הירק המדהים להרזייה, מראה עור בריא ונגד עצירות ובעיות עצם

מיהו הירק המועיל למראה עור בריא, בעיות בעיכול ועצירות, ומחלות לב וכלי דם? מה הירק שמועיל לבריאות העיניים ולהפחתה במשקל והגברת תחושת שובע?

תזונהרפואה משלימה
ברוקולי - הירק הטעים המועיל ללב, לבריאות העור, מערכת העיכול, סוכר גבוה, בריאות העין, הרזיה ועוד. צילום:sansoja Pixabay

מיהו הירק המועיל לשיפור בריאות העור ומראה עור בריא? מה הירק המופלא שעוזר נגד בעיות בעיכול ועצירות? מי הירק הטעים שמסייע נגד כולסטרול ומחלות לב וכלי דם? מה הירק שמועיל לבריאות העיניים והראייה? מהו הירק שמסייע להפחתה במשקל בשל רכיביו המועילים והסיבים התזונתיים שבו שמגבירים תחושת שובע?

לפני שנרחיב על הירק המופלא נסייג; במידה ואתם סובלים ממצבים רפואיים, תסמינים או מחלות, הקדימו ופנו לרופא מומחה לאבחון וטיפול. לאחר בחינת גורמי היסוד לתסמינים או מצבים אלו, תוכלו להוועץ עימו האם שילוב של שמזונות, תוספים וטיפולי רפואה משלימה כאלה ואחרים יוכלו לסייע לבעיה או להתנגש בטיפול הקיים. ומהו אותו ירק ייחודי שיכול לסייע לבעיות בריאותיות במידה והוא מתאים לכם?

זהו הברוקולי המופלא המכיל מגוון רכיבים מדימים לבריאות. אז מהו ברוקולי? האם ברוקולי הוא ירק? מה מכיל הברוקולי מבחינת ויטמינים, מינרלים וסיבים? האם ברוקולי זה משמין? אילו רכיבים פעילים ונוגדי חימצון יש בירק המופלא ? איך הרכיבים שבו עוזרים לבריאות- מהן תועלות בריאותיות של הברוקולי והשפעותיו וסגולותיו ויתרונותיו לבריאות האדם?

יתרונות ברוקולי וסגולות: האם ברוקולי הוא ירק? האם ברוקולי בריא?

מהו בריא בברוקולי? האם ברוקולי הוא ירק? ברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים בדומה לכרובית. מבחינת ויטמינים, מינרלים וסיבים, ברוקולי כולל שפע של חומרים מזינים. הוא מהווה מקור מצוין לויטמין C, ויטמין K וחומצה פולית. ויטמין C חיוני למערכת חיסונית בריאה. ואילו בויטמין K ממלא תפקיד מכריע בקרישת הדם ובריאות העצם. חומצה פולית חשובה לצמיחת והתפתחות תאים, מה שהופך אותה למועילה במיוחד לנשים בהריון.

מעבר לכך, הברוקולי מכיל גם מינרלים כמו אשלגן, סידן וברזל. אשלגן מסייע בשמירה על תפקוד תקין של הלב והשרירים, בעוד שסידן חיוני לעצמות ושיניים חזקות. ברזל חשוב להובלת חמצן בדם, מניעת עייפות ואנמיה. אחד המרכיבים המרכזיים של היתרונות הבריאותיים של הברוקולי טמון במרכיבים הפעילים ובנוגדי החמצון שלו. הברוקולי מכיל סולפורפן, תרכובת הידועה בתכונותיה האנטי-סרטניות. Sulforaphane מפעיל אנזימים בגוף המטפלים בחומרים מזיקים ומנטרלים חומרים מסרטנים, ומפחיתים את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן.

האם ברוקולי משמין?

האם ברוקולי משמין? הברוקלי הינו ירק שאינו משמין. מאה גרם ברוקולי כוללים רק כ-30 קלוריות והוא מרזה! הברוקולי עשיר בסיבים תזונתיים. הללו משפיעים על תחושת השובע ולכן מסייעים למי שרוצה להוריד במשקל. ברוקולי אם כן, לא רק שלא משמין. אלא עוזר להרזייה. בנוגדי חמצון כמו בטא-קרוטן ולוטאין, המסייעים בהגנה על התאים מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים מזיקים. נוגדי חמצון אלו תורמים למניעת מחלות כרוניות, לרבות מחלות לב וניוון מקולרי הקשור לגיל.

יתרונות הברוקולי – הירק הייחודי לבריאות העור, מערכת העיכול, מחלות לב, בריאות העין, הרזיה ועוד

השילוב של ויטמינים, מינרלים, סיבים וחומרים פעילים בברוקולי מספק מספר יתרונות בריאותיים. להלן שמונה יתרונות בולטים:

1. נוגד דלקת, נוגד חימצון ומעצים את מערכת החיסון למניעת סרטן: הסולפורפאן בברוקולי מסייע במניעת התפתחות והתפשטות של תאים סרטניים. בנוסף, הברוקלי מסייע למערכת החיסון: תכולת ויטמין C הגבוהה בברוקולי מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית, מגינה מפני מחלות וזיהומים נפוצים. לנוגדי החמצון והפיטוכימיקלים בברוקולי יש השפעות אנטי דלקתיות. הללו מפחיתות את הסיכון לדלקת כרונית ולמחלות נלוות.

2. בריאות הלב: הסיבים, האשלגן ונוגדי החמצון בברוקולי לרבות סולפורפן מסייעים לבריאות מערכת לב וכלי דם . הללו מסייעים להפחתת הסיכון למחלות לב.

3. בריאות העצם: תכולת הסידן והוויטמין K הגבוהה בברוקולי עשוי לתרום לבריאות העצמות, והפחתת סיכון לאוסטאופורוזיס.

4. בריאות מערכת העיכול: תכולת הסיבים מסייעת לעיכול ומועיל לבריאות המעיים. הסיבים מסייעים למניעת עצירות ומועילים לתפקוד העיכול בכללותו.

5. בריאות העין: נוגדי החמצון לוטאין וזאקסנטין מצויים בברוקולי. לכן יש לו השפעות אפשרויות מועילות על על העיניים. הוא עשוי להגן מפני ניוון מקולרי הקשור לגיל ומפני קטרקט.

6. הפחתת משקל: הברוקולי דל בקלוריות ועשיר בסיבים וכולל רכיבים מועילים מגוונים. זה הופך אותו לאפשרות מצוינת לשילוב בתפריט למעוניינים בירידה במשקל ושמירה על משקל בריא.

7. ניקוי רעלים מהגוף: בנוסף ליתרונות הבריאותיים הללו,  ברוקולי ונבטיו ידוע גם כבעל תכונות ניקוי רעלים. החומרים הייחודיים בו מסייעים בסילוק רעלים מהגוף.

8. ויסות רמות הסוכר: תכולת הסיבים הגבוהה שלו מעודדת שובע ויכולה לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם. זה הופך אותו למועיל עבור אנשים עם סוכרת או אלה המעוניינים לווסת את רמת הסוכר בדם.

הרבגוניות של הכנת ועיבוד הברוקולי מקלה על שילובו במנות שונות. ניתן ליהנות ממנו חי בסלטים, או לאכול אותו מאודה, מטוגן או צלוי. אפשר גם להכין אותו או מוקפץ כתוספת, להוסיף למוקפצים, מרקים ותבשילים, או אפילו לערבב לשייקים לחיזוק תזונתי. זהו ירק מזין ומועיל ושווה לשלב אותו בתפריט התזונתי במידה, וכך להנות מתועלותיו הרבות וטעמו הטוב.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן