איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית?

6 דרכים איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית: איך להפחית כולסטרול בלי תרופות או לצד תרופות? מה לאכול וממה להמנע? איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
9 דרכים טבעיות להורדת כולסטרול - להוריד כולסטרול בדרך טבעית? צילום:Pixabay Gate74

כיצד נוכל להפחית כולסטרול בלי תרופות או לצד תרופות? מאילו מאכלים להמנע כדרך טבעית להפחתת כולסטרול בדם? איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית? קיימות דרכים שונות להפחתת רמות שומני הדם כמו כולסטרול גם ללא תרופות. כך למשל פעילות גופנית, הפחתת עישון ומיעוט בצריכת אלכוהול מסייעים. אז כיצד להוריד כולסטרול באופן טבעי ? אילו מזונות מורידים כולסטרול? איזה תרופות סבתא מסייעות כנגד כולסטרול גבוה? מהם התבלינים להורדת כולסטרול שיכולים לסייע?

כוסטרול בדם הוא חיוני לתפקודנו. עם זאת כולסטרול גבוה הוא מצב המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מצב של היפרכולסטרולמיה – עודף כולסטרול מהווה גורם מרכזי למחלות לב ולבעיות בריאות אחרות. לכן רבים מבקשים לטפל בבעיה זו בדרכים שונות. הסיבות לכולסטרול גבוה נובעות מגורמים מגוונים. תזונה, מחלות, שימוש בתרופות, גיל וגנטיקה ואחרים תורמים לכולסטרול גבוה. ככל שאנשים מתבגרים, רמות הכולסטרול שלהם עולות באופן טבעי. בנוסף, לגנטיקה יש תפקיד בקביעת רמות הכולסטרול של האדם.חשוב לפנות לטיפול מוסמך. זאת מכיוון שבהתאם לגורמים, למצב המטופל ופרמטרים נוספים יוכל הרופא לאבחן, לייעץ ולהציע טיפול לכולסטרול בלי תרופות או עם תרופות. זאת לצד המלצה לשינוי אורחות חיים.

6 דרכים איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית?

איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית? אילו דרכים טבעיות להפחתת כולסטרול קיימות מלבד פעילות גופנית, צמחי מרפא ותזונה? אילו דרכים להוריד כולסטרול בצורה טבעית ללא תרופות יכולות לסייע לנו? מהן השיטות להפחתת כולסטרול גבוה בלי תרופות?

1. הבנה של הגורמים לכולסטרול גבוה, עשויה לסייע להתמודדות נכונה ובריאה עם המצב הרפואי המסוכן. אחד הגורמים העיקריים לכולסטרול גבוה הוא תזונה לא בריאה. שינוי התפריט ואימוץ תפריט להורדת שומנים בדם יסייע בכך. תזונה עשירה בשומנים רוויים, שומני טראנס וכולסטרול תעלה את רמות הכולסטרול בדם. אכילת יותר מדי מזון מעובד, בשר אדום ומוצרי חלב מלאי שומן יכולים לתרום לעלייה בכולסטרול. לכן דרך טבעית בסיסית להורדת כולסטרול ושינוי אורח החיים הוא הקפדה על מזונות בריאים. אכילה של מאכלים שמורידים כולסטרול כמו אבוקדו, שמן זית, קטניות, אגוזים ושקדים מסייעת להפחתת שומני דם.

2. גם שילוב של תבלינים להפחתת כולסטרול וצמחי מרפא להורדת כולסטרול בדם, הוכחה במחקרים כמסייעת להפחתת שומני הדם. לכן נוכל לשלב בתזונה תבלינים להורדת כולסטרול כמו קינמון וכורכום שהוכחו כמפחיתים כולסטרול.

עוד בנושא כולסטרול:

3. דרכים טבעיות להורדת כולסטרול יכללו גם שימוש בצמחי מרפא ותוספים. לדוגמה שימוש בליקורץ יסייע להפחתת כולסטרול, חילבה לטיפול בכולסטרול גבוה, עוזרר ועוד.

4. חוסר פעילות גופנית מיעוט התעמלות מהווים סיבה מרכזית נוספת לכולסטרול גבוה. תדירות, עצימות ומשך פעילות גופנית לא מספקת עלולה להיות מקושרת עם עודף שומנים בדם. זו יכולה להוביל לעלייה במשקל ולעלייה ברמות הכולסטרול ה"רע". לכן פעילות גופנית סדירה משמשת דרך טבעית ובריאה במיוחד להפחתת כולסטרול . היא מסייעת להפחתת רמות הכולסטרול ומהווה חלק חשוב מאורח חיים בריא.

5. השמנת יתר מהווה גורם נוסף שיכול להוביל לכולסטרול גבוה. עודף משקל או השמנת יתר עלולים להוביל לעלייה ברמות הכולסטרול ה"רע" ולירידה ברמות הכולסטרול ה"טוב". בנוסף, השמנת יתר יכולה לתרום לעלייה בדלקתיות, הקשורה לרמות כולסטרול גבוהות. לכן כתשובה לשאלה מהן עוד דרכים טבעיות להורדת כולסטרול תשובה נוספת היא בדרך טבעית להורדת כולסטרול בדם באמצעות הורדה במשקל ושמירה על משקל מאוזן.

6. עישון הוא תורם מרכזי לכולסטרול גבוה. עישון הוא גורם סיכון מרכזי למחלות לב, והוא יכול להעלות את רמות הכולסטרול ה"רע" ולהוריד את רמות הכולסטרול ה"טוב". לכן נוכל להפחית או לצמצם תדירות עישון כדרך טבעית להפחתת הכולסטרול בדם.

כולסטרול גבוה הוא מצב חמור שעלול להוביל לבעיות בריאותיות כמו שבץ ומחלות קרדיו ווסקולריות. חשוב להיות מודעים לגורמים לכולסטרול גבוה, לאבחנם ולקבל טיפול. כך נוכל לנקוט בצעדים איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית או תרופתית.

לסיכום, אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה והימנעות מעישון מהווים צעדים חשובים לנקוט להורדת כולסטרול בצורה טבעית. זאת לצד שיטות טבעיות כמו שימוש במחי מרפא להפחתת כולסטרול או תבלינים שהוכחו שנגד כולסטרול גבוה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן