טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים

איך מורידים טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי? 11 דרכים להפחית טריגליצרידים לא רק בעזרת שינוי תזונתי? איזה טיפול טבעי בטריגליצרידים מועיל?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
12 דרכי טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים. צילום: Pixabay Sasin Tipchai

איך מורידים טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי? כיצד להפחית טריגליצרידים באמצעות שיטות שאינן רק שינוי תזונתי? איזה טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים עשוי לסייע?

טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים הם בעיה נפוצה החברה המערבית. צריכת מזונות מעובדים, מיעוט פעילות גופנית ואורח חיים יושבני מגביר את רמות השומנים בדם. כולסטרול וטריגליצרידים גבוהים בדם מהווים בעיה עולמית. בעיה זו אחראית על שיעור עצום ממקרי המוות בעולם. טריגליצרידים גבוהים כמו גם כולסטרול עודף גורמים לבעיות בריאותיות שונות ובהם שבץ מוחי ומחלות לב ותמותה בשל כך. רמות גבוהות של שומני דם נקשרו גם במחקרים לתחלואה בסרטן ומחלות אחרות.

לתופעת טריגליצרידים גבוהים טיפול במגוון שיטות טבעיות ותרופתיות. אם כן אילו שיטות להפחתת טריגליצרידים קיימות? אילו טיפולים טבעיים ללא תרופות יש בהיפרליפידמיה? במאמר זה מפורטות שיטות להפחתת הטריגליצרידים.  לצד זה חשוב לציין כי אם הינך סובל מבעיה בריאותית כמו עודף שומנים בדם או מצבים רפואיים אחרים יש להוועץ ולאבחן את הבעיה באמצעות רופא מומחה. קבלת ייעוץ, אבחון וטיפול יסייע לריפוי והם חשובים. שיטות טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים יכולות לסייע אך נדרשות להיות מתואמות עם הגורם הרפואי המטפל. זאת עוד – לעיתים הגורם לטריגליצרידים גבוהים בדם נגרם מסיבות שונות כמו מחלות לא מאובחנות ותרופות שונות שאנו נוטלים. לכן העדר אבחון מקיף, ופניה לשיטות עצמיות או טבעיות יזיק למטופל ואינו רצוי.

12 דרכי טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים

איך מורידים טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי? כיצד להפחית טריגליצרידים לא רק בעזרת שינוי תזונתי? איזה טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים מועיל? לתופעה של טריגליצרידים גבוהים טיפול בשיטות טבעיות ובאמצעות תרופות. במידה ולאחר הייעוץ הרפואי הרופא המליץ על שיטות ריפוי טבעיות, נוכל להעזר בדרכים אלה. מהן השיטות הטבעיות להפחתת רמות טריגליצירידים גבוהים ללא תרופות?

  1. בצעו פעילות גופנית קבועה.
  2. הימנעו מאכילה מופרזת.
  3. הפסיקו לצרוך אלכוהול.
  4. הימנעו מעישון.
  5. שימרו על משקל מאוזן והימנעו מהשמנת יתר.
  6. אבחנו מחלות רקע וטפלו בהן. מחלת סוכרת או מחלות כליה למשל גורמות לעודף טריגליצרידים.
  7. בחנו עם הרופא המטפל האם תרופות או חומרים שאתם צורכים מגבירים את רמות הטריגליצירידים. למשל גלולות למניעת הריון או כשאנו משתמשים בסטרואידים המעלים טריגליצרידים בדם.
  8. הפחיתו בצריכת מזונות עתירי שומן טראנס ושומן רווי, מרגרינה, חמאה, בשר שומ, גבינות שמנות ועוד.
  9. הימנעו ממשקאות ממותקים.
  10. העדיפו צריכת מזונות כמו ירקות ופירות, דגנים מלאים, שיבולת שועל, אגוזים, ומזון עשיר בסיבים תזונתיים.
  11. הפסיקו לצרוך מאכלים עתירי סוכר כמו ממתקים, עוגיות, דבש וחטיפים.
  12. הימנעו ממזונות מעובדים וממאכלים עתירי פחמימות כמו גלידהף וופלים, פיצה, עוגות, מאפים, קמח לבן, פסטה, לחמים ואורז לבן.

דילוג לתוכן