המאכל הטעים להפחתת חרדה ודכאון, הרזייה, עור בריא, נגד קמטים, שבץ וכולסטרול

מיהו המזון הטעים להפחתת דיכאון וחרדה, זכרון, למראה עור בריא ונגד קמטים? מה האוכל שמועיל לשמירה על משקל מאוזן והרזייה, נגד כולסטרול ושבץ מוחי?

תזונהפסיכולוגיה
המאכל הטעים להפחתת חרדה ודכאון, הרזייה, עור בריא, נגד קמטים, שבץ וכולסטרול. צילום: Sharon Ang Pixabay

מיהו המזון הטעים להפחתת דיכאון וחרדה ושיפור מצב הרוח, הזיכרון והתפקוד המוחי? מהו האוכל שמועיל לשמירה על משקל מאוזן והרזייה? מיהו המאכל המוכר והאהוב לשמירה על מראה עור בריא ונגד קמטים בשל חומצות השומן שבו? מהו האוכל שמועיל נגד מחלות לב, כולסטרול גבוה ושבץ מוחי?

לפני שנפרט אודות מזון ייחודי זה, נדגיש; אם הינכם סובלים ממחלות, מצבים רפואיים או תסמינים כמו כולסטרול גבוה, השמנה, מחלות לב, בעיות עור, חרדה, דיכאון או הפרעות נפשיות, פנו ראשית לאבחון וייעוץ רפואי. אז מהו אותו מאכל ייחודי וטעים שעשוי לסייע נגד חרדה ודיכאון, מועילה למשקל, שומר על בריאות העור והלב ועוד?

המזון שמסייע להפחית דיכאון וחרדה, מועיל להרזייה, עור בריא, נגד קמטים, שבץ וכולסטרול

סלמון, דג פופולרי הוא גם טעים וגם עתיר חומרים מזינים חיוניים. הדג השומני הזה ידוע בטעמו העשיר ובמרקם הייחודי שלו, אבל המרכיבים המועילים בסלמון הם שבאמת הופכים אותו למועיל במיוחד לגופנו.

סלמון הוא מקור מצוין לחלבון איכותי, חומצות שומן אומגה 3, ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאות מיטבית. רכיבים אלה פועלים באופן סינרגטי כדי לספק יתרונות בריאותיים רבים. להלן מספר יתרונות מגובים מדעית של הכללת סלמון בתזונה שלך:

1. בריאות הלב: חומצות שומן אומגה 3, במיוחד חומצה איקוספנטאנואית (EPA) וחומצה דוקוסהקסאנואית (DHA), שנמצאות בשפע בסלמון, נחקרו בהרחבה בשל השפעתן החיובית על בריאות הלב וכלי הדם. ממצאים מדעיים הוכיחו שהללו מפחיתות דלקת, מורידות לחץ דם ומועילות לבריאות הלב, מפחיתות את רמות הטריגליצרידים ומשפרים את תפקוד הלב בכלליות. לכן, צריכה קבועה של סלמון נקשרה בסיכון מופחת למחלות לב ושבץ מוחי.

2. תפקוד המוח, הפחתת חרדה ודיכאון ובריאות קוגניטיבית: חומצות השומן אומגה 3 בסלמון ממלאות תפקיד משמעותי בבריאות המוח. DHA, בפרט, מהווה מרכיב מבני עיקרי של רקמת המוח. הוא חיוני להתפתחות ותפקוד תקינים של המוח. מחקרים הצביעו על כך שצריכה קבועה של מזונות עשירים באומגה 3 כמו סלמון יכולה לסייע בשיפור התפקוד הקוגניטיבי, הזיכרון, ואף עשויה להפחית את הסיכון למחלות ניווניות עצביות כגון אלצהיימר. עוד מצאו חוקרים במחקרים שונים כי חומצות השומן והרכיבים המועילים בדגים כמו סלמון מועילות לשיפור מצב הרוח והפחתת חרדה והפחתה של הפרעת דיכאון.

3. בריאות העין: חומצות השומן אומגה 3, EPA ו-DHA, המצויות בסלמון מועילות גם לשמירה על ראייה בריאה. הם נקשרו לסיכון מופחת לניוון מקולרי הקשור לגיל. ניוון מקולרי תלוי גיל גורם מוביל לאובדן ראייה אצל מבוגרים. חומצות שומן אלו עוזרות להגן על הרשתית ולקדם את בריאות העין.

אולי יעניין אותך גם:

4. הפחתת דלקת: דלקת כרונית נמצאה במחקרים כקשורה למספר מחלות כרוניות, כולל מחלות לב, סוכרת וסוגים מסוימים של סרטן. לחומצות השומן אומגה 3 בסלמון יש תכונות אנטי דלקתיות חזקות, שיכולות לסייע בהפחתת הדלקת בכל הגוף ולהפחית את הסיכון למחלות אלו.

5. בריאות מפרקים: חומצות שומן אומגה 3 הוכחו כמקלות על כאבי מפרקים ונוקשות הקשורים למצבים כמו דלקת מפרקים שגרונית. הן עוזרות להפחית דלקת במפרקים, משפרים את התנועתיות, ואף עשויות להאט את התקדמות מחלות מפרקים.

6. בריאות העור: שומני אומגה 3, שומני אומגה 7, חומצות ורכיבים מועילים אחרים בסלמון יכולים גם הם להשפיע לטובה על בריאות העור. חומרים מזינים אלו מסייעים בשמירה על שלמות מחסום העור. הם מעודדים לחות ומפחיתים את הסיכון למחלות עור מסוימות כגון אקזמה ופסוריאזיס. בנוסף, הם יכולים לעזור לשפר את גמישות העור, להפחית קמטים ולסייע לעור בריא.

7. הרזייה והורדה במשקל: סלמון הוא מזון עתיר רכיבים תזונתיים שדל יחסית בקלוריות אך עשיר בחלבון. חלבון ידוע כמגביר את תחושות השובע ומגביר שובע. צריכתו יכולה לסייע בשמירה על משקל מאוזן, הפחתת דלקתיות וירידה במשקל.

8. הפחתת סיכון לסוכרת מסוג 2: בנוסף, חומצות השומן אומגה 3 בסלמון נמצאו כקשורות לשיפור רגישות לאינסולין. זה עשוי לסייע לווסת את רמות הסוכר בדם ולהפחית את הסיכון להשמנה ולסוכרת מסוג 2.

עשיר בויטמינים ומינרלים ומועיל במיוחד לבריאות

בנוסף ליתרונות הרפואיים הללו, סלמון הוא גם מקור עשיר לויטמינים ומינרלים. הוא מכיל חומרים מזינים חשובים כמו ויטמין D, ויטמין B12, סלניום ואשלגן. ויטמין D חיוני לבריאות העצמות, לתפקוד החיסון ולבריאותנו הכללי. ויטמין B12 חיוני לתפקוד העצבים, ייצור תאי דם אדומים וסינתזת DNA. סלניום פועל כנוגד חמצון. הוא מסייע לתפקוד תקין של בלוטת התריס. לאשלגן תפקיד חיוני בשמירה על רמות לחץ דם בריאות ואיזון אלקטרוליטים.

נשים לב כי בבחירת סלמון, דג שגדל בטבע מכיל יותר חומרים מזינים על פני סלמון שגדל בחוות במידת האפשר. סלמון שגדל בטבע נוטה להיות בעל רמות נמוכות יותר של מזהמים ורמות גבוהות יותר של חומצות שומן אומגה 3. כמו כן, מומלץ לצרוך מגוון דגים ומזונות מהצומח כחלק מתזונה מאוזנת כדי למקסם את התועלת.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן