איך מטפלים בסוכרת סוג 2?

אילו טיפולים יש לסוכרת מסוג 2? מה הדרכים הטבעיות לטפל בסכרת? אילו טיפולים בסכרת מסוג 2 יש מלבד תרופות? האם התעמלות מסייעת לטיפול בסוכרת?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

סכרת
איך מטפלים בסוכרת סוג 2? צילום: Pixabay Paul Hunt

אילו טיפולים יש לסוכרת מסוג 2? מהן הדרכים הטבעיות לטפל בסכרת? איך מטפלים בסוכרת סוג 2? אילו טיפולים בסכרת מסוג 2 יש מלבד תרופות? האם פעילות גופנית מסייעת לטיפול בסוכרת? כיצד ניהול מתחים ולחץ נפשי משפיע על רמות הסוכר? מה השפעתו של עודף משקל על סוכר גבוה וסוכרת מסוג 2?  לפניכם 12 סוגי טיפול בסוכרת מסוג 2 שיכולים לסייע.

חשוב לזכור כי אם אתם סובלים מתסמיני סוכר גבוה או אובחנת כסובלים מסוכרת, טרום סוכרתיות או סוכר גבוה בדם, הוועצו ברופא מומחה לפני הכל. אבחון הגורמים לסוכרת, קבלת ייעוץ ובניית תכנית טיפול מהווה נדבך יסודי בטיפול. סוכרת מסוג 2, טרום סוכרתיות וסוכר גבוה יכולים לנבוע מגורמים שונים. למשל הם יכולים להגרם משימוש בתרופות, ממחלות לא מאובחנות, משימוש בחומרים מסוימים, מתח ולחץ נפשי ועוד. לכן אבחון וטיפול בהתאם לאפיון האישי והתאמת תכנית טיפול חשובה במיוחד.  זאת לפני כל פניה לטיפולים טבעיים, רפואה אלטרנטיבית או שיטות כלליות ולא מותאמות אישית או בלתי מתאימות ומזיקות למטופל.

אז איך מטפלים בסוכרת מסוג 2? איך לאזן סוכר גבוה? מהן הדרכים הטבעיות להוריד סוכר? כיצד לטפל בסוכרת מסוג 2 מלבד טיפול תרופתי? מה יכול לסייע להפחית סוכרתיות לטרום סוכרתיים וחולי סוכר ובעלי סוכר גבוה?

איך מטפלים בסוכרת סוג 2?

לפניכם 12 סוגים של מענה טיפולי אפשרי לגבי איך מטפלים בסוכרת סוג 2 שהרופא שלך עשוי להמליץ לך עליו לאחר אבחון וייעוץ אישי עבורך:

1. טיפול תרופתי: קיימות מספר סוגים של תרופות שניתן להשתמש בהן לטיפול בסוכרת, כגון אינסולין  ומעכבי DPP-4. סוג התרופה שאדם עם סוכרת יפיק ממנו תועלת תלוי בסוג הסוכרת שיש לו ובחומרת מצבו.

2. אכילה בריאה להורדת רמות הסוכר בדם מהווה רכיב חשוב בניהול הסוכרת. שינויים בהרגלי התזונה עשויים לשפר את עודף הסוכר בדם, להפחית את הסיכון לסיבוכים ולשפר את הבריאות הכללית.

3. פעילות גופנית סדירה להפחתת רמות הסוכר בדם ושיפור התפקוד הגופני והבריאות.

סוכרת והורדת סוכר גבוה:

4. ניטור רמת הסוכר בדם: אנשים עם סוכרת צריכים לנטר את רמות הסוכר בדם באופן קבוע. זאת על מנת להבטיח שהם נמצאים בטווח בריא של סוכר בדם. הם יכולים לנטר זאת באמצעות מד סוכר בדם או מערכת ניטור גלוקוז מתמשכת.

5. טיפול במשאבת אינסולין: טיפול במשאבת אינסולין כולל לבישת מכשיר קטן המספק אינסולין לאורך כל היום. הטיפול יכול לעזור לאנשים עם סוכרת לנהל את רמות הסוכר בדם בצורה יעילה יותר. טיפול זה עשוי להיות שימושי במיוחד עבור אלה עם סוכרת מסוג 1.

6. טיפול בעודף משקל והשמנת יתר מזיקה: ירידה במשקל וטיפול בהשמנת יתר, יכולה לעזור לשפר את בקרת הסוכר בדם. הורדה במשקל עודף עשויה להפחית את הסיכון לסיבוכים הקשורים לסוכרת. זיכרו- הורדה במשקל מושפעת מאד מתזונה ופעילות גופנית.

7. ניתוח בריאטרי: עבור אנשים עם השמנת יתר חמורה וסוכרת מסוג 2, ניתוח בריאטרי עשוי להיות אופציה מועילה. ניתוח בריאטרי עשוי לסייע בשיפור רמת הסוכר בדם ואף שיפור במצב הסוכרת לעיתים.

8. חינוך ותמיכה: חינוך לגבי מחלת הסוכרת ומודעות מהווים גורם חשוב בטיפול. חינוך ומודעות ותמיכה לניהול עצמי נכון לחולי סוכרת, מסייעת להם להבין טוב יותר את מצבם וכיצד לנהל אותו ביעילות. זה יכול לכלול חינוך, מודעות ותמיכה לגבי תזונה, פעילות גופנית, ניהול תרופות וניטור רמת הסוכר בדם.

9. ניהול מתחים: לסטרס, מצוקה רגשית ולחצים נפשיים נודעת השפעה משמעותית על רמות הסוכר בדם. לכן חשוב למצוא דרכים להפחתת לחצים ומתחים נפשיים לחולי סוכרת. זה יכול לכלול פעילויות כגון מדיטציה, יוגה או שיחה עם מטפל.

10. שילוב תוספים ורכיבים שהוכחו מחקרית כמסייעים להפחתת סוכר כמו צמחי מרפא ותבלינים כגון כורכום או קינמון.

11. טיפול בכף הרגל: אנשים עם סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכים וזיהומים בכף הרגל. לכן טיפול נכון בכף הרגל חיוני עבורם. זה יכול לכלול בדיקות כף הרגל באופן סדיר, בחירת נעליים מתאימות ושמירה על רגליים נקיות ויבשות.

12. בדיקות סדירות: בדיקות סדירות בקופת החולים מסייעת לניטור המצב, ניהול המחלה ומניעת סיבוכים.  זה יכול לכלול ניטור קבוע של סוכר בדם, בדיקות לחץ דם ובדיקות כולסטרול.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן