תא לחץ – מחיר, יתרונות ואיך מתבצע טיפול בתאי לחץ?

איך מתבצע הטיפול בתאי לחץ? מה המחיר של תא לחץ? מה היתרונות של רפואה היפרברית? כמה טיפולים בדרך כלל ממליצים בשימוש בתאי לחץ חמצן?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדעמוסדות וארגונים רפואיים
תא לחץ - מחיר, יתרונות ואיך מתבצע טיפול בתאי לחץ? צילום: Pixabay andrasgs

מחפשים תא לחץ בצפון? רוצים להשתמש בתא לחץ באיזור המרכז? מהם תאי לחץ בכלל? איך מתבצע הטיפול בתאי לחץ? מה המחיר של תא לחץ? מה היתרונות של רפואה היפרברית? כמה טיפולים בדרך כלל ממליצים בשימוש בתאי לחץ חמצן? רפואה היפרברית מהווה תחום רפואי בו משתמשים בלחץ אטמוספירי גבוה עם ריכוז חמצן גבוה לריפוי אנשים עם בעיות רפואיות כמו כוויות, נזקי קרינה ופצעים. לצד זה רבים משתמשים בתאי לחץ כדי לטפל במצבים רפואיים אחרים.

לאחר ייעוץ רפואי, במסגרת שימוש ברפואה היפרברית, מוכנס המטופל לתא לחץ בו הוא נמצא בחלל סגור בו לחץ האוויר הוא בין 1.4 ל-2 אטמוספירות. במהלך זמן השהיה של המטופל בתא הלחץ הוא חובש על פניו מסיכת חמצן אליה מוזרם גז חמצן בריכוז גבוה.

מה המחיר של תא לחץ?

תא לחץ- מחיר: מהם המחיר הנהוג עבור טיפול יחיד בתא לחץ ואיך זה עובד? תא לחץ חמצן משמש למגוון שימושים בבתי חולים שהורשו לכך. גם קליניקות פרטיות מטפלות בתאי לחץ אך בלחץ אטמוספירי נמוך יותר. בעוד שבבתי חולים המחירים בישראל נעים בטווח שבין 300 ל600 ש"ח לשעה עד שעה וחצי של טיפול יחיד בתא לחץ, בקליניקות פרטיות של תא לחץ בחיפה, תאי לחץ בתל אביב או תא לחץ בירושלים מדובר במחיר שבין 200 ל700 ש"ח לשעה עד שעה וחצי של טיפול במספר אומוספירות נמוך יותר. זאת גם כתלות במספר הטיפולים הנרכש.לעיתים קרובות הפיקוח ברפואי בקליניקות הוא ללא השגחה רפואית צמודה של רופא המצוי במקום בכל טיפול.

איך מתבצע טיפול בתא לחץ?

איך הטיפול מתנהל בתא לחץ? ברפואה היפרברית, חולים ממוקמים בתא מעוצב במיוחד הנקרא תא היפרברי – תא לחץ חמצן. החדר מצוי בלחץ עם 100% חמצן טהור, והמטופל נושם אוויר עשיר בחמצן עם מסיכה על פניו כשהוא בפנים. הלחץ האטמוספרי המוגבר מאפשר לכמות גדולה יותר של חמצן להתמוסס בזרם הדם. דבר זה מוביל לרמות חמצן גבוהות יותר ברקמות. הטיפול מתבצע במשך כשעה עד שעה וחצי. לרוב מבצעים מינימום 20 טיפולים ולעיתים המספר המומלץ הוא 60 טיפולים. זאת בהתאם למאפייני המטופל לפי ייעוץ רפואי לאחר פגישה עם רופאה מומחה ברפואה היפרברית.

מה היתרונות של תאי לחץ?

מה היתרונות של תא לחץ חמצן? בישראל למשל כחלק מן ההתוויות של תא לחץ הוא משמש באופן הממומן על ידי קופות חולים מסוימות כנגד נזקים שנגרמו מקרינה, אנמיה עקב אבדן דם קיצוני, פצעים מוגלתיים במוח, זיהומים ברקמות רכות שאינם בעצם, זיהומי עצם שאינם מגיבים לטיפולים אחרים, פצעים שיש קושי לרפא, כוויות חום, למי שעברו השתלת עור במקרים מסוימים, בעיות שמיעה עצביות לאחר טיפולים מסוימים שמוצו ועוד.

ולאילו שימושים ההתוויה הרפואית של תא לחץ נחשבת אפקטיבית בעולם? מהם היתרונות והתועלות של תאי לחץ בהתוויות בעולם? תא לחץ חמצן נחשב כמסייע למגוון בעיות ובין היתר לטיפול בנמקים, בעיות עור, אי ספיקת עורקים, אובדן שבמיעה, הרעלת פחמן דו חמצני, אנמיה חזקה, נמק, דלקת נמקית, נזקי קרינה לחולי סרטן, בעיות עקב השתלות עור ועוד.

 

דילוג לתוכן