סופר ירק להרזייה ועור צעיר, נגד עצירות, מחלות לב, עור, עיניים, סרטן

מה הירק המועיל להפחתת סיכון לסרטן? מיהו הסופר-ירק שמועיל כנגד בעיות עור ומחלות עצם?  מהו הירק המועיל להפחתת עצירות ומועיל לבריאות העיניים?

תזונהרפואה משלימה
הירק הייחודי להפחתת משקל ובריאות העור וכנגד מחלות לב עצם. צילום:Pixabay GC

מיהו הירק הייחודי שמסייע להפחתה במשקל? מה הירק המועיל להפחתת סיכון לסרטן? מיהו הסופר-ירק שמועיל כנגד בעיות עור ומחלות עצם?  מהו הירק המועיל להפחתת עצירות ומועיל לבריאות העיניים?

לפני שנפרט אודות הירק הייחודי נדגיש; אם הינכם סובלים ממחלה, מצב רפואי או תסמינים, פנו לאבחון יסודי וטיפול. וזאת לפני שפונים לקבלת מענה באמצעות רפואה משלימה, תוספים או תזונה. אבחון יסודי מהווה נדבך בסיסי באיתור גורמי השורש למצב מסוים וטיפול מותאם, יעיל ומהיר. אז מהו אותו ירק ייחודי המועיל לבריאות הגוף במגוון היבטים כמו בריאות העינים, העור, העיכול, הלב, והעצם?

זהו ברוקולי, הידוע מדעית בשם Brassica oleracea. הברוקלי הוא ירק ממשפחת המצליבים ועתיר ויטמינים, מינרלים וחומרי הזנה מועילים. ברוקולי בכתבה זו, נחקור את המרכיבים השונים של הברוקולי וכיצד הם משפיעים לטובה על הגוף, יחד עם פירוט יתרונות תזונתיים ספציפיים של שילוב ברוקולי בתזונה.

מהם יתרונות הברוקולי? בראש ובראשונה, ברוקולי הוא מקור מצוין לויטמינים. הוא עשיר בויטמין C, הפועל כנוגד חמצון רב עוצמה, תומך במערכת החיסון ומקדם ייצור קולגן לעור בריא. בנוסף, הברוקולי מכיל כמויות משמעותיות של ויטמין K. ויטמין זה מועיל לבריאות העצם ולתהליכי קרישת הדם. בברוקולי יש גם ויטמין A. ויטמין A תורם לראייה טובה ולשמירה על עור בריא.

יתר על כן, ברוקולי הוא ירק עשיר במיוחד במינרלים. הברוקלי מהווה מקור מצוין לאשלגן. אשלגן ממלא תפקיד חיוני בשמירה על רמות לחץ דם בריא. סידן, מינרל חיוני נוסף המצוי בברוקולי, חיוני עבור עצמות ושיניים חזקות. הברוקולי מכיל גם מגנזיום. מגנזיום המסייע בייצור אנרגיה ומסייע בוויסות תפקוד השרירים והעצבים.

הירק הייחודי להפחתת משקל ובריאות העור וכנגד מחלות לב עצם

בנוסף לויטמינים ומינרלים, הברוקולי שופע בחומרים מזינים מועילים שיכולים להשפיע רבות על גופנו. אחד המרכיבים התזונתיים העיקריים המצויים בברוקולי הוא סיבים. סיבים חיוניים לשמירה על מערכת עיכול בריאה, שיפור יציאות קבועות והפחתת הסיכון לעצירות. סיבים גם מסייעים למי שמעוניין להרזות על ידי מתן תחושת מלאות ומניעת אכילת יתר. יתרה מזאת, הברוקולי עשיר גם בנוגדי חמצון, כמו לוטאין, זאקסנטין ובטא-קרוטן. נוגדי חמצון אלו מסייעים בהגנה על הגוף מפני מתח חמצוני. הם מפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות, כולל מחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן. סולפוראפן, תרכובת רבת עוצמה הנמצאת בברוקולי, הוכחה כבעלת תכונות אנטי דלקתיות ועשויה לסייע במניעת מחלות כרוניות מסוימות.

אז מהם בדיוק היתרונות הבריאותיים של ברוקלי? במה ברוקולי עוזר לבריאות? אילו סגולות יש לברוקולי? לפניכם נפרט שמונה יתרונות תזונתיים ספציפיים של ברוקולי לבריאות מיטבית:

1. מניעת סרטן: נוגדי החמצון והפיטוכימיקלים הקיימים בברוקולי נקשרו להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים. זה כולל הפחתת סיכון לסרטן ריאות, שד, ערמונית וסרטן המעי הגס.

2. בריאות הלב: הסיבים, האשלגן ונוגדי החמצון בברוקולי תורמים לבריאות מערכת לב וכלי דם. הברוקולי משפיע על כך בין היתר על ידי הפחתת רמות הכולסטרול ושמירה על לחץ דם תקין.

3. בריאות מערכת העיכול: ברוקולי משפיע לחיוב על מערכת העיכול. תכולת הסיבים הגבוהה בברוקולי מסייעת לעיכול, מונעת עצירות ומועילה למעיים ואוכלוסיית חיידקים ידידותיים במעי.

4. בריאות העצם: השילוב של סידן, ויטמין K וחומרי תזונה חיוניים נוספים בברוקולי עשוי להועיל לשמירה על עצמות חזקות ומניעת אוסטאופורוזיס.

ברוקולי – יתרונות תזונתיים

5. בריאות העין: נוכחותם של נוגדי חמצון כמו לוטאין וזאקסנטין בברוקולי עשויה לסייע בהגנה על העיניים מפני ניוון מקולרי הקשור לגיל וקטרקט.

6. העצמת מערכת החיסון: תכולת ויטמין C הגבוהה בברוקולי מחזקת את המערכת החיסונית. החומרים בו מסייעים להדוף זיהומים ועשויים להפחית את חומרת הצטננות ושפעת.

7. הורדה ושמירה על משקל: מספר הקלוריות המועט ותכולת הסיבים הגבוהה של הברוקולי הופכים את הברוקלי למתאים למי שרוצה להפחית במשקל. הסיבים בו תורמים לתחושת שובע, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת למי שרוצה לשפר את הרגלי התזונה ולהוריד במשקל עודף.

8. בריאות העור: השילוב של ויטמין C, ויטמין A ונוגדי חמצון בברוקולי עוזר לעור בריא, מסייע להפחית נזקי עור הנגרמים מהזדקנות וחשיפה לשמש, ומועיל לייצור קולגן לעור מוצק יותר.

שילוב ברוקולי בתזונה הוא פשוט וקל. אפשר ליהנות ממנו כירק גולמי בסלטים, לאדות כתוספת, להוסיף למוקפצים או לערבב אותו למרקים ושייקים. כדי לשמור על היתרונות התזונתיים המקסימליים, עדיף לבשל קלות ברוקולי כדי לשמר את החומרים התזונתיים שלו. עוד נציין כי בעוד שברוקולי מציע יתרונות בריאותיים רבים, אין להסתמך עליו כמקור תזונה בלעדי. תזונה מאוזנת הכוללת מגוון של פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים חיונית לבריאות ואין להגזים במאכל מסוים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן