החיסון העדכני לאומיקרון – רק למחוסנים

לפני מספר שבועות הגיעו לישראל חיסוני קורונה מסוג חדש נגד זן האומיקרון. כל ישראלי בן מעל 12 יוכל לקבל את החיסון. ואולם החיסון יינתן רק לאנשים שכבר קיבלו לפחות חיסון אחד נגד קורונה. מי שמעוניין בחיסון הקורונה החדש נגד אומיקרון נדרש להתחסן בחיסון הוותיק. רק לאחר שלושה חודשים יוכל לקבל את החיסון העדכני. משרד הבריאות ...

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
חיסונים. צילום: Pixabay Arek Socha

לפני מספר שבועות הגיעו לישראל חיסוני קורונה מסוג חדש נגד זן האומיקרון. כל ישראלי בן מעל 12 יוכל לקבל את החיסון. ואולם החיסון יינתן רק לאנשים שכבר קיבלו לפחות חיסון אחד נגד קורונה. מי שמעוניין בחיסון הקורונה החדש נגד אומיקרון נדרש להתחסן בחיסון הוותיק. רק לאחר שלושה חודשים יוכל לקבל את החיסון העדכני.

משרד הבריאות הגיב וציין כי החיסון החדש נבחן אצל אוכלוסיה של אנשים מחוסנים ולא נבדק על אנשים שלא קיבלו חיסון לפני שקיבלו את החיסון החדש. לכן, החיסון מאושר לשימוש כחיסון בוסטר ולא כמנה הראשונה שניתנת לאדם שטרם קיבל כל חיסון.

אולי יעניין אותך גם:

עד כה כעשרת אלפים ישראלים קיבלו את החיסון בקופת החולים מכבי, כאלפיים ממטופלי קופת החולים מאוחדת וכאלפיים מלקוחות קופת החולים לאומית . בנוסף, עד עתה קרוב לעשרים אלף איש קיבלו בקופת החולים הכללית את החיסון.

החיסון העדכני לאומיקרון – רק למחוסנים

החיסון מוגדר כמנת דחף – בוסטר ושמיועד להגביר את כמות הנוגדנים שכבר קיימים נגד וירוס הקורונה במחזור הדם. לכן, כאמור ומכיוון שלא נבדק על מי שטרם קיבלו כל חיסון, הוא מאושר למי שכבר קיבל חיסון קודם.

חיסון חדש זה נגד קורונה מיועד לאוכלוסיה המצויה בסיכון כמו מבוגרים, חולים במחלות רקע, צוותים רפואיים. החיסון העדכני קיבל אישור על ידי מנהל התרופות והמזון בארצות הברית. כמו כן זכה החיסון לאישור גם בקנדה ובאירופה. זאת לאחר שהחיסונים הצביעו על אפקטיביות משמעותית כנגד הדבקה ומחלה קשה עקב הידבקות בוריאנטים של אומיקרון.

דילוג לתוכן