יתרונות בריאותיים של כורכום וכורכומין

יתרונות בריאותיים של כורכום וכורכומין: האם כורכום טוב לעור? האם כורכום בריא ללב?  למה הכורכום מועיל? האם כורכום מסייע למניעת סרטן?

רפואה משלימהקרדיולוגיה
יתרונות בריאותיים של כורכום וכורכומין. צילום:pexels-karl-solano

האם כורכום טוב לעור? האם כורכום בריא ללב?  למה הכורכום מועיל? האם כורכום מסייע למניעת סרטן? כורכום משמש כתבלין וצמח מרפא בתרבויות רבות. יתרונות בריאותיים רבים של כורכום וכורכומין כפי שהם מוכרים רפואה העממית כתרופת סבתא או בצמח מרפא בהרבולוגיה הוכחו גם בממצאים מדעיים קליניים רפואיים. מגוון מחקרים שנערכו על יתרונותיו הרפואיים והבריאותיים של הכורכום והכורכומין מצביעים על תועלותיו המגוונות.

כך למשל נמצא כי כורכום מסייע להפחתת רמת הדלקתיות בגוף. דלקתיות נמצאת כקשורה לסיכון מוגבר למחלות לב, מחלת הסרטן, התסמונת המטבולית, מחלת אלצהיימר ועוד.

יתרונות בריאותיים של כורכום וכורכומין

מה ההבדל בין כורכום לכורכומין? כורכומין מהווה את החומר הפעיל המרכזי בכורכום. כורכומין מופק ממיצוי של כורכום. אז למה הכורכום מועיל? האם כורכום טוב לעור והאם כורכום בריא ללב? האם כורכום מפחית סיכוין לסרטן? ומה הוכיחו החוקרים בשאלות אלה?

מהם היתרונות הבריאותיים של כורכום וכורכומין? מהן היתרונות של כורכום על פי המחקר המדעי?  להלן יתרונות הכורכום והכורכומין לפי המחקרים המדעיים:

  1. כורכומין מסייע להפחתת הדרדרות הלב אצל חולי לב ולמניעת בעיות לב.כך מתוך קבוצה של מעל 120 חולים שעברו ניתוח מעקפים בלב, המשתתפים בניסוי שצרכו כורכום מספר ימים לפני הניתוח לקו בהתקפי לב בשיעור נמוך יותר ב65% לעומת מי שלא צרך זאת.
  2. כורכום וכורכומין נמצא כמועיל להרג תאי סרטן. כורכומין נמצא כמפחית התפשטות סרטן, כמועיל להפחתת צמיחת תאי דם חדשים לגידולים הסרטניים. כורכומין הוכח גם כמסייע להפחתת סיכון לסרטן.
  3. כורכומין כורכומין מסייע כנוגד חימצון אנטי אוקסידנט להפחתת רדיקלים חופשיים מזיקים בגוף.
  4. האם כורכומין מסייע כנגד אלצהיימר? ישנן ראיות מחקריות המצביעות על כך שכורכומין עובר את מחסום הדם מוח ויכול לסייע להפחית שאריות פלאק עמילואיד במוח הקשור לאלצהיימר.
  5. כורכומין מסייע כנגד דיכאון.
  6. כורכומין וכורכום מסייעים לבריאות העור ולטיפול במחלות עור ולשיפור בריאות העור למשל במקרים כמו אקנה ואטופיק דרמטיטיס.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן