מזון העל המיוחד להרזייה, נגד עצירות ונפיחות, מחלות לב וסוכר גבוה

מהו מזון העל הטעים שמסייע להורדה במשקל והרזייה, נגד בעיות במערכת העיכול, מחלות לב, המתאים לחולי סוכרת ולהורדת סוכר?

תזונהרפואה משלימה
מזון העל קינואה להפחתת משקל, בעיות עיכול, סוכר גבוה ומחלות לב. צילום: Veganamente Rakel S.I. from Pixabay

מהו מזון העל הטעים שמסייע להורדה במשקל והרזייה? מיהו האוכל הייחודי שמסייע נגד בעיות במערכת העיכול כמו עצירות ונפיחות? מהו אוכל העל המועיל נגד מחלות לב?מיהו המזון שמועיל נגד סוכר גבוה בדם ומתאים לחולי סוכרת מסוג 2?

זוהי הקינואה Quinoa , דגנים מדומים נטולי גלוטן, שמקורם בדרום אמריקה, צברה פופולריות ברחבי העולם כמזון על. לקינואה פרופיל התזונתי יוצא דופן. היא טומנת בחובה יתרונות בריאותיים רבים. שילוב קינואה בתזונה בריאה יכול להיות דרך טעימה ומזינה לשפר את הרווחה הכללית.

קינואה מכונה "מזון על" בשל הפרופיל התזונתי יוצא הדופן שלה. היא מהווה מקור חלבון מלא. כלומר אוכל שמכיל את כל תשע חומצות האמינו החיוניות הנחוצות לבריאות מיטבית. הקינואה עמוסה גם בוויטמינים ומינרלים, כולל מגנזיום, ברזל, אבץ וויטמינים מקבוצת B. חומרים מזינים אלה ממלאים תפקיד מכריע בייצור אנרגיה, בתפקוד החיסוני וברווחה הכללית. אז לפני שנבין איך קינואה עוזרת לבריאות הלב, להרזיה, לסוכר גבוה ועוד, בואו נבין מה יש בקינואה?

רכיבים תזונתיים של קינואה

מה יש בקינואה שהופך אותה לבריאה כל כך? מה הרכיבים התזונתיים בקינואה?

1. חלבון: קינואה נחשבת לחלבון מלא, כלומר היא מכילה את כל תשע חומצות האמינו החיוניות. מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור צמחונים, טבעונים ואלה המבקשים להגדיל את צריכת החלבון שלהם.

2. פחמימות: קינואה היא פחמימה מורכבת בעלת אינדקס גליקמי נמוך. ביא מספקת מקור אנרגיה יציב מבלי לגרום לעליות חדות ברמת הסוכר בדם.

3. שומנים: קינואה דלה בשומן. היא מכילה שומנים חד בלתי רוויים ורב בלתי רוויים בריאים ללב, כולל חומצות שומן אומגה 3.

4. מיקרונוטריאנטים: קינואה כוללת ויטמינים, מינרלים וסיבים בריאים.קינואה היא מקור טוב למספר ויטמינים, כולל ויטמינים מקבוצת B (כגון B1, B2 ו-B6), ויטמין E וחומצה פולית. כמו כן קינואה עשירה במינרלים כמו מגנזיום, אשלגן, זרחן וברזל, החיוניים לבריאות הכללית. בנוסף, קינואה היא מקור מצוין לסיבים תזונתיים, שיכולים לשפר את העיכול ולסייע בניהול המשקל.

