בצל- למה זה טוב?

למה זה טוב בצל? מהם היתרונות של בצל? מה התועלת באכילת בצל או שילובו במזון? אילו מחקרים יש על התועלת של בצל ומהן השימושים בבצל כתרופת סבתא?

תזונהתוספי תזונה
למה זה טוב בצל? יתרונות הבצל לפי מחקרים. צילום: Erbs55 Pixabay

למה זה טוב בצל? מהם היתרונות של בצל לבריאות? מה התועלת באכילת בצל או שילובו במזון? אילו מחקרים יש על בצל ומהן השימושים בבצל כתרופת סבתא? רבים מכירים את סגולותיו הרבות של הבצל למגוון שימושים. למה בצל טוב? כיצד בצל מועיל לבריאות? האם בצל מוריד סוכר? בצל הוא מרכיב נפוץ בבישול בישראל ובעולם. אך האם ידעתם שיש לו גם השפעה חיובית על מגוון היבטים בריאותיים בגופנו, הוא כולל חומרים מזינים, נוגד דלקתיות, מינרלים, ויטמינים, נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים.

בצל הוא מרכיב עיקרי כמעט בכל מטבח ברחבי העולם. בצל משמש כירק עמיד ורב-תכליתי המוסיף טעם ומרקם למנות. מלבד סגולותיו הבריאותיות בצל הוא גם מזין מאוד. הבצל מכיל מגוון של ויטמינים ומינרלים. כתוצאה מכך, נעשה שימוש נרחב בבצל בבישול, כמו גם בתרופות מרפא – תרופות סבתא שונות כמו מיץ בצל לנשירת שיער, הפחתת דלקתיות וחיזוק המערכת החיסונית, טיפוח העור ועוד .

בצל- למה זה טוב?

הבצל הוא בן למשפחת נרקיסיים והוא משתייך לסוג של שום Allium. משפחה זו כוללת גם שום, כרישה ובצל שאלוט. בצל הוא מזון דל קלוריות. בצל בגודל בינוני מכיל רק כ-60 קלוריות. זה הופך את הבצל למזון אידיאלי עבור אנשים המעוניינים לשמור על משקל בריא. ומה עוד? למה זה טוב – בצל ?

1.בצל מכיל תרכובות ונוגדי חימצון כמו קוורצטין המסייעים כנגד לחץ דם גבוה, דלקתיות, טריגליצרידים, כולסטרול ואף קשורים לסיכון מופחת למחלות לב קרדיו ווסקולריות.

2. בצל עשוי לסייע באיזון רמות הסוכר ובהפחתת הסוכרתיות בדם אצל אנשים סוכרתיים וטרום סוכרתיים.

עוד בנושא מזון בריא

2. הבצל עשיר בסיבים, מה שעוזר לשמור על תפקוד תקין של מערכת העיכול.

3. בצל הוא מקור מצוין לוויטמינים ומינרלים. בצל מכיל בין היתר ויטמין C, המסייע לחיזוק המערכת החיסונית. הבצל מכיל גם חומצה פולית, ברזל, אשלגן, פלבנואידים ופיטוכימיקלים וכן ויטמין A וגם ויטמין B6 המסייעים לתפקוד הגוף והבריאות.

4. בצל משמש גם כמקור טוב לנוגדי חמצון. נוגדי חימצון מסייעים להפחית את הדלקתיות בגוף, להעצים את המערכת החיסונית ולהגן על הגוף מפני פגיעה של רדיקלים חופשיים.

5. צריכת בצל נמצאה כקשורה להפחתת סיכון לחלות במחלת הסרטן בשל ריכוז החומרים המועילים שבו.

כתרופת סבתא בצל משמש באמונה העממית (שזוכה בחלקה לתמיכה ממקורות מדעיים במחקרים) למגוון מצבים ומחלות כמו להקלת גודש באף וחיזוק המערכת החיסונית מול זיהומים חיידקיים ונגיפיים ולשם הפחתת דלקתיות. יש אף כאלה שמקצצים את הבצל ומוסיפים אותו לקומפרס חם כדי להרגיע שרירים ומפרקים כואבים ויש המשתמשים בו להקלת תסמיני אסתמה וטיפול בכינים. לצד סגולותיו של הבצל יש לצרוך אותו לאחר ייעוץ רפואי בהתאם למצב הרפואי, התרופות הנצרכות, המחלה המטופלת ובתבונה ומתינות, תוך התחשבות במצב הרפואי ובזהירות בשל השלכותיו והרכבו לרבות השפעותיו על מערכת העיכול.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן