הפחתת שומני דם: איך מורידים את רמת הטריגליצרידים בדם?

כיצד להפחית את רמת השומנים בדם - איך מורידים את רמת הטריגליצרידים בדם? האם מצב עודף טריגליצרידים בדם מסוכן ?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

רפואה משלימהמחלות לב
איך להוריד את רמת הטריגליצרידים בדם? צילום: pixabay pexels

כיצד להפחית את רמת השומנים בדם – איך מורידים את רמת הטריגליצרידים בדם? האם מצב עודף טריגליצרידים בדם מסוכן ? מה אפשר לעשות על מנת להפחית את רמת טריגליצרידים ? מה עוזר להפחתת שומני דם טריגליצרידים? האם תרופות מסייעות להפחתת טריגליצרידים בדם?

טריגליצרידים הם סוג של שומן שנמצא בדם של כל אחד מאיתנו. בדומה לכולסטרול שגם הוא שומן דם משמעותי. טריגליצרידים מהווים צורת השומן נפוצה ביותר בגוף. הם משמשים כמקור אנרגיה עיקרי. כשאתה אנו אוכלים, הגוף ממיר את כל הקלוריות העודפות שאינן זקוקות לו לטריגליצרידים. כך, טריגליצרידים שנאגרים בתאי שומן. מאוחר יותר, בשלבים אחרים, הורמונים וחומרים מחוללים תהליכים המשחררים טריגליצרידים כחומר אנרגיה בין הארוחות.

הורדת עודף טריגליצרידים

האם טריגליצרידים מסוכן? כן, בעוד שטריגליצרידים נחוצים לתפקוד תקין של הגוף, רמות גבוהות עלולות להוות סיכונים בריאותיים. צריכת טריגליצרידים גבוהה יכולה להגביר את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם, כגון מחלות לב ושבץ מוחי. רמות טריגליצרידים גבוהות קשורות לעיתים קרובות למצבים אחרים כגון השמנת יתר, סוכרת לא מטופלת, מחלת כליות או מחלת כבד. בנוסף, גורמי אורח חיים כמו תזונה עשירה בפחמימות וסוכר, צריכת אלכוהול מופרזת וחוסר פעילות גופנית יכולים לתרום לרמות גבוהות של טריגליצרידים.

אם תוצאות בדיקת הדם לטריגליצרידים יצאו גבוהותצ, או אם יש לך חששות לגבי רמות הטריגליצרידים שלכם, הוועצו ברופא מומחה לקבלת ייעוץ, הדרכה וטיפול. זאת בהתאם למצב הספציפי שלכם. הסיבות לטריגליצרידים כוללות גם תרופות מסוימות או חומרים שעלולים להיות מחולל המצב, מצבים רפואיים שייתכן שהם גורם הרקע לעודף טריגליצרידים, שימוש בחומרים או אורח חיים מסוים. במקרים מסוימים, בהתאם לגורמים, המצב והמאפיינים ייתכן שהרופא המטפל ימליץ על שימוש בתרופות להורדת טריגליצרידים גבוהים.

בכתבה זו נפרט מגוון דרכים שעליהן הרופא יוכל להמליץ לאחר אבחון מקיף, ייעוץ והתווית טיפול עבורכם. זאת לצד תרופות שהוא עשוי לרשום. ככלל, נוכל להמנע מעודף טריגליצרידים ואף לטפל במצב לעיתים גם באמצעות תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה, שמירה על משקל תקין וטיפול רפואי במצבים רפואיים ומחלות רקע.

איך להוריד את רמת הטריגליצרידים בדם?

אז כיצד להפחית את הרמות של טריגליצרידים בדם באופן אפקטיבי? להלן פירטנו את הדרכים המרכזיות להורדת טריגליצרידים בדם:

1. שימוש בתרופות להפחתת טריגליצרידים בדם, באישור ופיקוח הרופא המטפל.

2.ביצוע פעילות גופנית סדירה לעיתים קרובות.

3. הפחיתו עודף שומן והשמנת יתר ושימרו על BMI תקין.

4. הימנעו ממזון לא בריא ושימרו על תזונה בריאה הכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים ולדוגמה:

6. הפסיקו בשתיית אלכוהול משמעותית.

6. אבחנו וטפלו במחלות רקע ומצבים המובילים לעודף טריגליצרידים.

8. הפסיקו או צמצמו למינימום שתיית משקאות ממותקים, ממתקים ומאכלים מעובדים ועתירי פחמימות ריקות.

דילוג לתוכן