המשקה החם הפופולרי שמגביר סיכון לחרדה, לחץ דם וגלאוקומה

מיהו המשקה הפופולרי שמגביר סיכון למחלת הגלאוקומה, פוגע ביכולת גופנו לספוג מינרלים כמו ברזל ואבץ, עלול להוביל לחרדה, וריפלוקס ומהווה חומר משתן?

תזונהרפואה משלימה
המשקה האהוב - קפה מגביר סיכון לגלאוקומה, חרדה, בעיות עצם ולחץ דם. צילום: Pexels-tatiana-syrikova

מיהו המשקה הפופולרי שמגביר סיכון למחלת הגלאוקומה בעיניים? מהו המשקה הנפוץ שפוגע ביכולת גופנו לספוג ויטמינים ומינרלים כמו ברזל ואבץ? מיהו המשקה החם שעלול להוביל לריפלוקס ומהווה חומר משתן? מהו המשקה שעלול לעלות את רמות הכולסטרול בגוף, להגביר סיכון לחרדה ומעלה את לחץ הדם וקצב הלב? והתשובה: קפה! בעוד לצריכת קפה מתונה יכולה להיות יתרונות בריאותיים מסוימים, צריכה מופרזת או ארוכת טווח של קפה עלולה להוביל לחסרונות שונים ולהשפעות שליליות על הבריאות. למרות שלמשקה הנפוץ יש גם יתרונות בריאותיים מסוימים בצריכה מתונה כמו הפחתת שומנים בכבד, לשתיית קפה יש הרבה השפעות שליליות על הגוף. זאת במיוחד כאשר הצריכה של הקפה אינה מצומצמת.

המשקה האהוב – קפה מגביר סיכון לגלאוקומה, חרדה, בעיות עצם ולחץ דם

אז לצד יתרונות בריאותיים, לקפה ישנם מגוון של השפעות בריאותיות מזיקות. החל מהשפעה על בריאות העצמות, צרבת וריפלוקס, השפעה על הלב, בעיות במערכת העיכול. המשך בחרדה ועצבנות מוגברת למי שרגיש לכך. וכלה בנדודי שינה והשפעה על רמת הכולסטרול בגוף. לפניכם מפורטים חלק מהחסרונות של שתיית קפה:

  • נדודי שינה והפרעות שינה: הקפאין שבקפה מהווה חומר ממריץ. חומר זה עלול להפריע לאיכות השינה. צריכת קפה מאוחרת ביום או בכמויות גדולות עלולה להוביל לקשיי הירדמות או לשיבוש דפוסי השינה.
  • חרדה ועצבנות: צריכה גבוהה של קפאין עלולה להחמיר תסמיני חרדה אצל אנשים מסוימים, מה שמוביל לתחושות של עצבנות, אי שקט וקצב לב מוגבר.
  • בעיות במערכת העיכול: קפה עלול לעורר את ייצור חומצת הקיבה. זה בתורו עלול להוביל לרפלוקס חומצי, צרבת או החמרה של בעיות קיימות במערכת העיכול אצל אנשים רגישים.
  • עלייה בקצב הלב ובלחץ הדם וברמת הכולסטרול: קפאין עלול להעלות זמנית את קצב הלב ואת לחץ הדם. זה עשוי להוות בעיה עבור אנשים עם מחלות והפרעות הקשורות לבריאות הלב או יתר לחץ-דם. בנוסף, קפה עלול להעלות את רמת הכולסטרול.
  • בריאות העצם: צריכה מופרזת של קפה נקשרה לירידה בספיגת סידן, שעלולה להשפיע על בריאות העצם לאורך זמן.
  • השפעות על נשים בהריון: צריכת קפאין גבוהה במהלך ההריון נקשרה לסיכון מוגבר להפלה ומשקל לידה נמוך יותר. לכן לרוב מומלץ לנשים בהריון להגביל את צריכת הקפה שלהן.

השפעות הקפה

  • תלות וגמילה: צריכה קבועה של קפה עלולה להוביל לתלות בקפאין. תלות כזו גורמת לתסמיני גמילה כמו כאבי ראש, עייפות, עצבנות וקושי להתרכז אם הצריכה מופחתת בפתאומיות.
  • שיניים מוכתמות: קפה מכיל תרכובות שיכולות להכתים את אמייל השיניים לאורך זמן. לכן צריכת קפה עלולה להוביל לשינוי צבע השן וחיוך פחות בהיר.
  • הפרעה לספיגת חומרים מזינים: קפאין יכול לעכב את הספיגה של מינרלים מסוימים, כגון ברזל ואבץ, ועלול להשפיע על איזון התזונתי בגוף.
  • צרבת מוגברת וריפלוקס: אופיו החומצי של הקפה עלול להחמיר צרבת ותסמיני ריפלוקס חומצי אצל אנשים מסוימים.
  • אפקט משתן: התכונות המשתנות של הקפה עשויות להוביל להגביר את כמות השתן. זה בתורו עלול לתרום להתייבשות אם שתיית הקפה לא מאוזנת עם צריכת מים מספקת.

התגובות הגופניות והנפשיות לקפה משתנות מאדם לאדם, בהתאם למאפייניו ומצבו הרפואי. לא כולם יחוו את החסרונות הללו באותה מידה. מתינות מהווה מפתח חשוב לצריכת קפה כמו גם בצריכת מזונות אחרים. אם יש לך חששות לגבי האופן שבו קפה עשוי להשפיע על בריאותך, עדיף להתייעץ עם רופא.

דילוג לתוכן