הפרי הייחודי שעוזר לעצירות, הורדה במשקל, עור בריא, מחלות לב, והידלדלות עצם

מהו הפרי שמועיל למראה עור בריא ואפקט אנטי אייג'ינג, ירידה במשקל והגברת תחושת השובע, מסייע כנגד סרטן, עצירות, הידלדלות עצם, כולסטרול ומחלות לב?

תזונהרפואה משלימה
הפרי הייחודי שעוזר לעצירות, הורדה במשקל, עור בריא, מחלות לב, והידלדלות עצם. צילום:andreas N Pixabay

מיהו הפרי הייחודי שעוזר להפחתת עצירות ולשיפור פעילות מערכת העיכול? מהו הפרי שמועיל לירידה במשקל והגברת תחושת השובע בשל תכולת הסיבים והחומר המועילים בו? מה הפרי הטעים שמסייע כנגד סרטן, כולסטרול גבוה ומחלות לב? מהו הפרי הייחודי שמועיל נגד הידלדלות העצם ושמירה על בריאות העצמות וחיזוק המערכת החיסונית עם נוגדי חימצון?

לפני שנפרט על סגולותיו של הפרי הטעים נדגיש; אם אתם סובלים ממחלות, מצבים רפואיים ותסמינים כמו כולסטרול גבוה, השמנה, עצירות, או בעיות עצם, פנו לאבחון מקיף וייעוץ רפואי. לאחר אבחון יסודי, תוכלו להוועץ ברופא המטפל לגבי שילוב של טיפולי רפואה משלימה, תזונה מבריאה, צמחי מרפא או תוספים. זאת באופן שמשתלב באופן מיטבי בטיפול ואינו גורם להתנגשות והשפעה מזיקה של התפריט על התרופות והמצב הרפואי. אז מיהו אותו פרי שמועיל לבריאות כל כך?

אלו הם שזיפים, הידועים מדעית בשם Prunus domestica, ובאנגלית Plum. הם לא רק טעימים אלא גם מציעים מגוון של מינרלים חיוניים, ויטמינים ורכיבים מועילים לבריאות. אז למה טוב לאכול שזיף? האם שזיף אדום בריא? פירות עסיסיים אלו עשירים בנוגדי חמצון, סיבים וויטמינים ומינרלים שונים הממלאים תפקיד מכריע בתמיכה במגוון היבטים. אז במה הם מועילים?

הפרי עתיר הויטמינים, המינרלים והסיבים שעוזר נגד השמנה, עצירות, סרטן וכולסטרול

אז מה היתרונות של שזיפים? למה טוב לאכול שזיפים? האם אכילת שזיף אדום בריאה? האם שזיף משמין? ראשית, נענה כי שזיף הוא פרי בריא ומועיל, כולל ויטמינים כמו ויטמין A, K, C וגם ויטמין B, וכלל גם מגנזיום ומינרלים. שזיף אינו משמין והוא אף מסייע להורדה במשל למרות מתיקותו, כפי שנפרט בהמשך. ומדוע טוב לאכול שזיפים מיובשים ובמיוחד טריים? אלה הם היתרונות של שזיפים:

1. שזיפים מסייעים נגד עצירות: שזיפים מהווים מקור מצוין לסיבים תזונתיים. סיבים תזונתים מסייעים לעיכול ומונעים עצירות. סיבים מוסיפים נפח לצואה שלנו, מקלים על יציאות חלקות ומועילים למערכת עיכול בריאה. על ידי שילוב שזיפים בתזונה שלנו, אנו יכולים להקל על בעיות עיכול ולשמור על יציאות סדירות.

2. השזיפים מועילים כנגד בעיות לב: יתרון בריאותי בולט נוסף של שזיפים הוא הפוטנציאל שלהם בהפחתת הסיכון למחלות לב. השזיפים עמוסים בחומרים מזינים בריאים ללב, כולל אשלגן, מגנזיום, ויטמין C ונוגדי חמצון. אשלגן עוזר לווסת את לחץ הדם, ומפחית את העומס על מערכת הלב וכלי הדם שלנו. ויטמין C פועל כנוגד חמצון, מגן על העורקים שלנו מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. על ידי צריכת שזיפים, אנו יכולים לתמוך בלב בריא ולהפחית את הסבירות לסיבוכים קרדיווסקולריים. ממצאים שונים הראו גם כי שזיפים ומיץ שזיפים משפיעים לטובה על כולסטרול.

