מהי זריקת הפלא החדשה להרזייה, מה הסודות והסיכונים בה ומה היא עושה לפנים?

מהי הזריקה החדשנית להורדה מהירה במשקל? איך היא גורמת להרזיה ושובע ומה הסודות המסתתרים מאחוריה? מה הסיכונים בזריקות שרבים מהישראלים משתמשים בהן?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדעדיאטה והרזיה
מהי זריקת הפלא החדשה להרזייה, מה הסודות והסיכונים בה ומה היא עושה לפנים? צילום: Rafif Al Hashmi Pixabay

מהי זריקת הפלא החדש סקסנדה ואוזמפיק? כיצד היא פועלת? מה הסודות המסתתרים מאחוריה ואיך היא עלולה להשפיע על הפנים? מה הסיכונים הפוטנציאלים בזריקות הייחודיות שמעוררות עניין בישראל ובעולם? מדוע המוני אנשים פונים לזריקות החדשניות אוזמפיק וסקסנדה להורדה מהירה במשקל? מה החסרונות בזריקות יחודיות אלה המסתתרים ועלולים לגרום לתופעות ונזקים חמורים? רבים בישראל ובעולם סובלים מהשמנה ועודף משקל. עודף משקל מהווה בעיה חמורה הגורמת למחלות לב, סרטן ושבץ.

לצד זה, משקל עודף והשמנת יתר גורמים גם למגבלות תפקודיות. ועבור חלק מהסובלים מהם גם גורמים לקושי בדימוי העצמי ולדימוי עצמי אסתטי שלילי. לכן רבים מבקשים להוריד במשקל במגוון שיטות. על רקע תופעות אלה, זריקות להרזייה קנו אחיזה רבה הגוברת והולכת בקרב מי שמבקש להוריד במשקל במהירות. מהי זריקת הפלא החדש להורדה מהירה במשקל? איך היא גורמת להרזיה ושובע ומה הסודות המסתתרים מאחוריה? מה הסיכונים בזריקות שהמוני ישראלים כבר משתמשים בהן?

מהי זריקת הפלא להרזייה מהירה ומה סודותיה?

מהו הטיפול התרופתי של הזריקות החדשניות להרזייה? הסוד התגלה לאחר שמדענים גילו חומר שגורם להשפעה על האינסולין. אינסולין הוא הורמון הקשור בויסות הסוכר בדם. המדענים גילו שתרופה זו הובילה לשיפור משמעותי במצבם של חולי הסוכרת. אך לצד זה התגלתה תופעה ייחודית נוספת. המטופלים דיווחו גם על כך שהזריקות שקיבלו להורדת הסוכר הובילו לירידה דרמטית במשקל.
גילוי זה הוביל לפיתוח טיפול חדשני של זריקות הניתנות באופן שיטתי למטופלים לשם הורדה מהירה במשקל.
התרופות פועלות באופן דומה להורמון GLP-1. לאחר שאנו אוכלים, הורמון זה מיוצר במערכת העיכול ומופרש למחזור הדם. ההורמון משנה את הפקת האינסולין בלבלב בהתאם לרמות הסוכרים בדמנו. החומר שבזריקות בדומה להורמון משפיעים על גופנו באופנים שונים. כך מצאו כי הזריקה לירידה במשקל משפיעה על מרכז הרעב במוחנו. כך היא מובילה לתחושת שובע מוגברת המועילה להפחתת האכילה. בנוסף, הזריקה משפיעה על התנועה של הקיבה. היא מסייעת להפחית את רמת ייצור גלוקוגן בכבד שגורם להפרשת סוכר למחזור הדם. בנוסף, התרופה שבזריקת הורדה במשקל מווסתת את הפרשות הורמון האינסולין. ובשורה התחתונה- הזריקות מועילות להפחתה משמעותית במשקל במהירות גבוהה יחסית. כמובן שראוי לאחר ייעוץ רפואי לשלב שינוי תזונתי ופעילות גופנית להשגת תוצאות מיטביות. ולא לסמוך רק על הזריקות להפחתת המשקל אלא לשלבן בשינוי אורח חיים בריא.
קופות החולים בישראל החלו להציע את טיפול זריקות להפחתת עודף משקל אלו למבוטחי הביטוחים המשלימים. כך מי שסובל מעודף משקל וקיבל מרשם מהרופא, יכול לקבל זריקות בתשלום שרובו מוחזר על ידי קופות החולים. עד כה ישראלים רבים מיהרו לקבל את המרשם לקבלת זריקות ההרזיה. אך מהם הסיכונים בזריקות מעין אלה? מה הסוד של הזריקות שעלול להשפיע לרעה על הבריאות, לצד ההשפעה בירידה במשקל?
כיום קיימות שתי תרופות המוצעות כזריקות להרזיה. בעוד שאוסמפיק ככל הנראה מציגה נתונים טובים יותר לגבי יעילותה בהרזיה מהירה, היא לא אושרה בישראל לטיפול להשמנה בלבד. היא ניתנת לחולי סוכרת ולא אושרה כטיפול להרזיה בלבד. לשם קבלתה נדרש לפנות לרופא לקבלת מרשם ולקבל אישור לשימוש חריג בתרופה. זאת אם נרצה להשתמש בה להרזייה ולא לטיפול בחולה סוכרת. לעומתה מוצעות זריקות הרזיה לירגלוטייד (אחד משמות המותגים הוא סאקסנדה בישראל) הנמכרות למול מרשם בלבד. בהן אין צורך באישור שימוש חריג.
התרופה סקסנדה ניתנת בזריקות תת עוריות מידי יום. ואילו אוזמפיק ניתנת פעם בשבוע בלבד. הזריקות ניתנות באופן שהולך ועולה בשל תופעות של התרופה. הזריקות מיועדות לבני גיל 18 ויותר. זאת משום שהן מותוות לשימוש בהשמנה. עם זאת יעילותם ככל הנראה עשויה להיות נמוכה יותר. לצד זה יעילות אוזמפיק נמצאה כגבוה יותר בהשוואה לסאקסנדה בהשוואה במינון אוזמפיק גבוה. כך שהתוצאות השונות אינן ברות השוואה הוגנת. ולסיכומו של דבר ניכר כי שתי הזריקות מסייעות כנגד הרזיה במידות כאלה ואחרות. אך האם הזריקות מושלמות? חפות מסיכונים? מה הסוד הטיפולי המסתתר מאחריהן ?

