ארגון הבריאות מזהיר מהתפשטות הקורונה בעולם

ארגון הבריאות העולמי מתריע על המשך התפשטות הקורונה ברחבי העולם עקב וריאנטים חדשים של הוירוס ויציאה מהירה מסגרים

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
ארגון הבריאות העולמי התריע על עליה בהתפשטות המגיפה. צילום: Pexels Anna Shvets

ארגון הבריאות העולמי מתריע על המשך התפשטות הקורונה ברחבי העולם עקב וריאנטים חדשים של הוירוס ויציאה מהירה מסגרים. ארגון הבריאות העולמי WHO התריע על עליה משמעותית במגיפת הקורונה בעולם. הארגון מייחס את העליה בתחלואה למוטציות חדשות בווריאנטים שונים של הקורונה בעולם ובשל יציאה חפוזה מסגרים. כך למשל סובלת טורקיה מעליה בתחלואה ובמוות עקב קורונה בווריאנט הבריטי לאחר הקלה של ארדואן בסגרים בחודש שעבר.

בארגון התריעו על עליה בתחלואה בקורונה בחודש וחצי האחרונים ברחבי העולם. בנוסף הדגישו כי בשבועות האחרונים ניכרת גם עליה במספר המתים מהנגיף. במדינות שבהן אובחן מספר חולים רב מתחילת המגיפה כמו ארצות הברית ממשיך הנגיף להתפשט. מנגד, מדינות אחרות כמו תאילנד שעצרו את המגיפה בתחילתה, סובלות מעליה משמעותית בתחלואה.

התפשטות הקורונה בעולם

לצד המשך מבצעי חיסונים נגד קורונה במדינות שונות עולה התחלואה גם בהן. עד כה אובחנו בעולם מעל 136 מליון חולי קורונה. קרוב לשלושה מליון בני אדם מתו עקב נגיף הקורונה. בישראל מתו עקב נגיף הקורונה כ6300 איש. בישראל אובחנו מעל 835 אלף חולי קורונה. זאת נכון ל11.4.2021.

ארצות הברית מובילה במספר מקרי המוות וההדבקות בקורונה. התחלואה בארצות הברית משמעותית במיוחד למרות מבצע החיסונים המתקדם במהירות. עד כה אובחנו בארצות הברית כ32 מליון חולי קורונה. מעל 575 אלף איש מתו בארצות הברית עקב המגיפה. ברזיל והודו מובילות הן את מספר החולים והמתים בקורונה בדרום אמריקה ובאסיה.

בברזיל אובחנו עד כה כ13.5 מליון חולי קורונה. מעל 350 אלף איש מתו בברזיל עקב המחלה. בימים האחרונים דווח על 3,000 עד 4,000 נפטרים מידי יום עקב המחלה בברזיל.  בהודו מתפשטת המחלה גם כן עם אלפי מקרים חדשים מדווחים ביום. בהודו אובחנו מעל 13.3 מליון חולי קורונה. קרוב ל170 אלף איש מתו מקורונה בהודו.

מספר מקרי הקורונה באסיה עולה גם הוא. בפיליפינים אובחנו מעל 4000 מקרי קורונה ועשרות מקרי מוות. גם בתאילנד שבה אובחנו רק 32 אלף חולי קורונה וכמאה מתים, מאז הופעת הנגיף, המגיפה מתפשטת. תאילנד שהכילה את התפשטות הקורונה, מתחילה לסבול ממוראות התחלואה בימים אלו עם כאלף מקרים שדווחו שלשום.

באירופה עולה מספר חולי הקורונה ובמיוחד במזרחה. כך, בפולין התגלו שלשום מעל 21 אלך מקרים חדשים של קורונה ומעל 240 מקרי מוות. באוקראינה, צ'כיה ואחרות חלה עליה מצערת משמעותית במספר החולים והמתים גם כן.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן