איך להוריד טריגליצרידים בדם?

מה מסייע להורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי? איך להוריד טריגליצרידים בדם? מה מסייע לדיאטה להורדת טריגליצרידים? 

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
איך להוריד טריגליצרידים בדם? צילום:Dirk Wohlrabe Pixabay

איזה טיפול טבעי קיים לטריגליצרידים גבוהים- אילו דרכים טבעיות להפחתת טריגליצרידים יש ללא טיפול תרופתי? טריגליצרידים הם שומני דם המשמשים את הגוף לצרכים שונים. ואולם כאשר ערכי שומני הדם כמו כולסטרול וטריגליצרידים גבוהים הדבר מסוכן. שומני דם כמו טריגליצרידים וכולסטרול מגבירים את הסיכון למוות, מחלות לב ושבץ מוחי. כאשר אדם מתאפיין ברמות גבוהות של טריגליצרידים, עליו להוועץ באופט מומחה על מנת לקבל אבחון יסודי, ייעות ותוואי טיפול מומלץ.

לעיתים חלק מהטיפול יכלול תרופות. זאת לצד המלצות לשינוי אורוחות החיים בטיפול בהפחתת רמות טריגליצירידים. חשוב לזכור לפני שפונים לטיפולים משלימים וטבעיים לעשות זאת בהוועצות עם הרופא המטפל בהתאם לגורמים של טריגליצרידים ומאפייני המטופל. אם כן, מה עשוי הרופא להמליץ לגבי הפחתת טריגליצרידים גבוהים? מה לא לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים בדם? מה לעשות להורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי? איך להוריד רמת טריגליצרידים בדם שלא באמצעות תרופות או לצידן? איך להוריד טריגליצרידים בדם? מה מסייע לדיאטה להורדת טריגליצרידים?

איך להוריד עודף טריגליצרידים ?

כאשר הטווח של טריגליצרידים בדם בקרב אדם מעל גיל 18 הוא מעל 150 מ"ג לד"ל, הדבר נחשב כערך גבוה. המדרג של 150 עד 200 מ"ג לד"ל הוא גבולי. ואילו הטווח של 200 עד 500 נחשב כגבוה ומסוכן. מעל 500 נחשב ערך טריגליצרידים גבוה במיוחד ומסוכן. אז כיצד ניתן להפחית עודף טריגליצרידים בדם? מה מפחית טריגליצרידים גבוהים? איך להפחית שומנים בדם? מה יכול לסייע להוריד את רמות הטריגליצרידים במחזור הדם?  מה אסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים ? איך להוריד טריגליצרידים בדם בדרך טבעית ללא תרופות? לפניכם מספר דרכים להורדת טריגליצרידים:

1.שינוי תזונתי: הפחתת צריכת פחמימות מעובדות וסוכרים כולל מזונות בהם דגנים מעובדים, קמח, לחם, פסטה, אורז לבן ומאכלים הכוללים עמילן כמו תפוחי אדמה.  כמו כן נפחית בצריכת מאכלים הכולל סוכרים, פרוקטוז, סירופ סוכר, דבש, סילאן כמו עוגיות, עוגות, ממתקים ומשקאות ממותקים.

2. נקפיד על צריכת מזונות בריאים ובעלי ערך גליקמי נמוך, משביעים ועתירי סיבים תזונתיים כמו שיבולת שועל, ירקות עליים, דגנים מלאים וקטניות.

3. נפחית בצריכת אלכוהול. שתיית אלכוהול מגבירה את רמות טריגליצרידים בדם. לכן נימנע מצריכת משקאות אלכוהוליים.

4. נמעיט בתדירות ובכמויות המזון שאנו אוכלים. בכל ארוחה נשתדל להפחית את כמות הזון העודף ואת תדירות הארוחות הגדולות.

5. נגביר את תדירות ומשך הפעילות הגופנית שאנו עושים. פעילות גופנית מתאימה, משפרת את תפקוד הגוף, שומרת על המשקל ומסייעת להפחת תרמות טריגליצרידים בגופנו.

6. אבחון מחלות העלולות להיות גורם המוביל לטריגליצרידים , ניטור וטיפול בהן יסייע להפחתת טריגליצרידים בדם.

7. צריכה מבוקרת או החלפה של תרופות הגורמות לטריגליצרידים גבוהים בדם.

8. נשמור על משקל מאוזן ונרד במשקל במקרה שסובלים מהשמנת יתר ועודף משקל. משקל יתר קשור לרמות גבוהות של טריגליצרידים בדם ולכן גם בהקשר של טריגליצרידים גבוהים בדם, הפחתה במשקל עודף תועיל לנו.

דילוג לתוכן