9 רעיונות מה אפשר לעשות כשמשעמם

מה עושים היום כשמשעמם? 9 רעיונות יצירתיים מה עושים היום כשמשעמם בבית, בשבת, בעבודה או לבד בעזרת פעילויות פנאי, חברה ויצירה ייחודיים ומהנים

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
הצעות לרעיונות מה אפשר לעשות כשמשעמם. צילום: Pixabay Ryan McGuire

מה עושים היום כשמשעמם? להלן תשע רעיונות יצירתיים מה עושים היום כשמשעמם. רעיונות אלה כוללים פעילויות פנאי, למידה, חברה ויצירה. ההצעות מעניקות מענה לרבים המבקשים לדעת מה אפשר לעשות כשמשעמם או מה לעשות בבידוד.

ולעיתים רבים רק מבקשים לדעת מה אפשר לעשות בלי קשר לסגר או בידוד. אלא רבים מבקשים לדעת מה לעשות בבית כשחווים שעמום או מה לעשות בשבת.

רוב הפעילויות המוצעות ניתן לבצע בבית לבד. אפשר לשתף בהן חברים, בני משפחה או אחרים. חלקן מצריכות אדם אחר וחלקן מתאפשרות לביצוע לבד כשמעמם.

אז מהן הפעילויות המוצעות למי שחווה שיעמום בבית, במשרד, בבידוד, בסגר או בעבודה או בזום. מה הן הרעיונות שאפשר לעשות בבידוד, או מה לעשות כשמשעמם בשבת או במהלך היום כשמשעמם לי? בואו נתחיל.

9 רעיונות מה אפשר לעשות כשמשעמם

לפניכם 9 הצעות ורעיונות מה אפשר לעשות כשמשעמם, מה עושים היום או מה לעשות בבידוד או בשבת כשחשים שעמום. :

1. לעסוק בשיפור מודעות גוף, טיפוח הגוף, פעילות ספורטיבית, התעמלות או כושר. ניתן לבצע זאת על ידי פעילות ספורטיבית בבית. אפשר גם להתחיל לעשות פעילות גופנית מתונה יותר כמו יוגה, ג'ודו, טאי צ'י, קונג פו, ריקוד, קרב מגע ועוד. על כל אחד לבצע פעילות גופנית לפי מגבלותיו ומצבו הבריאותי. רצוי להתחיל פעילות גופנית לאחר שמתייעצים עם גורם מומחה כמו רופא וכן מאמן כושר או מומחה בתחום הרלוונטי. לאחר מכן ניתן להעזר בלמידה של עיסוק בשיפור מודעות גוף ואימון באמצעות מומחה, סרטוני הדרכה, תרגול ואימון ען חברים ועוד.

2. להכיר את עצמנו יותר טוב. אם מרגישים משועממים ורוצים לדעת מה לעשות היום ולהפיג את השעמום נוכל לעסוק בשאלונים, משחקי היכרות ופעילות להכיר את עצמנו טוב יותר. תוכלו גם לעשות פעילות היכרות בקבוצה לחברים או משפחה. ניתן להעזר בשאלונים הבודקים רבדים שונים על החיים שלנו. מה מציק לנו ומה מעכב את ההתפתחות שלנו, מה השאיפות שלנו ואיך לגבש תכנית להתפתחות אישית, איך לפרוק מעל ליבנו קשיים ואתגרים רגשיים ועוד. למשל מילוי להשיב על שאלות אלה על עצמנו:

3. נגינה ושירה. כאשר מתלבטים מה אפשר לעשות כשמשעמם, לימוד נגינה או שירה או שיפור מיומנויות אלה יכולה למלא את הזמן. מי שרוצה להעביר את הזמן יכול פשוט ללמוד לנגן או לשיר. או לחלופין לשפר את היכולות המוזיקליות והווקליות. אם מעניין אותך שירה, אז תוכל להתחיל ללמוד פיתוח קול או לשפר את הקול בעזרים הקיימים ברשת או עם מורה מרחוק. הזום משמש גם כן ככלי עזר. הזום מסייע ללמידה מרחוק בשיעורים פרטיים למשל. אם מישהו רוצה ללמוד לנגן על גיטרה או פסנתר למשל. או להשתתף בשיעורים פיתוח קול או בסדנה לשיפור השירה.

