מה לעשות בחופש בבית

16 רעיונות מה לעשות בחופש בבית : פעילויות ייחודיות מלימוד שפה, נגינה, טריוויה וחידות, כתיבה, אומנות או יצירת מוזיקה אלקטרונית ועד כתיבה, מציאת עבודה או אפייה.

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הילדחינוך, חברה, משפט
מה לעשות בחופש בבית. צילום Albrecht Fietz Pixabay

מה אפשר לעשות בחופש כשאנחנו בבית וכיצד לבלות בכיף כשמשעמם ומיצינו את כל הרעיונות והדרכים להעביר את הזמן הן שאלות שכיחות בחופשות של החגים, בחופש הגדול או בחופש שנכפה בשל בידוד או בגלל סגר. אז לפניכם 16 רעיונות מה לעשות בחופש בבית. הפעילויות המוצעות ייחודיות לביצוע בתוך הבית כשלא רוצים לצאת מתחומי הבית או לא יכולים מסיבות כאלה ואחרות כאמור. ניתן לחפש ברשת עוד הצעות ורעיונות מה לעשות כשמשעמם על מנת למצוא מגוון רחב של אפשרויות מהנות מה לעשות בחופש בבית. זאת בין אם נעשה את הפעילויות הללו בבית לבד. וזאת בין אם נבחר באחרים, הורים או חברים להיות חלק ממה שאנחנו עושים.

16 רעיונות מה לעשות בחופש בבית

אם כן, לפניכם 16 רעיונות מה לעשות בחופש בבית. אפשר לעשות אותן בחופש הגדול, בחופשת שבתון וחג או בחופש כפוי כאמור. העיקר הוא להרחיב את תחום הפעילויות שלכם מעבר למה שאתם כבר עושים או עשיתם ושיעמם אתכם אל פעילויות מהנות שיוסיפו עניין והנאה ליומכם. אז הנה עשר הרעיונות מה לעשות בחופש :

  1. לפתור לבד או יחד עם אחרים שאלונים, חידות, תשבצים, תשחצים, סודוקו,שאלוני טריוויה וידע כללי או חידונים ושאלות טריוויה בנושאים ספציפיים כמו טריוויה מדעית, או שאלות בנושא גוף האדם, כימיה, רפואה או מחשבים. ניתן להעזר באינטרנט למצוא מגוון של משחקים חינוכיים לילדים, שאלות וחידות מעין אלה.
  2. לעצב מחדש את החדר, לשנות את מיקומי הריהוט, לפנות ריהוט קיים, לצבוע, להחליף, לתלות תמונות, להדביק על הקיר פריטים דקורטייבים כמו מדבקות או להוסיף עציץ או פריטי עיצוב שונים לחדר.
  3. לצייר, לפסל, לאייר, לצבוע, לגלף, לסרוג, לרקום, לעצב או לעסוק באומנות מהנה אחרת. אפשר להעזר בהרבה סרטוני הדרכה המצויים ברשת האינטרנט לצורך שיפור המיומנות.
  4. להקשיב למוזיקה, כולל סוגי מוזיקה חדשה שחברים ממליצים לכם להקשיב לה או בני משפחה. האזנה ופיתחלת האופקים לסוגי מוזיקה אחרים יכולה להיות מהנה וחוויתית לעשות בחופש בבית גם לבד. לשחק עם אחרים (בני הבית או חברים) במשחקי אינטרנט עם כמה שחקנים או בקונסולת משחק.
  5. ללמוד נגינה בכלי מוזיקה או להשתפר בנגינה אם כבר יודעים מוזיקה.
  6. למצוא אפיקי הכנסה באמצעות שימוש בזמן הפנוי למצוא איך לעבוד מהבית ולהכניס כסף תוך שימוש מושכל בזמן הפנוי שלנו לעשיה פרודוקטיבית ומכניסה.
  7. לעשות בתוך הבית או בתוך החדר פעילות גופנית. פעילות ספורטיבית מותאמת, להורדה במשקל, להעלאת מאסת שריר או למטרות אחרות יכולה למלא זמן רב, מועילה גופנית ומעצימה נפשית. זאת מלבד ההשפעה על שינוי המשקל וחיטוב הגוף.
  8. ללמוד שפה חדשה או לחזק את כישורי השפה. לימוד של שפה חדשה כמו ספרדית יכול להיות מהנה לעשות בחופש בבי. מנגד נתן גם לשפר את כישורי השפה הקיימים. למשל לחפש קורס אונליין באנגלית למתחילים או למתקדמים. למשל להשקיע בלימודי אנגלית לשיפור יכולת השיחה שלנו באמצעות אפליקציה. או בשפות אחרות.
  9. ליצור מוזיקה דיגיטלית. תוכנות ליצירת מוזיקה ברשת האינטרנט זמינות ובחינם. הפקת מוזיקה אלקטרונית או אחרת באמצעותן היא פשוטה ועשויה להפוך לתחביב מהנה ולא רק לזמן של החופש.
  10. ליצור אומנות דיגיטלית באמצעות תוכנות מחשב לעיצוב גרפי. ניתן להכין באמצעותן סרטוני אנימציה, תמונות, איורים, עיבודים גרפיים והרבה יצירות אחרות.
  11. לצפות בהרצאות וסדנאות בנושאים שמענינים אותנו. כהללו יכולים לשמש כהעשרה ופעילות להעביר את הזמן כשתוהים מה אפשר לעשות כשמשעמם. למשל לצפות בסרטונים אודות שיפור הבטחון העצמי בTED, צפיה בסרטונים איך לא לפחד מלדב בכיתה מול תלמידים אחרים ביוטיוב או לדוגמה הדרכות איך לשווק נכון ברשת.
  12. להזמין חברים או בני משפחה ולשחק בבית משחקי קופסא ולוח כמו קטאן, מונופול, פוקר, טאקי או רמי. אפשר לשחק גם שח מט, דמקה, שש בש. אפשר גם לקנות פאזל ולהרכיב.
  13. ליצור בבית פעילויות מהנות ומבדרות כמו הכנה ביתית של ניסויים מדעיים.
  14. ללמוד לרקוד, לשפר את יכולת הריקוד או סתם להנות מריקוד ושחרור של הגוף לצלילי מוזיקה. אפשר להעזר בסרטוני הדרכה חינמיים איך לרקוד.
  15. אפייה או בישול ביתי. אחת התשובות מה לעשות בחופש בבית יכולה להיות טמונה במטבח. אפייה או בישול ביתי יכולה להיות מהנה וטעימה.
  16. לכתוב סיפור קצר, יומן אישי המתאר חוויות או אפילו ספר קצר או נובלה עבת כרס.

דילוג לתוכן