מזון העל קינואה להפחתת משקל, בעיות עיכול, סוכר גבוה ומחלות לב

  1. מסייעת לבריאות הלב: שומנים בריאים, סיבים תזונתיים וחומרים מזינים חיוניים הנמצאים בקינואה תורמים לשיפור בריאות הלב. זאת על ידי הפחתת דלקת ושיפור רמות כולסטרול.
  2. משפר את איזון רמות הסוכר בדם: לקינואה אינדקס גליקמי נמוך. תכולת הסיבים הגבוהה בקינואה עוזרת לווסת את רמת הסוכר בדם על ידי האטת ספיגת הגלוקוז לזרם הדם.כלומר היא גורמת לעלייה איטית ויציבה יותר ברמות הסוכר בדם. זאת בהשוואה למזונות בעלי רמות גליקמיות גבוהות כמו דגנים. זה הופך אותו לבחירה אידיאלית עבור אנשים עם סוכרת או אלה המעוניינים לנהל את רמות הסוכר בדם.
  3. מחזק את המערכת החיסונית ואנטי דלקתית: הקינואה מכילה מספר תרכובות, כמו קוורצטין וקאמפרול, בעלות תכונות אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון. זאת באופן המשפיע על רמת הדלקתיות בגוף. כמו כן, הפרופיל התזונתי העשיר של קינואה תומך במערכת חיסון בריאה, ומסייע לגוף להילחם בזיהומים ומחלות.
  4. מחקר על השפעת הקינואה על הבריאות המטבולית: ממצאים מדעיים הראו כי שילוב קינואה בתזונה שיפר את פרופיל השומנים בדם והפחית דלקת אצל אנשים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר, מה שמרמז על יתרונות פוטנציאליים לבריאות מטבולית.
  5. השפעת קינואה על בריאות המעי: ממצאים מדעיים העלו כי צריכת קינואה השפיעה לטובה על חיידקי המעיים והפחיתה דלקת. קינואה נמצאה כמסייעת לבריאות מערכת העיכול: תכולת הסיבים הגבוהה בקינואה יכולה לשפר את העיכול ולהפחית תסמינים של בעיות במערכת העיכול כמו עצירות ונפיחות.
  6. קינואה ושמירה על משקל והרזיה: קינואה היא מזון עתיר רכיבים תזונתיים שיכול להועיל לניהול משקל. ממצאים מדעיים הצביעו על כך שאכילת קינואה גורמת לתחושת שובע מוגברת. הדבר מצביע על כך שקינואה עשויה להועיל לניהול משקל. תכולת הסיבים והחלבון הגבוהה של קינואה מקדמת תחושות מלאות ומפחיתה את התיאבון. זה בתורו עשוי  לסייע במניעת אכילת יתר. בנוסף, קינואה דלה יחסית בקלוריות בהשוואה לדגנים אחרים ומהווה מקור טוב לפחמימות מורכבות. זה הופך אותה לבחירה מספקת ומזינה עבור אלו המעוניינים לשמור על משקל תקין.

איך לשלב קינואה בתזונה בריאה

ואם תרצו טיפים לבישול והגשה קינואה שימו לב לשטוף היטב את הקינואה לפני הבישול. זאת כדי להסיר ציפוי ספונין מריר. מבשלים קינואה במים או בציר ביחס של 2:1 בין נוזל לדגנים, ומבשלים על אש קטנה עד שהיא רכה ושקופה, כ-15 דקות. מפרידים את הגרגירים מזלג ומגישים כתוספת, בסלטים או כבסיס לחלבון וירקות.

תוכלו להוסיף קינואה לארוחות במגוון תבשילים, כגון סלטים, מוקפצים וקערות דגנים. היא יכולה לשמש גם כתחליף לאורז או פסטה, או אפילו כבסיס לדייסת ארוחת בוקר.

שימו לב, אם הינכם סובלים ממחלות, מצבים רפואיים או תסמינים כמו עצירות, מחלות לב או סוכרת, לוקחים תרופות או תוספים, הוועצו ברופא ודיאטנית לפני שינוי תזונתי משמעותי.

קינואה היא מזון רב-תכליתי ומזין המציע יתרונות בריאותיים רבים, הודות לפרופיל התזונתי המרשים שלה. על ידי שילוב קינואה בתזונה מאוזנת היטב, תוכלו ליהנות מארוחות טעימות תוך העצמת הבריאות שלכם.

דילוג לתוכן