איזה מזון מוריד כולסטרול?

מהם המזונות שמפחיתים כולסטרול רע או מגבירים את הכולסטרול הטוב? איזה מזון מוריד כולסטרול? לפניכם מפורטים 14 סוגי מאכלים שמורידים כולסטרול בדם

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
איזה מזון מוריד כולסטרול? צילום: Piviso Pixabay

מהם המזונות שמפחיתים כולסטרול רע או מגבירים את הכולסטרול הטוב? איזה מזון מוריד כולסטרול? מהם המאכלים שמורידים כולסטרול רע ומגבירים HDL?  מה כדאי לאכול כדי להפחית את רמות הכולסטרול בדם למי שסובל מעודף כולסטרול? לפניכם 14 סוגי מזון שמוריד כולסטרול.

אילו מאכלים עם כולסטרול טוב מומלץ לאכול ומהם המאכלים שבריאים לתזונה למי שיש לו שומני דם כמו כולסטרול בכמות גבוהה? קיימים שני סוגים של כולסטרול. כולסטרול טוב HDL לעומת כולסטרול רע LDL. לכן חשוב לשלב בתזונה מזונות אשר יגרמו לעלייה ברמות הכולסטרול הטוב. לדוגמה מזונות כמו ברוקולי, בוטנים, אבוקדו, יין אדום או סרדינים. מנגד חשוב לצרוך מזונות שלא מכילים כמות גדולה של כולסטרול רע כמו לדוגמה פיצה, בשר עתיר שומן או חטיפים עם שומן טרנס.

עוד בנושאי כולסטרול בדם:

איזה מזון מוריד כולסטרול?

איזה אוכל מוריד כולסטרול? קיימים מאכלים שונים המפחיתים כולסטרול בדרכים שונות המערבות מנגנונים ותהליכים שונים. כך למשל מאכלים מסוימים מורידים כולסטרול מכיוון שהם קושרים את הכולסטרול והסמנים שלו במערכת העיכול ומוציאים אותו מהגוף לפני שהחומרים המזיקים נכנסים למחזור הדם. מזונות אחרים מורידים כולסטרול מכיוון שהם מכילים חומרים כמו סטרולים צמחיים שחוסמים ספיגה של כולסטרול בגוף. ולעומת זאת ישנם מאכלים אחרים שמורידים כולסטרול באמצעות שומן רב לא רווי המפחית כולסטרול רע LDL.

אז איזה מזונות מורידים כולסטרול? איזה מזון מוריד כולסטרול ויכול להפחית את הסיכונים הבריאותיים בשומני דם אלה הגורמים סיכון כשהם ברמה גבוהה בדם ? לפניכם מפורטים 14 סוגי מאכלים שמורידים כולסטרול בדם:

  1. סויה.
  2. טופו.
  3. דגים כמו דגי סרדין, טונה ומקרל ושמני דגים.
  4. מאכלים עם דגנים מלאים כמו שיפון, כוסמין או כוסמת
  5. מזונות עם שיבולת שועל כמו גרנולה
  6. שעועית ואפונים.
  7. שקדים ואגוזים כמו פקאן, בוטנים, אגוזי מלך.
  8. קטניות כמו עדשים וחומוס.
  9. ירקות כמו במיה ואבוקדו או ברוקולי.
  10. שמן שומשום ושמן זית.
  11. פירות כמו ענבים, תותים, הדרים ותפוחים.
  12. זרעי פשתן.
  13. גרעיני חמניות.
  14. יוגורט פרוביוטי.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן