנים מחוללי מחלות. כך וירוסים למשל גורמים לכאב גרון. כאבים בלוע ודלקת בגרון יכולה להגרם עקב מחלה נגיפית. לדוגמה הידבקות במחלת שמחולל נגיף שפעת או וירוס קורונה.

אולי יעניין אותך גם:

בנוסף, כאבי גרון נגרמים מליקוי בנשימה במחיצות האף. כאבי גרון יכולים להגרם מאלכוהול או עשן סיגריות. כאב גרון נגרם גם למשל מחיידקים או וירוסים שקשורים למחלות המועברות ביחסים מיניים כמו כלמידיה או איידס. ישנם מצבים בהם כאבי הגרון נגרם כתסמין מכני כמו למשל עקב שיעול. כאבי גרון נגרמים לעיתים עקב מחלות ומצבים אחרים כמו מחלת סרטן הראש או הצוואר. או בתגובה לטיפולים כימיים או הקרנות. כאבי גרון נגרמים גם ממחלות ייחודיות כמו מחלת קווסקי. כמו כן כאבי גרון נוצרים עקב אלרגיה, קדחת השחת וגירוי עקב נזלת. כך כאבי גרון יכולים להגרם גם עקב חומציות וריפלוקס.

ישנם גורמים שונים לכאבי גרון. לעיתים קרובות הגרון כואב ולאחר שהתייעצנו עם רופא וקיבלנו את האבחון והצעות הטיפול המתאים, לעיתים אנטיביוטיקה ולעיתים לאחר שימוש תרופות לכאב גרון המיועדות להחלשת כאב הגרון וטיפול בתסמינים, הכאבים ממשיכים. לעיתים רבות כאבי הגרון אינם חולפים, גם לאחר שימוש בכלל הטיפולים. במקרים אלו רבים ממשיכים לצרוך בכמות משמעותית תרופות ללא מרשם. הללו מיועדות לכאבי גרון. אולם הן פועלות רק ברמה הסימפטומטית ולעיתים אינן מסייעות ואף מזיקות בהיבטים אחרים.

תרופות סבתא לכאבים בגרון

במצב זה, יש הפונים לרפואה המשלימה. זאת על מנת להעלים כאבי גרון. אז איך להפסיק את הכאבים בגון או לכל הפחות להפחית את עוצמת הכאב ? לפניכם מספר תרופות לכאב גרון שאינן תוצר מלאכותי אלא תרופות סבתא או טיפולי רפואה טבעיים המיועדים לנסות לסייע להעביר כאבי בגרון.

1. תה עם לימון ודבש. לימון הוא בעל תכונות נוגדות דלקת ומכיל ויטמין C בעל יכולות לחיזוק מערכת החיסון. דבש נחשב כבעל תכונות אנטי בקטריאליות ומים חמים מסייעים להקלה על כאבי גרון. כך השילוב עשוי לסייע מאוד לכאבים בגרון המודלק.

2. גירגור מי מלח. רבים מסתייעים בגירגור מי מלח על מנת להפחית נפיחויות בגרון וכאבי גרון ומסייע להפחתת הליחה. יש המוסיפים לתמיסה סודה לשתיה. ניתן למהול חצי כפית מלח בכוס מים קטנה עם מים פושרים ולערבב עד להמסת המלח. יש לבצע מספר פעמים את שטיפת הפה במי מלח. ניתן לגרגר חמש עד עשרים פעמים ביום.

3. תה צמחי מרפא להקלת כאבי גרון. ניתן להשתמש במספר צמחים ליצירת תה חליטה של צמחי מרפא. שימוש בתה עם עשבי ריפוי עשוי לסייע לחיזוק המערכת החיסונית, להפחתת כאבי גרון וחיטוי המקום וכן הקלה כללית. אפשר להשתמש במספר סוגי תה:

א. הכנת תה לחך.

ב. חליטת תה שרף מור.

ג. הכנת תה מצמח חזרת הגינה.

ד.תה קמומיל להקלה על כאבי גרון.

ה. הכנת תה מרווה רפואית.

ו. חליטת לימונים שלמים.

ז. חליטת קינמון באבקה או מקל קינמון.

ח. הכנת חליטת כורכום באבקה.

4. מרקחה של דבש שבו מושרות שיני שום ובצל קצוץ. השריה במשך כמה שעות של המשרה הייחודי ובו שלוש עד ארבע שיני שום לצד חצי בצל קצוץ המושרים בחמש כפות דבש יגרום להגרת נוזלים מהשום והבצל. כך תווצר מרקחה שניתן ללגום ממנה כפית מידי שעה. את השום והבצל אין צורך לאכול מתוך המשרה. ערכו של בצל ודבש לצינון, דבש ושום להתקררות, לשיעול ולצרידות לא נחקר דיו במישרין אך מחקרים שונים לגבי בצל, שום ודבש מצביעים על ערכם נגד חיידקים.

 

5. דבש. דבש מסכך את הגרון ומצפה אותו בשכבה דביקה המרגיעה את הגרון וגם שיעול לעיתים. דבש הוא בעל תכונות אנטיספטיות נוגדות דלקתיות. באמונה העממית לדבש יש יכולת משמעותית בהפחתת כאבי גרון וריפוי טבעי. יש המשתמשים אף בסוגי דבש מיוחדים לכך כמו בדבש מאנוקה.

6. שתיית מיץ תפוזים ומיץ לימון סחוט מעורבב עם דבש.

7. מציצה של שן שום חי.

8. שתיית מרק עוף חמים.

 

דילוג לתוכן