מה הסיכונים בזריקות להרזייה מהירה?

איך זריקות ההרזיה עלולות להשפיע על הקמטים ועור הפנים? מהם הסיכונים בשימוש בזריקות נגד הרזייה? מהן תופעות הלוואי בשימוש בהן? ממה כדאי להזהר? מהן הסודות שאנו נוטים לא להחשף אליהם לגבי שימוש בתרופות אלה ואחרות להרזייה? לפניכם רשימה של אתגרים, קשיים, תופעות לוואי וסיכונים הקשורים בזריקות להרזייה:

  • הזריקות עלולות להשפיע על הרזיה של הפנים באופן הגורם ל"פני אוזמפיק" כלומר פנים רזות שמדגישות קמטים ועור רפוי.
  • הזריקות גורמות לתופעות לוואי בשל השפעה על מערכת העיכול ביניהן גזים, נפיחות בבטן ושלשולים.
  • לתרופות בזריקות ההרזיה יש השפעות גופניות כמו בחילות, עצירות, הקאות וחוסר נוחות במערכת העיכול.
  • חלק מתופעות הלוואי והסיכונים האפשריים בשימוש בזריקות להרזיה עשויים לכלול כאבי בטן, טשטוש ועייפות, כאבי ראש, דלקת במעי ותגובות אלרגיות ברמות שונות.
  • הזריקות עלולות להוביל להשפעה שלילית חמורה כמו כשל כלייתי, גם לאנשים ללא היסטוריה של בעיות בכליות.
  • זריקות ההרזיה עלולות להוביל גם לסרטן בלוטת התריס.
  • הזריקות עלולות להוביל לתופעות כמו דלקת של הלבלב.
  • התופעות עלולות להמשך לאורך זמן.
  • תופעות הלוואי זריקות ההרזיה משפיעות על העדפות התאבון ועשויות להפחית משיכה למזונות עתירי שומן ומלח ולהגביר השתוקקות למזון מתוק.
  • חובה לקבל מרשם רופא לזריקות ולוודא כי החומר בתרופה אינו סותר או בעייתי בהקשר של טיפול או מצב רפואי אחר.
  • זריקות ההרזיה מכילות תרופה המחייבת מרשם רופא. הן אינן מתאימות לנשים בהריון ונשים המניקות.
  • אין להשתמש בזריקות להרזייה אצל מי שסובל מאי ספיקת כליות מחשש להשפעות שליליות.
  • ניתן לבצע פעילות גופנית, לאכול באופן מותאם, ולהמשיך ליטול תרופות ותוספים, בהתאם לאישור רופא.
  • זריקות להרזייה לא מיועדות לצעירים וילדים מתחת לגיל 18.
  • זריקות לא נבדקו מבחינת בטיחות בקרב מבוגרים בני גיל הזהב באופן יסודי ורחב היקף. ולכן השימוש בקרב מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר אינו מומלץ עד פרסום מחקרים נרחבים המצביעים על בטיחות גם באוכלוסיות אלה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן