מאכלים עשירים במגנזיום: באיזה מזון יש הרבה מגנזיום?

אילו מאכלים עשירים במגנזיום? מה השפעת המינרל על גופנו? באיזה מזון יש הרבה מגנזיום באופן יחסי לאחרים? באיזה פירות יש מגנזיום?

תזונהויטמינים
אילו מאכלים עשירים במגנזיום? צילוםecogreenlover from Pixabay9

אילו מאכלים עשירים במגנזיום? מה השפעתו של המינרל מגנזיום על גופנו? האם מגנזיום מועיל? באיזה מזון יש הרבה מגנזיום באופן יחסי לאחרים? באיזה פירות יש מגנזיום? מגנזיום הוא מינרל חשוב לגופנו למגוון תפקודים. במאמר זה נפרט על השפעתו של מגנזיום על גופנו ונתאר מאכלים עשירים הכוללים הרבה מגנזיום יחסית. האם גם אתם תוהים, אם אתם סובלים מחוסר במגנזיום מה לאכול ?

האם בריא לצרוך מגנזיום ולמה?

מגנזיום מהווה מינרל חיוני הממלא תפקיד חיוני בתהליכים פיזיולוגיים רבים. מגנזיום משמש כמינרל חשוב לשמירה על תפקוד תקין של העצבים והשרירים. הוא פועל כקו-פקטור לאנזימים שונים המעורבים בהעברת דחפים עצביים והתכווצות שרירים. לכן מגנזיום מהווה מינרל חשוב עבור ספורטאים ומי שעוסקים בפעילות גופנית. זאת כיוון שהוא מסייע לשפר את הביצועים ולמנוע התכווצויות שרירים.

מעבר לכך, מגנזיום מעורב בתהליכי הפקת אנרגיה בגופנו. מינרל זה ממלא תפקיד מפתח במטבוליזם של פחמימות, חלבונים ושומנים. הוא ממיר אותם לצורות שימושיות של אנרגיה. תהליך זה משמעותי לתפקודים הכרחיים בוגפנו. יתרה מזאת, מגנזיום מסייע לתפקוד של מערכת לב וכלי דם בריאה. הוא מהווה חלק מתהליכי וויסות את לחץ הדם. הוא מסייע בהרפיית כלי הדם ומסייע לקצב לב קבוע. מכיוון שהוא משפר זרימת דם תקינה, מינרל חשוב זה מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

בנוסף, למגנזיום קיימת השפעה חיובית לבריאות העצם. הוא הכרחי לספיגה ומטבוליזם של סידן. בכך הוא מהווה גורם חשוב בשיפור חוזר ובריאות העצם. לכן, צריכה מספקת של מגנזיום מהווה גורם חשוב על מנת למנוע מצבים רפואיים כמו אוסטאופורוזיס. יתרה מכך, למגנזיום קיימת השפעה מרגיעה על הגוף והנפש. הוא מהווה חלק חשוב בהפעלה של נוירוטרנסמיטורים המווסתים את מצב הרוח ומסייע בהפחתת מתח וחרדה.

באיזה מזון יש הרבה מגנזיום?

אז מיהם המאכלים העשירים במגנזיום? אילו מזונות כוללים הרבה מגנזיום בהשוואה לאחרים? האם גם אתם שואלים, במידה ומתאפיינים בחוסר במגנזיום מה לאכול ? אם כן להלן מפורטים המאכלים הכוללים הרבה מגנזיום יחסית באופן שיוכל לסייע לכם אם אתם סובלים מחוסר במגנזיום:

  1. סובין של חיטה (כ-550 מ"ג ב-100 גרם)
  2. זרעי דלעת ללא קליפה (כ530 מ"ג ב-100 גרם)
  3. זרעי פשתן (כ-380 מ"ג ב-100 גרם)
  4. אגוז ברזיל (כ-370 מ"ג ב-100 גרם)
  5. זרעי חמניות מקולפים (כ350 מ"ג ב-100 גרם)
  6. שוקולד מריר (כ-320 מ"ג ל-100 מגרם)
  7. זרעי ציה (כ-320 מ"ג ל-100 מגרם)
  8. שקדים (כ-270 מ"ג ב-100 גרם)
  9. אגוזי קשיו (כ-270 מ"ג ב-100 גרם)
  10. פולי סויה מיובשים (כ-280 מ"ג ב-100 גרם)
  11. בוטנים (כ-170 מ"ג ב-100 גרם)
  12. אורז חום מלא (לפני בישול) (כ-160 מ"ג ב-100 גרם)
  13. שיבולת שועל (כ-150 מ"ג ב-100 גרם)
  14. אפונה ירוקה יבשה (כ-120 מ"ג ב-100 גרם)
  15. לחם מחיטה מלאה (כ-100 מ"ג ב-100 גרם)
  16. תרד (כ-90 מ"ג ל-100 גרם תרד מבושל)

גם פירות כמו בננה, אבוקדו ותפוח כוללים מגנזיום אך בכמות קטנה בהרבה של כמה עשרות בודדות של מ"ג מגנזיום במאה גרם.

אם אתם סובלים מחוסר במגנזיום, פנו לרופא ותזונאית לקבל ייעוץ רפואי ודיאטני. ייעוץ רפואי זה חשוב לצורך אבחון מקיף לזיהוי הגורם למחסור במגנזיום -היפומגנזמיה. הגורמים לווסר במגנזיום מגוונים ויכולים לכלול מחלות כמו מחלות כליה, סוכרת, שימוש בחומרים ותרופות (למשל תרופות משתנות) וכמובן גם תזונה שאינה כוללת די מינרלים כמו מגנזיום.

דילוג לתוכן