יום הולדת שנה

מה עובר עלינו ועל התינוק החדש שהצטרף למשפחה בשנה הראשונה לחייו?

שי לביא

עודכן בתאריך

הורים ומשפחהבריאות המשפחה
צילום: Pexels

התינוק המתוק שלכם כבר גדול, הוא חוגג את יום הולדתו הראשון והשמחה גדולה. אם זהו לא ילד ראשון במשפחה, האחים שלו ודאי ישמחו לשיר לו שירי יומולדת, לרקוד ריקודים, לקפוץ ולדלג ממש כפי שהם עושים בגן כשיש יומולדת לאחד הילדים וכמובן לעזור לו לנשוף על הנר שבעוגה. אם זה ילד ראשון שלכם ואתם מתכננים מסיבה גדולה והזמנה של כל בני המשפחה לאירוע המשמח, הסבירות היא שההתרגשות שלכם גדולה יותר משלו, כי הוא לא ממש מבין על מה כל המהומה. יחד עם זאת מדובר באירוע חשוב שמסמל שנה שלמה שעברה. בואו נסקור יחדיו את השנה שעברה עליכם.

חוזרים הביתה מבית החולים

איזה כיף! שחררו אתכם מבית החולים, היום אתם חוזרים הביתה ביחד. הבייבי שלכם כבר לבוש בבגדיו החדשים, אבא הביא לו את כיסא הכבוד – הלוא הוא הסלקל, שבלעדיו לא ניתן לצאת משערי בית החולים, והינה אתם מוכנים לצאת לכיוון הבית. כשתגיעו תחכה למתוק שלכם עריסה שמתאימה לממדיו הקטנים והוא יוכל להתחיל את חייו בשינה של עשרים שעות ביממה. לחלק הזה אתם תקראו בערגה – "ירח הדבש".

גזים, ריפולוקס ושאר ירקות

יחד עם הגיל מגיעים הגזים. אין מה לעשות ואין איך להימנע. מערכת ההפעלה הקטנה הזו סובלת מגזים ברמות משתנות עד שהיא תסיים את ההרצה. ולכם הורים יקרים יש זיכרונות של לילות בלי שינה, חששות, דאגות, צרחות ובכי (כן, גם שלכם), אבל השלב הזה עבר חלף לו ויחד איתו גם כל הריפלוקס. אם היה לתינוק שלכם את התופעה, אתם תזכרו איך בכל פעם שהרמתם אותו לגהק הוא למעשה פלט חצי בקבוק החוצה. אבל גם זה חלב או תמ"ל שעברו בנהר משכב הימים וטוב שכך.

נזכיר לכם גם את התופעה החביבה העונה לשם קפיצת גדילה. זו קורית אצל תינוקות עקב גדילה מהירה או קפיצה בהתפתחות. ישנם תינוקות שקפיצת הגדילה שלהם מתחילה כבר בעשרת הימים הראשונים לחייהם, כך גם בשלושה שבועות, שישה שבועות, שלושה חודשים וחצי שנה. ייתכן שהיום כשאתם נזכרים בזה אתם מגחכים לעצמכם כמה נבהלתם כשהוא רצה עוד ועוד אוכל או שהוא המשיך לבכות אחרי שאכל ולקח לכם קצת זמן לעשות את הקישור הזה שהוא פשוט צריך עוד מנה טובה של חלב כדי לחזור לישון. אבל גם זה כבר מאחוריכם.

מתחילים מוצקים

מי ידע שלהאכיל תינוק קטן, חמוד ומתוק כרוך בכל כך הרבה סבלנות, ייאוש, לכלוך ועצבים מברזל??? כן הקטן והמתוק הזה שהיום אוכל מכל הבא ליד ולא רק מהיד שלו עצמו, אלא גם מידיים של אחרים, לא רצה לאכול שום כלום בתחילת הדרך. סירב בתוקף או מרח ונמרח מכל הבא ליד או מכל ממרח שהיה בסביבה. מזל שגם זה כבר עבר.

זזים קדימה

איזה רגע נהדר זה כשהתינוק שלכם מתחיל את שלבי ההתפתחות. מחייך, מושיט ידיים קדימה אל המובייל שתליתם לו מעל הלול או בעגלה, מתהפך ומפתיע את עצמו תוך כדי, מתחיל לזחול על הגחון, עולה על ארבע ומתחיל לזוז בשובבות ברחבי הבית, מגיע לכל מיני אזורים ואוחז בחפצים, מזהה את שמו ואולי אפילו מתחיל לעמוד על שתי רגליו ולנוע בעזרת חפצים בבית. אולי עוד לא ואולי הוא כבר בכלל הולך. אלו זיכרונות נעימים שמיד מעלים חיוך רחב על השפתיים. והינה חלפה לה שנה שלמה במהירות בלי שהרגשתם, והיום אתם חוגגים לבייבי שלכם יומולדת ראשון מיני רבים. מזל טוב.

הכתבה הינה תוכן ממומן.

 

דילוג לתוכן