כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים?

איך אפשר להוריד טריגליצרידים? למה טריגליצרידים גבוהים? מה הסיבות לטריגליצרידים גבוהים מידי? ומה הרמה התקינה והגבוהה של טריגליצרידים בדם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבדיאטה והרזיה
כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים? צילום: Pixabay silviarita

כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים ? מה התקופה שאמורה לעבור עד שרואים שיפור בהפחתת רמות גבוהות של טריגליצרידים בדם ? ומה טווח הנורמה וערך טריגליצרידים גבוהים בדם? לפניכם כל התשובות לגבי משך הזמן להוריד טריגליצרידים בדם וערכים תקינים וגבוהים שלהם.

ערכי טריגליצרידים גבוהים ותקינים בדם

טווח תקין של טריגליצרידים בדם בקרב בני 19 או יותר הוא פחות מ-150 מיליגרם לדציליטר. לעומת זאת טריגליצרידים גבוהים כבר מערך של 150 עד 200 מיליגרם לדציליטר. רמה זו של טריגליצרידים בדם נחשבת גבוהה גבולית. לעומת זאת רמה של 200-500 מיליגרם לכל דציליטר של טריגליצרידים נחשבת רמה גבוהה. מעל  500 מיליגרם לדציליטר נחשב רמה גבוהה מאד. טריגליצרידים ברמה גבוהה מאד או גבוהה טומנת בחובה סיכון גבוה ללקות בדלקת בלבלב ומחלות כלי דם לבביים במיוחד אצל מי שסובלים מכולסטרול גבוה.

טריגליצרידים הם התוצרים של פירוק השומן בדם. טריגליצריד הוא מולקולה של סוכר עם שלוש (טרי) חומצות שומן המצויה בדמנו. כאשר כמות הטריגליצרידים בגופנו גבוהה הדבר מהווה סיכון וגורם למחלות.

כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים?

הורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי או עם טיפול תרופתי היא חשובה במיוחד כדי להפחית את הסיכונים. חשוב לזכור כי הפחתת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי יכולה להיעשות בליווי רופא מומחה בלבד וכדאי בשילוב דיאטנית. הורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי מתמקדת בכיוונים טיפוליים שונים כמו שינוי תזונתי, הפחתת צריכת תרופות וחומרים כמו אלכוהול, סטרואידים או גלולות, איזון מחלות כמו טיפול בסוכרת והורדה במשקל. התשובה לשאלה כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים תלויה בגורם שהוביל לכך.

הורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי יכולה להעשות בדרכים שונות בליווי הגורם הרפואי המלווה במשכי זמן משתנים בין שבועות לחודשים ומעבר לכך. זאת באמצעות טיפול בגורמים השונים שהובילו לערכי טריגליצרידים גבוהים.

התשובה לשאלה כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים גבוהים בגלל צריכת מזון שומני, עודף צריכת פחמימות ושומנים, צריכת מזונות עתירי שומן טרנס יכולה להשתנות לפי משטר התזונה החדש ויכולה לארוך עד מספר חודשים. כלומר לאחר 6 חודשים נראה ירידה משמעותית ברמת הטריגליצרידים בדם. כבר לפני כן כמות הטריגליצרידים תפחת באופן מדורג ואנו צפויים לראות השפעה.

משך הזמן להורדת טריגליצרידים בדם

הדבר תלוי בקצב השינוי התזונתי למשל. ולדוגמה אם מדובר למשל בטריגליצרידים גבוהים עקב צריכת אלכוהול, ניתן לצפות לירידה משמעותית בתוך פרקי זמן קצרים יותר אם מורידים דרסטית את רמת הצריכה של האלכוהול.

כאמור, התשובה לשאלה כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים אם כן תלוי בגורם לטריגליצרידים ובאופן הטיפול בכך. במקרה של הורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי כמו סטטינים, רק באמצעות שימוש בניאצין למשל, אם נקפיד על משטר צריכת ניאצין קפדני, ניתן יהיה לראות שינוי בתוך חודשים בודדים.

כאמור, משך הורדת טריגליצרידים בדם ללא טיפול תרופתי באמצעות טיפול בגורם הבעיה כמו צריכת מזון עתיר שומן, אכילה מופרזת, צריכת פחמימות רבה, צריכת אלכוהול, מחלות כמו מחלות כליה, שימוש בסטרואידים, סוכרת,תרופות וחומרים כמו גלולות נגד הריון, סטרואידים ותרופות משתנות תלוי בתדירות הטיפול, באופי הטיפול ועוד. למשל אם לצד הפחתת אלכוהול הגורם לטריגליצרידים גבוהים, נשמש בניאצין ונצרוך מזון דל שומן רווי, נעשה פעילות גופנית מאוזנת, נפחית בצריכת מזון מעובד, הדבר צפוי להוביל להורדת הטריגליצרידים בתוך פרק זמן קצר בהרבה.

כאמור, ממצאי מחקרים שונים מעלים כי לאחר התחלת שינוי התפריט התזונתי והפחתת הקלוריות והפחמימות להורדת טריגליצרידים גבוהים ללא טיפול ברפואי, משך הזמן שלוקח להוריד טריגליצרידים הוא בתוך חצי שנה. לאחר חצי שנה ניכרה ההפחתה המשמעותית ביותר ברמות טריגליצרידים ולאחר שנה ושנתיים המשיכו רמות אלה לרדת.

 

דילוג לתוכן