שפה חדשה, תפריט או בישול להפיג שעמום

4. להכין תפריט תזונתי שמתאים לנו למהלך השבוע, החודש או השנה הקרובה. אין כמו עכשיו כזמן לברר איך לשמור על תזונה נכונה. בין אם אנו רוצים להתחיל לנצל את הזמן לבדוק מה הכי נכון לנו בתזונה להרזיה והורדה במשקל. בין אן מדובר בשינוי התפריט התזונתי בעזרת דיאטנית להורדה במשקל. או אם החלטנו שרוצים דווקא לעלות במשקל או לאכול אחרת כדי להתחטב. לחלופין כשאנו מרגישים שמשעמם אפשר לנצל את הזמן להכין תפריט תזונתי לבד או עם גורם מקצועי כדי לתמוך בתכנית אימונים למשל לצורך עליה במסת השריר.

5. ללמוד שפה חדשה או לשפר כישורים של שפה. אז אם שאלתם את עצמכם איך להעביר את הזמן באופן יעיל כאשר משעמם לכם, תוכלו להתחיל ללמוד שפה חדשה. או לחלופין תוכלו לשפר את כישורי השפה שלכם. למשל ללמוד אנגלית. למשל לקחת קורס למידה מרחוק של אנגלית למתחילים. או להשתתף בקורס אונליין ללמידה של אנגלית למתקדמים. אפשר לרכוש או לשפר כישורי שפות אחרות כמובן. אם חפצה נפשכם ללמוד ספרדית, להשתפר בלטינית, לשפר או ללמוד את השפה הצרפתית אז זה הזמן.

6. להכין אוכל מיוחד, אוכל שאוהבים או ללמוד לשפר את מיומנות הבישול, האפייה והכנת האוכל. כאשר משעמם בבית, אפשר תמיד לנצל את הזמן כדי להכין אוכל. אין כמו מיומנות שימושית כדי להעביר את הזמן בכיף. נוכל להכין אוכל במתכונים מיוחדים שלא הכרנו עד כה. אפשר גם לשפר בהזדמנות זו כשמשעמם את המיומנות באפיה, בבישול, ולמצוא טריקים מעניינים להכנת אוכל. נוכל להעזר בסרטונים מקצועיים של שפים מובילים, הדרכה אישית, סדנאות ועוד.

מה לעשות כשמשעמם ? אומנות, פעילות חברתית או חיבור עם עצמי

7. לעסוק באומנות כלשהי כדי להעביר את הזמן ולהחליף את השעמום בעשיה יוצרת. אפשר להתחיל ללמוד איך לעשות פיסול ביתי, ללמוד מיומנות ציור ועוד. תוכלו להפגין יצירתיות ולבחור באומנות מסוג מסוים יותר כמו  איור בצבעי פחם, ציור בצבעי מים, צביעה של מנדלות, פיסול בנייר ועוד. ושוב, מלבד הדרכה פרטית, סדנאות וחברים, תוכלו להעזר בחינם באינטרנט. רשת האינטרנט מציעה מגוון של סרטוני לימוד מרתקים.

8. רוצים לדעת מה לעשות בבית כשמשעמם לבד? תבלו עם חברים מרחוק. גם כשאי אפשר להפגש אפשר לבלות עם חברים מרחוק. ניתן לשחק במשחקי חברה, משחקי לוח או משחקים קבוצתיים מרחוק. למשל בזום או לשחק בקהוט KAHOOT  – בשאלוני קהות מיוחדים. לחלופין אשר גם לשחק עם חברים במשחקי היכרות כמו שאלות מה אתה מעדיף – שאלון זה או זה.

9. מרגשים משועממים ? התחילו לתרגל מדיטציה, דמיון מודרך או פעילות מרגיעה. אם מרגישים שמשעמם בבית אפשר לנצל את הזמן להתוודע לאני הפנימי לנו. את הזמן אפשר לנצל לשפר את המודעות העצמית, להרגיע את המיינד, לשפר את החיבור הרוחני ולתת זמן לעצמנו לבד. מגוון כלים מנטליים, רוחניים, פילוסופיים ורגשיים זמינים ברשת מלבד עושר של מורים ומטפלים בתחומים אלה שיוכלו להעניק לכם הדרכה אחד על אחד או בקבוצה בתחומי מומחיותם.

דילוג לתוכן