חומץ תפוחים – 3 שימושים ייחודיים

מהם השימושים שניתן לעשות בחומץ התפוחים? וכיצד מחקרים מדעיים מוכיחים את השימושים בחומץ הנהוגים ברפואה העממית?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונה
חומץ תפוחים - 3 שימושים ייחודיים. צילום:Pixabay RitaE

לחומץ תפוחים שימושים שונים על פי הרפואה העממית ועל פי מחקרים מדעיים. אז מהם השימושים של חומץ התפוחים המוכחים מדעית על ידי מחקר? לפניכם רשימת שימושים חלקית. לצד זה חשוב לזכור כי רבים מן השימושים של החומץ לא הוכחו מדעית. בנוסף, מומחים בתחום הבריאות מזהירים גם לגבי חומץ וחומרים טבעיים אחרים כי השימוש בהם צריך להעשות בייעוץ עם גורם רפואי מורשה. זאת לנוכח הסיכון שהוא יזיק. כך למשל כחלק מחסרונות החומץ או הסיכונים בו יש לזכור כי השימוש בחומץ לאנשים סוכרתיים לצד שימוש באינסולין עלול להפחית את ספיגת התרופה. או לדוגמה שימוש בחומץ נמצא כחומר שעשוי לעורר בחילות או רגישות בקיבה אצל אנשים מסוימים.

חומץ תפוחים לפי הרמב"ם מועיל במיוחד בימים החמים. חומץ תפוחים מכיל חומרים מועילים שונים וביניהם גם חומצה אצטית. מדענים סבורים כי חומצה זו היא האחראית לתועלתו הרבה של החומץ למגוון שימוש הנהוגים ברפואה העממית. ברפואה אלטרנטיבית או עממית השימושים בחומץ תפוחים אורגני נעשים לצורך להפחתת משקל או דיכוי תאבון, איזון מערכת העיכול, ניקוי רעלים וחיידקים מהגוף, חומץ לטיפול באקנה, להפחתת שיהוקים או חומץ להורדת לחץ דם וכולסטרול.

חומץ תפוחים – 3 שימושים ייחודיים

אז מה המחקר המדעי מראה לגבי חומץ? כאמור לצד מחקרים המצביעים על כך שחומץ לא מועיל בחלק מהשימושים המומלצים לפי הרפואה העממית ישנם ממצאים שכן מצביעים על יתרונות השימוש בו באופן מדעי:

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן