פרופ' חזי לוי מונה למנכ"ל משרד הבריאות

שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין בחר במנהל בית החולים ברזילי, פרופסור חזי לוי, למנכ"ל המשרד במקום משה בר סימן טוב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מוסדות וארגונים רפואייםבתי חולים
פרופסור חזי לוי המיועד לתפקיד מנכ

שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין בחר במנהל בית החולים ברזילי, פרופסור חזי לוי, למנכ"ל המשרד במקום משה בר סימן טוב

שר הבריאות ציין לגבי המינוי כי "בעת כזו, עם הצורך להתכונן לגל שני של נגיף הקורונה ועם הצבתה של מערכת הבריאות בראש סדר העדיפויות של ישראל, פרופ' חזי לוי הוא האדם הנכון לתפקיד. הניסיון הרב שצבר לאורך השנים והצלחותיו בזירות השונות מבטיחות את הצלחתו בתפקיד החשוב כל כך של מנכ"ל משרד הבריאות. אני מבקש להודות גם למנכ"ל המשרד הנוכחי משה בר סימן טוב על העבודה המאומצת והחשובה שעשה בתפקיד".

שר הבריאות יואל יולי אדלשטיין הודיע כי בכוונתו למנות את פרופסור חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות. המינוי כפוף לאישור הממשלה. ממשרד הבריאות נמסר כי מינוי פרופסור לוי, "עולה בקנה אחד עם העיקרון שהציב לעצמו אדלשטיין עם כניסתו לתפקיד – מינוי מנכ"ל מקצועי."

הקמת בית החולים התת קרקעי באשקלון

פרופסור חזי לוי הינו תת אלוף במילואים. פרופסור חזי לוי , בן 64, נשוי לרבקה, אב לשלושה ילדים וסב לנכדה. נולד להורים ילידי עיראק. שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007. לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, ובשנת 2018 הוענק אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות לעוסקים במקצועות הבריאות. פרויקט חייו" של פרופ' לוי היה הקמת חדר המיון, בית חולים קרקעי וחדרי ניתוח הממוגנים של ברזילי הנחשבים כיום לאחד הממוגנים והטכנולוגיים ביותר בעולם.

פרופסור חזי לוי, מומחה לכירורגיה, השתתף במלחמת לבנון הראשונה. לאחר המלחמה עמד בראש משלחת לסיוע הומניטרי של צה"ל לקוסובו. פרופסור לוי השתתף במשלחות רפואיות לסיוע הומניטרי בזאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. כקצין רפואה ראשי בנה מחדש את משק הציוד הרפואי בצה"ל.

במשרד הבריאות הדגישו כי פרופ' לוי נחשב כמנהל סמכותי שנלחם עד הסוף כדי להשיג את מה שהגוף אותו הוא מייצג זקוק לו. כך היה בתקציבים שהשיג לחדר המיון הממוגן בבית החולים וכך היה במהלך הקריירה הארוכה שלו בצבא. בשנה האחרונה בית חולים ברזילי בהנהגתו זכה למקום שלישי בסקר שביעות רצון של הציבור – קפיצה מהתחתית בה היה בעבר. במקביל, הוא הקים רפואה משלימה ללא תשלום לילדים המאושפזים בבית החולים.

פרופסור לוי הינו בעל נסיון רב ברפואת חירום, דבר שהיווה פרמטר חשוב בבחירת שר הבריאות בו. השר אדלשטיין ביקש מראש הממשלה נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה בהקדם האפשרי.

דילוג לתוכן