איך מורידים טריגליצרידים בדם?

איך לטפל בטריגליצרידים גבוהים בדם? אילו שיטות יש להפחתת טריגליצרידים מלבד תרופות? כיצד להוריד שומני דם?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
שומני דם גבוהים? איך מורידים טריגליצרידים בדם? הימנעות ממזונות מסוימים כמו וופל וגלידה. צילום: Анастасия Белоусова Pixabay

אילו שיטות קיימות להפחתת טריגליצרידים בדם? כיצד מפחיתים טריגליצרידים גבוהים באופן טבעי? מה ממליצים מומחים להפחתת טריגליצרידים בדם? איך מורידים טריגליצרידים בדם? טריגליצרידים מהווים שומני דם חשובים בגוף. גם טריגליצרידים בדומה לכולסטרול מהווים מקור אנרגיה. טריגליצרידים  חשובים לתפקוד גופנו. ואולם כאשר הרמה של טריגליצרידים בדם גבוה הדבר עלול להוביל לנזקים בריאותיים. עודף טריגליצרידים גורם לסיכון מוגבר ללקות במחלות לב וקשור לפיתוח תסמונת מטבולית. איך לטפל בטריגליצרידים גבוהים בדם? אילו שיטות יש להפחתת טריגליצרידים מלבד תרופות?

טריגליצרידים גבוהים בדם יכולים להגביר את הסיכון למחלות לב, שבץ ובעיות בריאות חמורות אחרות. לכן חשוב לנקוט בצעדים להפחתתם. לפניכם פירטנו כמה תובנות לגבי האופן בו ניתן להוריד את רמות הטריגליצרידים, עליהם רופא מומחה עשוי להמליץ. הגורמים לטריגליצרידים בדם נובעים מגורמים כמו השמנת יתר, סוכרת לא מטופלת, שימוש בתרופות כמו סטרואידים, חוסמי בטא, אסטרוגן, גלולות למניעת הריון או שימוש בתרופת טמוקסיפן ואחרות. לכן חשוב לפנות לרופא על מנת שיעניק ייעו ויאבחן את הסיבה לטריגליצרידים גבוהים. אבחון וייעוץ מקיף בהתאם למאפייני ובדיקות המטופל חיוניים לאיתור הגורם לטריגליצרידים והטיפול בו.

שומני דם גבוהים? איך מורידים טריגליצרידים בדם

לאחר ייעוץ רפואי, נוכל לפנות לדרכי טיפול שונות להורדת שומני דם גבוהים? איך מורידים טריגליצרידים בדם בהתאם להמלצות הרופא. דרך מרכזית היא כמובן טיפול באמצעות תרופות להורדת טריגליצרידים בדם. לצד זה הרופא עשוי להמלית על פתרונות נוספים. מהם אותן דרכים להפחתת טריגליצרידים? איך מורידים טריגליצרידים בדם?

1. אכלו תזונה בריאה: אכילת תזונה דלת שומנים רוויים וטרנס ועשירה בסיבים יכולה לסייע בהפחתת הטריגליצרידים. בחרו מקורות רזים לחלבון, כגון דגים, עופות ושעועית. בחרו בדגנים מלאים, כמו שיבולת שועל ואורז חום. העדיפו זאת על פני דגנים מעובדים, כמו לחם לבן ופסטה ומזונות עתירי שומן ובמיוחד שומן מהחי. לצד זה, אכלו הרבה פירות וירקות כמו ברוקולי, שום, ירקות עליים ובצל. הגבילו מזונות ומשקאות עתירי סוכר כולל מיץ פירות.

2. פעילות גופנית סדירה: פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לרדת במשקל, להעלות את רמות הכולסטרול ה-HDL (הטוב) וקשורה לרמות טריגליצרידים. שאפו לבצע לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינוניתץ לדוגמה צאו להליכה מהירה. בצעו את הפעילות הגופנית כחמישה ימים בשבוע.

3. הפסקת או צמצום משמעותי של עישון: עישון עלול להעלות את הטריגליצרידים ולהחמיר סיכונים אחרים למחלות לב. צמצום דרמטי או הפסקת עישון היא אחד הדברים החשובים ביותר שאפשר לעשות כדי לשפר את הבריאות שלך.

4. הגבילו צריכת אלכוהול: שתייה מרובה עלולה להגביר את הטריגליצרידים שלך ולהחמיר גורמי סיכון אחרים למחלות לב. הקפידו על צריכה מאוזנת ומתאימה של אלכוהול על מנת להמנע מטריגליצרידים גבוהים.

5. השתמשו בתרופות להורדת טריגליצירידים ושומני דם בהתאם להנחיות הרפואיות: אם שינויים באורח החיים לבדם אינו מספיק והתווה לכם פתרון תרופתי להורדת טריגליצרידים הקפידו על שימוש נכון ועקבי. ישנן מספר תרופות זמינות כדי לסייע בהורדת טריגליצרידים.

ביצוע שינויים באורח חיים בריא יכול לעזור להוריד את רמות הטריגליצרידים. חשוב להוועץ בהקדם עם רופא מומחה על תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבורך בהתאם למצבך, הגורמים למצב ומאפיינים נוספים.

דילוג לתוכן