טריגליצרידים – דרכי טיפול

איך מטפלים בטריגליצרידים גבוהים בדם? איך להוריד עודף טריגליצרידים? מה גורם לטריגליצרידים בדם? מהם טריגליצרידים? מדוע קיימים בדם טריגליצרידים?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
טריגליצרידים - 7 דרכי טיפול כמו המנעות מאלכוהול. צילום: Ri Butov Pixabay

איך מטפלים בטריגליצרידים גבוהים בדם? איך להוריד עודף טריגליצרידים? מה גורם לטריגליצרידים בדם? מהם טריגליצרידים? מדוע קיימים בדם טריגליצרידים? טריגליצרידים מהווים שומני דם המצויים בגופנו ומשמשים למגוון צרכים. טריגליצרידים משמשים כאנרגיה זמינה לגופנו. בדומה לכולסטרול, גם רמה גבוה של טריגליצרידים בדם גוררת נזקים ובעיות. באנשים מעל גיל 18 רמה של טריגליצרידים מעל 150 מ"ג לד"ל אינה תקינה. טווח הנורמה התקין של טריגליצרידים בגילאים הבוגרים הוא מתחת ל150 מיליגרם לדציליטר.

רמות טריגליצרידים בדם

כאשר רמות הטריגליצרידים הן בין 150 ל200 מ"ג לד"ל מדובר ברמה גבולית. טריגליצרידים ברמה שבין 200 ל500 מיליגרם לדציליטר נחשבים כרמה גבוה. ואילו טריגליצרידים ברמה שמעל 500 מיליגרם לדציליטר נחשבים כרמה גבוה מאד. רמות גבוהות של טריגליצרידים בדם או רמות גבוהות מאד נחשבות כמסוכנות במיוחד. לכן, לעיתים קרובות הרופא המטפל ייטה להמליץ במקרים כאלה על שילוב של טיפול תרופתי לטריגליצרידים לצד שינויים באורחות החיים.

לתופעת טריגליצרידים דרכי טיפול מגוונות. אז איך להפחית טריגליצרידים גבוהים? מהן שיטות הטיפול בטריגליצרידים? אילו טיפולים טבעיים בטריגליצרידים קיימים מלבד תרופות? מה מומלץ לעשות כדי להוריד טריגליצרידים בשינויי אורח חיים? טריגליצרידים נגרמים מגורמים שונים כמו שימוש בחומרים ותרופות כמו גלולות למניעת הריון, צריכת מזונות מסוימים, מחלות כמו מחלת כליה, עודף פחמימות, סוכרים או שומנים בתפריט התזונתי, צריכת אלכוהול, השמנת יתר, סוכרת ועוד. לכן, לפני שאנו פונים לשינויים באורחות החיים, שיטות טיפול טבעיות בטריגליצרידים וטכניקות כאלה ואחרות עלינו להוועץ ברופא מומחה לאבחון, ייעוץ וקבלת המלצות טיפוליות.

טריגליצרידים – 7 דרכי טיפול

לאחר שנעבור אבחון רפואי מקיף נוכל לדעת מהם הגורמים לעודף טריגליצרידים בדם. לצד טיפולים שונים כמו טיפול תרופתי לטריגליצרידים, הרופא עשוי להמליץ להפחתת טריגליצרידים דרכי טיפול אחרות:

1. נשנה את התפריט התזונתי כך שנפחית בכמות הפחמימות, הסוכרים והשומנים ובמיוחד שומן מהחי ושומני טראנס.

2. נגביר את כמות ותכיפות הפעילות הגופנית.

3. משקל יתר קשור לעודף טריגליצרידים בדם. לכן, להפחתת טריגליצרידים גבוהים, נפחית עודף משקל והשמנת יתר ונשמור על משקל מאוזן.

4. נוועץ ברופא להחלפת תרופות וחומרים המגבירים את רמות הטריגליצרידים.

5.נאבחן ונטפל באופן מקיף במחלות המגבירות את רמות הטריגליצרידים בדם כמו סוכרת ומחלות כליה.

6. אלכוהול מגביר את רמות הטריגליצרידים בדם. לכן, נפחית עד הפסקה מוחלטת של שתיית אלכוהול.

7. נקפיד על טיפול תרופתי לטריגליצרידים, במקרים בהם הרופא התווה טיפול כזה.

דילוג לתוכן