3. שזיפים משפיעים על הפחתת הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, חיזוק מערכת החיסון והפחתת דלקת: שזיפים מכילים פיטונוטריינטים, כגון חומצה כלורוגנית ואנתוציאנינים, בעלי תכונות נוגדות חמצון חזקות. תרכובות אלו עוזרות לנטרל רדיקלים חופשיים מזיקים ולהגן על התאים שלנו מלחץ חמצוני. הללו עשויים להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן. שזיפים מציעים גם יתרונות למערכת החיסון שלנו. ויטמין C, המצוי בשפע בשזיפים, ידוע בתכונותיו המחזקות את מערכת החיסון. הוא משפר את הייצור של תאי דם לבנים, החיוניים למלחמה בזיהומים ומחלות. על ידי צריכה קבועה של שזיפים, נוכל לחזק את מערכת החיסון שלנו ולהפחית את הסיכון לחלות. לבסוף, שזיפים ידועים בתכונות האנטי דלקתיות שלהם. נוגדי החמצון והפיטונוטריינטים המצויים בשזיפים עוזרים להפחית את הדלקת בגוף. דלקת כרונית נקשרת למצבים בריאותיים שונים, כולל מחלות לב, סוכרת ודלקת פרקים. על ידי שילוב שזיפים בתזונה שלנו, אנו יכולים להפחית דלקת ולהוריד את הסיכון לפתח מצבים אלו.

סגולות ויתרונות של שזיפים

4. השזיפים מסייעים לבריאות העצם: שמירה על עצמות חזקות ובריאות היא חיונית. במיוחד כאשר אנו מתבגרים. שזיפים מכילים מינרלים חיוניים כמו אשלגן, מגנזיום ומנגן, שכולם חיוניים לשמירה על בריאות העצם. אשלגן מסייע במניעת אובדן סידן בשתן. ואילו  מגנזיום ומנגן תורמים להתפתחות ולתחזוקה של רקמת העצם. על ידי הכללת שזיפים ובמיוחד שזיפים מיובשים בתזונה שלנו, נוכל לחזק את העצמות שלנו ולהפחית את הסיכון לאובדן עצם כמו באוסטאופורוזיס. יתרה מכך, שזיפים הם מקור עשיר לויטמין K. ויטמין K מהווה רכיב חשוב לקרישת הדם ולשמירה על בריאות העצם. ויטמין K ממלא תפקיד חיוני במניעת דימום מוגזם וקידום קרישת דם תקינה במקרה של פציעה. בנוסף, הוא מסייע בספיגת סידן, תורם לעצמות חזקות ובריאות.

5. שזיפים למשקל תקין: שזיפים הם גם דלים בקלוריות ושומן. הערך הגליקמי של שזיף נמוך והוא מתאים יחסית למי שסובל מעודף סוכרת. זאת למרות מתיקותו. זה הופך את השזיפים לבחירה מצוינת עבור אלה שמטרתם לשמור על משקל תקין או להוריד קילוגרמים עודפים. תכולת הסיבים הגבוהה שלהם יוצרת תחושת שובע, ומפחיתה את הסבירות לאכילת יתר. יתר על כן, לשזיפים יש טעם מתוק באופן טבעי, המשביע את התשוקה שלנו לחטיפים מתוקים. וזאת ללא השפעה שלילית על הבריאות שלנו כבצריכת קלוריות ריקות ומעובדות. על ידי שילוב שזיפים בתפריט דיאטה מאוזן, נוכל להפחית עודל משקל, למרות מתיקותו של הפרי הכולל סוכר אך בעל אינדקס גליקמי נמוך וטוב.

6. השפעה מועילה לבריאות העור ואפקט אנטי אייג'ינג: לשזיפים יש השפעה חיובית אנטי אייגי'נג על בריאות העור שלנו. נוגדי החמצון המצויים בשזיפים, כמו ויטמין C ובטא-קרוטן, ממלאים תפקיד חיוני בהגנה על העור שלנו מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים וגורמים סביבתיים. נוגדי חמצון אלו עוזרים לשמור על גמישות ומוצקות העור שלנו, מפחיתים את סימני ההזדקנות ומקדמים מראה צעיר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן