כמה קלוריות יש במשולש פיצה דקה, ביתית ורגילה?

כמה קלוריות יש במשולש אחד של פיצה רגילה או במשולש פיצה דקה? מה מספר הקלוריות שיש במשולש פיצה ביתית?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהדיאטה והרזיה
כמה קלוריות יש במשולש אחד של פיצה רגילה, ביתית או דקה? צילום: petrovhey Pixabay

כמה קלוריות יש במשולש אחד של פיצה רגילה? פיצה היא מאכל אהוב ברחבי העולם שמקורו בעיר נאפולי שבאיטליה מהמהאה ה18. מה מספר הקלוריות שיש במשולש פיצה דקה? כמה קלוריות יש בכל משולש של פיצה ביתית הפיצה הנפוליטנית המסורתית כוללת בצל עם קרום דק ופריך עם רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה ועלי בזיליקום טריים. אולם, הפיצה התפתחה עם השנים. כעת יש אינספור וריאציות ותוספות.

קיימים סוגים שונים של פיצה. פיצה מרגריטה כוללת גבינת מוצרלה, שמן זית ובזיליקום עם רוטב מעגבניות. לעומתה, פיצה מרינרה כוללת על גבי הבצק אורגנו, שום, שמן זית והיא בלי גבינה. פיצה ביאנקה – היא פיצה לבנה עם גבינת ריקוטה שאינה כוללת רוטב עגבניות וכוללת לעיתים רוטב שמנן או פסטו.

בהיבט בריאותי ותזונתי, פיצה יכולה להיות מועילה ומזיקה כאחד, תלוי במרכיבים ובגודל המנות. בהיבט הבריאותי התזונתי החיובי, פיצה יכולה להיות מקור טוב לחומרים מזינים חיוניים במינון קטן יחסית. רוטב העגבניות מספק ויטמינים A ו-C, כמו גם ליקופן. ליקופן הוא נוגד חמצון רב עוצמה. גבינת מוצרלה בפיצה או גבינות על בסיס צמחי תורמת חלבון, סידן וזרחן לארוחה. פיצות צמחוניות בתוספת ירקות כמו פטריות, פלפלים ובצל יכולות להגביר את תכולת הסיבים והוויטמינים. פיצות המבוססות על בצק מדגנים מלאים כמו שיפון וכוסמין מכילות רכיבים מזינים.

כמה קלוריות יש במשולש פיצה דקה?

עם זאת, פיצה לרוב כוללת הרבה בקלוריות, שומנים רוויים, כולסטרול ונתרן ועלולה להזיק לבריאות. בצק הפיצה במיוחד אם הוא עבה ועשוי מקמח רגיל יכול להיות עתיר פחמימות, משמין, לא מזין וחסר סיבים מועילים. בנוסף, תוספות על הגבינה הלא בריאה, עתירת הכולסטרול והשומנים עלולות לכלול בשרים מעובדים כמו פפרוני ונקניק, הכוללים שומנים לא בריאים.

אז כמה קלוריות יש במשולש פיצה דקה? משולש פיצה אחד הכולל גבינה אך בכמות בצק קטנה כולל בין 200 ל-300 קלוריות למשולש. תכולה זו לא כוללת תוספות של גבינה כמו בולגרית או נקניק פפרוני וכו.

כמה קלוריות יש במשולש פיצה ביתית?

כאשר מכינים פיצה ביתית קנויה או מבוססת על בצל שהכנו בבית,תכולת הקלוריות תלויה בכמות הגבינה ועובי הבצק לצד התוספות. פיצה ביתית שאינה מכילה כמות גבינה משמעותית כמו שנהוג לרכוש בפיצה רגילה בחנות, והיא בדרך כלל ללא תוספות כמו בולגרית או פפרוני היא כזו שהבצק שלה בדרך כלל עם כמות בצק ממוצעת. היא אינה דקה או עבה במיוחד.

לכן כמות הקלוריות של משולש פיצה ביתית שהיא בעובי בצק ממוצע וכמות גבינה לא גדולה במיוחד, וללא תוספות משמינות נוספות כמו עוד גבינות או נקניקים, נעה בין 300 ל-400 קלוריות.

פיצה לא דקה: כמה קלוריות יש במשולש פיצה רגילה בודד?

לפיצה רגילה או לא דקה, שבדרך כלל יש לה בצק עבה יותר, תכולת הקלוריות תהיה גבוהה יותר מפיצה ביתית או דקה. משולש  של פיצה רגילה מגבינה שהוא בדרך כלל 1/8 מפיצה משפחתית כולל בין 300 או 300 קלוריות ל560 קלוריות לכל משולש, בהתאם לעובי הבצק, כמות הגבינה וללא תוספת.

בעוד שהרבה אנשים יכולים ליהנות מפיצה מידי פעם ללא סיכון גבוה לבריאות, יש כמה קבוצות של אנשים שייתכן ויצטרכו לנקוט משנה זהירות או להגביל את צריכתם.

קבוצות אלו כוללות: אנשים הסובלים מהשמנת יתר משמעותית ותופות כמו יתר לחץ דם, שומני דם גבוהים, או סיכון למחלות לב. גם אנשים עם אי סבילות ללקטוז או אלרגיות לגבינה, אלרגיות לעגבניות, תבלינים, פלפלים או פטריות. וכן אנשים עם אי סבילות לגלוטן או צליאק שצריכים לבחור בפיצות ללא גלוטן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן