מה משחרר עצירות: איזה מאכלים עוזרים לעצירות?

איזה מאכלים עוזרים ליציאות? איך לשחרר עצירות בהקדם? מה לאכול כשיש עצירות שרוצים לשחרר? מה עוזר לעצירות והעדר יציאות?

תזונהדיאטה והרזיה
מה עוזר כנגד עצירות: אילו מאכלים מסייעים לשחרר עצירות. צילום: Daria Nepriakhina Pixabay

איך לשחרר עצירות בהקדם? מה לאכול כשיש עצירות שרוצים לשחרר? מה עוזר לעצירות והעדר יציאות? איזה מאכלים עוזרים ליציאות? האם אורז משחרר עצירות? האם פירות עוזרים נגד עצירות? עצירות היא בעיית עיכול שכיחה. היא מתאפיינת ביציאות נדירות וקושי במתן צואה. בעוד שישנן סיבות שונות לעצירות, כולל גורמי אורח חיים ומצבים רפואיים, לבחירות התזונתיות יש תפקיד מכריע בקידום יציאות סדירות. בכתבה זו נסביר על מזונות המקלים על עצירות, ממריצים את מערכת העיכול ומעודדים את שחרור הצואה.

לצד זה חשוב לזכור כי עצירות היא לעיתים סימפטום של מחלה או מצב רפואי. לכן אם הינכם סובלים מעצירות או מבעיות בעיכול, עליכם לפנות לרופא מומחה לקבל אבחון וייעוץ רפואי. כך למשל עצירות יכולה להיות תסמין של מחלות כמו תסמונת המעי הרגיז, בעיות בבלוטת התריס, סוכרת, הפרעות נוירולוגיות, מחלות אונקולוגיות. גם תרופות מסוימות ומומים מבניים ותפקודים לקויים עלולים להוביל לעצירות. לכן אם אתם מתאפיינים בעצירות מתמשכת פנו לרופא מומחה ואל תסתמכו על טיפולים טבעיים ואבחונים עצמיים.

מה עוזר כנגד עצירות: אילו מאכלים מסייעים לשחרר עצירות

אילו מאכלים מקלים על עצירות? מה המזונות שכדאי לאכול כאשר סובלים מעצירות ויציאות לא שכיחות? אילו מאכלים נגד עצירות בילדים אפשר להציע? מה מסייע לשחרור עצירות מיידי או מהיר?  לפניכם פירטנו מספר מזונות שעשויים להקל על עצירות או להקל על היציאות שעליהם יוכל רופא או גורם מוסמך בתחום התזונה להמליץ:

1. מזונות עשירים בסיבים: סיבים תזונתיים חיוניים לשמירה על יציאות סדירות. הסיבים התזונתיים מוסיפים נפח לצואה, מרככים אותה ומקדמים את תנועתה דרך מערכת העיכול. מזונות עשירים בסיבים בלתי מסיסים, כגון דגנים מלאים, קטניות, סובין וירקות כמו ברוקולי וכרוב, יכולים לעזור להקל על עצירות על ידי מניעת הצואה מלהיות קשה מדי וקשה לעבור.

2. שזיפים מיובשים ומיץ שזיפים מיובשים: שזיפים מיובשים, ידועים בהשפעותיהם המשלשלות הטבעיות. הם מכילים אלכוהול סוכר טבעי המסייע בריכוך הצואה ובגירוי יציאות. שזיפים מיובשים מכילים גם סיבים ותרכובות טבעיות המעודדות התכווצויות המעי הגס. זה הופך אותם למאכל יעיל כנגד עצירות. צריכת שזיפים מיובשים או שתיית מיץ שזיפים מיובשים באופן קבוע יכולים לסייע בהקלה על עצירות.

3. תפוחים: תפוחים עשירים בסיבים, במיוחד סיבים מסיסים הנקראים פקטין. הללו יכולים לסייע בוויסות יציאות. פקטין פועל כמווסת צואה טבעית. הוא מונע הן עצירות והן שלשולים. בנוסף, תפוחים מכילים חומר הנקרא חומצה מאלית. זו עשויה לעורר את השרירים במערכת העיכול, ולסייע בשחרור הצואה. כך גם פירות אחרים הכוללים סיבים ופקטין שעשויים להקל על העיכול ולשפר את היציאות.

4. זרעי פשתן: זרעי פשתן הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים וחומצות שומן אומגה 3. זה הופך אותם למועילים לבריאות מערכת העיכול הכללית. תכולת הסיבים הגבוהה בזרעי פשתן מוסיפה נפח לצואה ומעודדת יציאות קבועות. חשוב לצרוך זרעי פשתן בצורתם הטחונה כדי להבטיח עיכול וספיגה אופטימלית של חומרי הזנה שלהם.

5. יוגורט ומזונות עשירים בפרוביוטיקה: פרוביוטיקה היא חיידקים מועילים המקדמים סביבת מעיים בריאה המסייעים בעיכול. צריכת יוגורט ומזונות אחרים העשירים בפרוביוטיקה, כמו כרוב כבוש, יכולה לסייע בוויסות יציאות והקלה על עצירות. פרוביוטיקה מסייעת בשמירה על איזון פלורת המעיים, קידום עיכול בריא וסילוק פסולת יעיל.

תזונה לבריאות טובה:

6. עלים ירוקים: עלים ירוקים כמו תרד, קייל ומנגולד לא רק עשירים בסיבים, אלא גם מכילים מגנזיום. מגנזיום מסייע להרפיית השרירים במערכת העיכול. המגנזיום מקל על יציאות. הכללת עלים ירוקים בתזונה יכולה לספק את הסיבים והמגנזיום הדרושים כדי להקל על עצירות ולשפר את בריאות מערכת העיכול.

7. אלווה וורה: אלוורה יכולה להועיל בהקלה על עצירות. אלוורה מכילה תרכובות טבעיות, במיוחד אנתרקינונים, בעלות השפעה משלשלת. תרכובות אלו יכולות לעזור לעורר יציאות ולהקל על עצירות.

8. שתיית מים מרובה: לחות מספקת מהווה גורם חיוני לשמירה על יציאות סדירות. שתיית מים מספקת לאורך היום עוזרת לרכך את הצואה. בכך היא מקלה על המעבר והשחרור שלה. בנוסף, שמירה על לחות תומכת בעיכול תקין ומונעת התייבשות, שעלולה להחמיר את תופעת העצירות. שאפו לשתות לפחות שמונה כוסות מים מדי יום.

והאם אורז משחרר עצירות? התשובה היא לא. אם כבר, אז אורז ובמיוחד אורז לבן, כמו קמח לבן עשוי לעודד עצירות. אורז, במיוחד אורז לבן, אינו נחשב בדרך כלל למזון שמטפל או מפחית עצירות. הסיבה לכך היא שאורז לבן דל יחסית בסיבים, החיוניים לשמירה על יציאות סדירות ומניעת עצירות.

תופעת העצירות עלולה להיות לא נוחה ולהשפיע על חיי היומיום. שילוב של מזונות ספציפיים בתזונה עשוי לעזור להקל על עצירות ולקדם יציאות קבועות. מזונות עשירים בסיבים כמו דגנים מלאים, פירות וירקות, כמו גם שזיפים מיובשים, תפוחים, זרעי פשתן ומזונות עשירים בפרוביוטיקה, יכולים לסייע בריכוך הצואה. בנוסף, שמירה על לחות על ידי שתיית מספיק מים מהווה גורם חשוב לשמירה על תפקוד אופטימלי של מערכת העיכול. על ידי ביצוע התאמות אלו במזונות נוכל למצוא הקלה טבעית מעצירות ולעודד תפקוד תקין של מערכת עיכול בריאה יותר בגופנו. כאמור, אם העצירות נמשכת או מלווה בסימפטומים אחרים הוועצו ברופא להערכה והכוונה נוספת.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן