כולסטרול גבוה – טיפול טבעי

איך להוריד כולסטרול באופן טבעי? איזה מזון מוריד רמות של כולסטרול? מה מעלה את הכולסטרול הטוב? מה מפחית את רמות הכולסטרול הרע?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
כולסטרול גבוה - טיפול טבעי. צילום:Pixabay Andrea

איך להוריד כולסטרול באופן טבעי? איזה מזון מוריד רמות של כולסטרול? מה מעלה את הכולסטרול הטוב? מה מפחית את רמות הכולסטרול הרע?  כולסטרול הוא שומן חשוב מהווה רכיב מועיל בגופנו. עם זאת כאשר רמות הכולסטרול בגופנו גבוהות הן מזיקות ומסוכנות לנו. אז איך מורידים כולסטרול בלי תרופות? איזה מזון מוריד כולסטרול? אילו שיטות טבעיות מועילות להפחתת כולסטרול רע ולהגברת הכולסטרול הטוב? הכולסטרול ממלא תפקיד חשוב בתפקודי גוף רבים. כולסטרול מיוצר באופן טבעי על ידי הכבד, וגם נמצא במזונות מסוימים. הוא  משמש חלק חשוב בבנייה ובשמירה על תאים בריאים. הוא מסייע  ליצירת הורמונים, מיצי עיכול וויטמין D. כולסטרול הוא גם עוזר לשמור על כלי דם גמישים וחזקים ומסייע בספיגת ויטמינים מסיסים בשומן.

עם זאת, יותר עודף כולסטרול גורר סיכון בריאותי. כולסטרול גבוה מוביל  להצטברות של משקעי שומן בעורקים, ועלול להגביר את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי. לכולסטרול גבוה – טיפול טבעי מגוון שעשוי להיות מועיל לצד טיפול תרופתי ושינוי אורח חיים. כולסטרול גבוה נגרם לרוב מתזונה לא בריאה, חוסר פעילות גופנית, עישון והיסטוריה משפחתית גנטית. גורמים אחרים יכולים גם לתרום לכולסטרול גבוה, ביניהם תרופות מסוימות, מתח וסוכרת. תרופות מסוימות, כגון גלולות למניעת הריון וסטרואידים, עלולים להוביל לעלייה ברמות הכולסטרול. גם עקה, לחץ נפשי או מתח יכול גם לגרום לכולסטרול גבוה, שכן הוא גורם לגוף לייצר יותר כולסטרול כתגובה ללחץ. לצד תרופות שונות גם מחלות שונות גורמות לעודף כולסטרול. כך למשל סוכרת יכולה גם לגרום לרמות כולסטרול מוגברות. זאת מכיוון שהגוף אינו מעבד סוכר כראוי ומייצר יותר כולסטרול בתגובה.

טיפול טבעי בעודף כולסטרול

לתופעת כולסטרול גבוה טיפול טבעי אפקטיבי. אז כיצד ניתן לטפל בכולסטרול בדרכים טבעיות? האם הליכה מורידה כולסטרול? אילו פתרונות לא תרופתיים יש לכולסטרול גבוה? האם שום מוריד כולסטרול?  האם לימון מוריד כולסטרול? מלבד פתרונות תזונתיים, ניתן לטפל בכולסטרול גבוה באמצעות שינויים נוספים באורח החיים. כאמור בראש ובראשונה מצויה אכילת תזונה בריאה ושילוב מזונות להורדת כולסטרול. זאת לצד הימנעות ממאכלים עם כולסטרול גבוה. לתופעת כולסטרול גבוה – טיפול טבעי המתייחס גם לצמחי מרפא ותבלינים להפחתת כולסטרול.

לצד טיפול באמצעות שינוי תרופות הגורמות לכולסטרול או טיפול במחלות הגורמות לעודף כולסטרול , גם פעילות גופנית סדירה, הפסקת עישון והפחתת מתח מהווים שיטות טבעיות להורדת עודף כולסטרול. חשוב לזכור כי לפני פניה לפתרונות טבעיים או טיפולי רפואה משלימה לכולסטרול גבוה יש לפנות לרופא מומחה לאבחון, ייעוץ וטיפול. הגורמים לכולסטרול גבוה מגוונים וחשוב לאבחן אותם ולטפל בהם באופן מעמיק ובהתאם למאפייני המחלה והמטופל. לכן חשוב גם להוועץ ברופא בנוגע לכל טיפול שבו אנו רוצים להעזר. חשוב לזכור כי במצבים של עודף כולסטרול לעיתים נידרש להשתמש בתרופות, כגון סטטינים, להורדת רמות הכולסטרול.

כולסטרול גבוה – טיפול טבעי

אז אילו טיפולים טבעיים יש לכולסטרול גבוה? לתופעת כולסטרול גבוה טיפול טבעי ללא תרופות- אז מהו הטיפול האפקטיבי? איך מורידים כולסטרול? האם שום או ליקוריץ מורידים כולסטרול? האם פעילות גופנית כמו הליכה משפיעים על כולסטרול גבוה? לפניכם 8  דרכי טיפול ללא תרופות בכולסטרול גבוה:

1. שלבו בתפריט התזונתי צמחי מרפא להורדת כולסטרול כמו ליקוריץ, שום ובצל, שוקולד מריר ומיצוי עלי ארטישוק, לימון ומיץ לימון או עשב חיטה.

2. צרכו תבלינים המורידים כולסטרול כמו חילבה, כורכום, קינמון או תה ירוק.

3. הקפידו על פעילות גופנית סדירה והפחיתו ישיבה ממושכת. בצעו פעילות ספורטיבית במשך מספר פעמים בשבוע ובמשך אימון מצטבר בשבוע של כשעתיים וחצי לכל הפחות.

4. הפסיקו את צריכת האלכוהול ואת העישון.

5. שמרו על משקל מאוזן, והורידו במשקל עודף.

6. הפסיקו לצרוך מזונות עתירי כולסטרול כמו בשר עתיר שומן, גבינות קשות, מזונות מעובדים, מרגרנה חמאה ועוד.

7. שלבו בתפריט התזונתי מאכלים להורדת כולסטרול רע והעלאת כולסטרול טוב ביניהם ירקות, קטניות, שמן זית, דגים, אומגה 3 המצוי למשל בפשתן, אגוזים וזרעים, דגנים מלאים ועוד.

8. הקפידו על הטיפול ושינוי אורח החיים שהותווו לכם על ידי הרופא המטפל.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן