הטיפול הטבעי הייחודי להורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי

איזה טיפול טבעי ייחודי עוזר להפחתת רמות הטריגליצרידים בדם? מה השיטות הטבעיות שמסייעות להורדת שומני הדם מעבר לתרופות להורדת טריגליצרידים בדם? 

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
טיפולים טבעים ללא תרופות להפחתת טריגליצרידים בדם. צילוםDirk Wohlrabe Pixabay

איזה טיפול טבעי ייחודי עוזר להפחתת רמות הטריגליצרידים בדם? מה השיטות הטבעיות שמסייעות להורדת שומני הדם בלי קשר לתרופות להורדת טריגליצרידים בדם?  מה עוזר להורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי? אילו שיטות להפחתת שומן הדם יכולות לסייע? לפניכם פירטנו מספר שיטות לטיפול טבעי בטריגליצרידים.

לפני שנפרט על הטיפול הטבעי הייחודי בשיטות השונות, נדגיש: אם הינכם סובלים ממצב רפואי, מחלה או תסמינים כמו טריגליצרידים או כולסטרול עודף, הקדימו ופנו לאבחון וייעוץ רפואי. רק לאחר אבחון יסודי בדבר סיבות של שומני הדם, יוכל הרופא להעניק ייעוץ ולהמליץ על דרכי טיפול. לעיתים ייתכן וימליץ על שימוש בתרופות להפחתת שומני הדם. אם אינכם נדרשים לתרופות או אם אתם משתמשים בתרופות והרופא אישר שטיפולים טבעיים כמפורט או אחרים מתאימים לכם, תוכלו ליישמם במקביל לתרופות. אז מהם אותם טיפולים טבעיים להורדת שומני הדם מסוג זה?

מהם שומני דם ומה מועיל להורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי

טריגליצרידים מהווים סוג של מולקולת שומן הממלאת תפקיד מכריע בגוף האדם. הם מורכבים משלוש חומצות שומן המחוברות לגליצרול. הם משמשים כצורה מרוכזת של אחסון אנרגיה ובידוד לאיברים. הם נמצאים בעיקר ברקמת השומן, שהיא אתר אחסון השומן העיקרי של הגוף. טריגליצרידים נמצאים גם בזרם הדם. הדם נושא אותם לרקמות ואיברים שונים לצורך ניצול אנרגיה.

היווצרותם של טריגליצרידים, הידועה גם בשם ליפוגנזה, מתרחשת באמצעות תהליך ביוכימי הנקרא אסטריפיקציה. התהליך מתרחש בעיקר בכבד וברקמת השומן. כאשר אנו צורכים מזון, במיוחד אלה מאכלים עשירים בפחמימות ושומנים, הגוף שלנו מפרק אותם למולקולות קטנות יותר. ובכלל זה הם מתפקדים לחומצות שומן.

עודף פחמימות מתזונה מומר לחומצות שומן. חומצות שומן אלו משולבות לאחר מכן עם מולקולות גליצרול המתקבלות מפירוק גלוקוז או מקורות אחרים בכבד. הטריגליצרידים המתקבלים נארזים לתוך חלקיקי ליפופרוטאינים הידועים בשם ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה מאוד (VLDL) ומשוחררים לזרם הדם. ברגע שהם נכנסים לזרם הדם, טריגליצרידים משמשים לאנרגיה על ידי רקמות שונות או מאוחסנים ברקמת שומן לשימוש מאוחר יותר.

מעבר לשימוש בתרופות יעילות להפחתת טריגליצרידים, נוכל גם ליישם שיטות טבעיות להפחתת רמות הטריגליצרידים בדם.

איך להוריד טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי או עם במקביל לטיפול התרופתי?

הטיפול הטבעי הייחודי להפחתת שומני דם יכול להתבסס על שיטות טבעיות שונות. לפניכם פירטנו כמה אסטרטגיות שיכולות לעזור:

1. בצעו שינויים תזונתיים: תזונה בריאה מהווה שיטה טבעית ייחודית ובריאה במיוחד להפחתת שומני דם. לתזונה נודעת חשיבות עליונה בניהול רמות הטריגליצרידים. לשם כך, התמקדו בצריכת מזון מלא כגון פירות, ירקות, חלבונים רזים עדיף שלא מהחי, דגנים מלאים ושומנים בריאים כמו אבוקדו ושמן זית. הגבילו את צריכת הפחמימות המעובדות, מזונות מתוקים ושומנים רוויים. הרבו במזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3, כגון דגים שומניים כמו סלמון, מקרל וטונה, כי מדענים הוכיחו שהם מורידים את רמות הטריגליצרידים.

2. שלבו פעילות גופנית סדירה: עיסוק בפעילות גופנית על בסיס קבוע יכול לסייע בהפחתת הטריגליצרידים. שאפו לפחות 150 דקות של פעילות אירובית בעצימות בינונית. לדוגמה שלבו בשגרת יומכם הליכה מהירה או שחייה. פעילות גופנית מקדמת את פירוק הטריגליצרידים המאוחסנים ברקמת השומן, מה שמוביל לניצול שלהם כמקור אנרגיה.

3. הקפידו על משקל תקין: לאבדן משקל עודף, במיוחד שומן בטני, יכולה להיות השפעה חיובית על רמות הטריגליצרידים. שמירה על משקל תקין באמצעות שילוב של תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה יועיל לבריאותכם וגם כנגד עודפים טריגליצרידיים.

4. הפחיתו בצריכת האלכוהול: אלכוהול עלול להעלות משמעותית את רמות הטריגליצרידים. צמצמו את צריכת האלכוהול למינימום ושתו במתינות.

5. צמצמו וטפלו במתחים ולחץ רגשי: מתח כרוני יכול לתרום לרמות גבוהות של טריגליצרידים. שלבו תרגולים להפחתת מתחים בשגרת היומיום שלכם. למשל שלבו מדיטציה, תרגילי נשימה עמוקה או עיסוק בתחביבים שמביאים לכם שמחה.

דילוג לתוכן